Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Sannee schreef:.. waren wij ons kleine hondje (Sally) bijna kwijt!
Sally liep gewoon bij ons in de tuin en de overburen hebben een Bull Mastiff en een Mastiff.
De mastiff is nu denk ik 1,5/2 jaar oud en ze doen er niks mee. Die hond heeft totaal geen spiermassa voor zijn gewicht van 90 kilo. Hij luistert ook totaal niet en omdat hij de hele dag buiten zit beukt hij zich gewoon ergens doorheen en dan ontsnapt hij.
En toen kwam mevrouw KEIHARD onze oprit op rennen achter Sally aan. En Sally rénnen (Sally is heel snel en behendig maar zo'n hond kan veel meer snelheid opbouwen) en piepen ze was helemaal in paniek en wij ook! Het scheelde echt niet veel of onze kleine Sally was er gewoon niet meer door zo'n onopgevoede hond!
Gelukkig stond de voordeur open en kon Sally gauw naar binnenrennen en deden we gauw de deur dicht zodat die hond er niet achteraan kan.
Maar dit is toch niet te filmen! Als die hond Sally te pakken had gehad had ze het echt niet overleefd! Echt ze was zo in paniek ze jankte onder het rennen zo zielig
En wij schreeuwen enz maar die hond luistert echt gewoon niet! Je kunt er niks mee beginnen ook als ze is ontsnapt en je wilt haar terugbrengen ze loopt gewoon de andere kant op terwijl jij haar bij de halsband vast hebt. Nou dan is het hetzelfde alsof je een muur mee wilt trekken.
anneliesdj schreef:Mag ik hier wel even een kanttekening bij plaatsen?
Het is namelijk heel goed mogelijk dat de hond niets kwaads in de zin had maar gewoon even wil snuffelen met jouw hond.
Ik herken dit namelijk, ik heb zelf ook een erg grote hond, ontzettend lief dier en doet echt geen vlieg kwaad maar kleine hondjes schrikken vreselijk van hem. Hij huppelt er gewoon vrolijk op af om kennis te maken en het hondje gaat er als een speer vandoor waardoor hij denkt; leuk spelletje dus rent er achteraan. Op het moment dat de hond blijft staan staat de mijne ook stil en gaat heel lief snuffelen.
Misschien was dit ook bij jullie het geval?
Want dat een hond niet is opgevoed wil niet zeggen dat hij andere honden vermoord.
anneliesdj schreef:Tjah die hond snapt het idee van 'prive-terrein' niet echt lijkt me.
En daar kun je echt wel eerder achter komen hoor, de lichaamstaal van een agressieve hond verschilt nogal van een nieuwsgierige of speelse hond.
Ik zie ook geregeld baasjes die paniekerig reageren en snel weglopen of het hondje optillen, sommigen gaan zelfs schreeuwen. Nu is dat het stomste wat je kunt doen, als jij zo paniekerig reageert wordt je hondje alleen maar banger en zal op den duur een fobie krijgen voor grote honden, puur omdat de baas altijd boos/bang wordt als er een grote hond in de buurt komt.
anneliesdj schreef:Als jij jouw kleine hondje gaat optillen als reactie op een grote hond dan leert jouw hondje dat dat eng is want dat gebeurt er anders niet.
En doggen/molossers luisteren niet naar vreemden, is dus helemaal niet vreemd dat TS niets kan met de hond van de buren.