welke hond het meest geschikt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Re: welke hond het meest geschikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:28

een Rhodesian Ridgeback!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:29

wij hebben een collie (ook wel schotse herder) erg leuke honden!! alleen wel een mega dikke vacht, echt bolletje wol en verharen niet erg maar je meot zelf de haren eruit borstelen. maar ik weet neit wat voor hondensport je wilt doen maar opzich zou dat hindernisjes nemen ook best kunnen (alleen die van ons is te lui om er OVER te springe)

een border collie zou ook goed zijn!

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:33

dalmatier, ook nog is heel leuk om te zien!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:36

Karolien_ schreef:
De enige honden waarvan ik weet dat ze weinig haar verliezen en die verder ook voldoen aan al je eisen is een (konings)poedel. Maar ja, niet iedereen kan dat ras waarderen.

In het asiel is inderdaad ook genoeg te vinden. Die van mij komen er ook vandaan en dat zijn natuurlijk de leukste, mooiste en liefste honden ter wereld :D .

Koningspoedel kan ik alleen maar beamen, superhonden :)

@ts: zie dat je in Rotselaar woont, het asiel van Werchter heeft altijd leuke honden, mijn koningspoedel kwam daar ook vandaan dus ze hebben ook wel rashonden als je echt een ras wilt. Zeker de moeite waard om daar eens een kijkje te nemen :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:01

Wij hebben een schapendoes, verhaart helemaal niet en een te gek karakter!
Wij doen eigelijk niks aan de vacht, scheren haar in de zomer. Daardoor is de vacht niet echt meer schapendoes maar verhaart niet.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:34

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 07:54

kan een bordercollie in een buitenren verblijven ?

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 08:02

Solleke_Noah schreef:
Karolien_ schreef:
De enige honden waarvan ik weet dat ze weinig haar verliezen en die verder ook voldoen aan al je eisen is een (konings)poedel. Maar ja, niet iedereen kan dat ras waarderen.

In het asiel is inderdaad ook genoeg te vinden. Die van mij komen er ook vandaan en dat zijn natuurlijk de leukste, mooiste en liefste honden ter wereld :D .

Koningspoedel kan ik alleen maar beamen, superhonden :)

@ts: zie dat je in Rotselaar woont, het asiel van Werchter heeft altijd leuke honden, mijn koningspoedel kwam daar ook vandaan dus ze hebben ook wel rashonden als je echt een ras wilt. Zeker de moeite waard om daar eens een kijkje te nemen :)

ben ik al gaan zien ;)
zat een duitse herders teefje van 3 jaar dat me wel aansprak, maar tegen dat ik er 1 kan adopteren zal zij alweer weg zijn... ;(
het asiel sluit trouwens op 30 december dit jaar..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:24

siskeh schreef:
een poedel :P
die verharen toch niet?

verder volgens mij ook een leuk karakter e.d.

Idd, maar geen honden om in een kennel te houden. Voor de rest voldoen ze wel aan haar eisen denk ik. Mijn poedel iig wel ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:34

Sientje schreef:
Portugese Waterhond of poedel verhaart niet, zijn dr vast nog wel meer die een wollen vachtje hebben...

Die zijn niet meer aan te slepen sinds familie Obama zoon hond heeft aangeschaft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:14

kellykeuhh schreef:
ben ik al gaan zien ;)
zat een duitse herders teefje van 3 jaar dat me wel aansprak, maar tegen dat ik er 1 kan adopteren zal zij alweer weg zijn... ;(
het asiel sluit trouwens op 30 december dit jaar..

Kun je haar niet reserveren?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:15

Volgens mij kan reserveren wel, Seppe (poedel) hebben we daar ook laten reserveren. Dan moet je haar natuurlijk wel zowiezo gaan ophalen he ;)

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:20

Ga hier eens kijken> http://www.dierenhulpmirbessa.nl/
Geweldige honden hebben ze daar.
Heb er onlangs ook eentje vandaan en het is een schatje, ziet er leuk uit, luisterd, en ik denk dat het een echte hond is voor hondensport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:27

Solleke_Noah schreef:
Volgens mij kan reserveren wel, Seppe (poedel) hebben we daar ook laten reserveren. Dan moet je haar natuurlijk wel zowiezo gaan ophalen he ;)

Nu, als je er echt gek mee bent, lijkt me dat geen punt :D

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 12:13

Yamcha schreef:
Solleke_Noah schreef:

Nu, als je er echt gek mee bent, lijkt me dat geen punt :D

Heb ik ook gevraagd, maar dit doen ze niet meer :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:38

Oh, dat is goed waardeloos zeg :\

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:44

BelgenGek schreef:
Airdale, foxterrier, duitse staander Bijv.

met draadharige honden heb je minder last vd haren!

Succes

Ik zou toch niet zo snel een duitse staande nemen... die zijn vaak niet al te makkelijk op te voeden. Die van mijn ouders kan dan ook voor geen meter los lopen. Gaat er als een speer vandoor... Ook kan ze absoluut niet met katten, terwijl ze op een boerderij met katten is geboren. Haar broertje die daar nog woont idem dito, die katten daar zijn er niet meer.
Een Duitse Staande zou ik je dus niet aanbevelen, alhoewel het verder wel een super hond is! Heel lief en geweldig met kinderen. We hebben een kortharige dus haart ook niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:59

Ik vind de kortharige juist erger dan de langharige. Die haren gaan overal inzitten.
Dat vind ik dan juist het voordeel van mijn herders, die verharen ook, maar dat zijn vaak plukken, pak je zo op :)

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 12:52

Na overleggen met mijn moeder mag de hond ook binnen zitten in een afgebakend deel :P
nu zit ik met 4 honden die me aanspreken..
de australian sheppart,
duitse herder,
mechelse herder (favoriet)
en de border collie :)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:32

Ik denk dat al die honden rassen wel geschikt zijn :D zelf vind ik de border collie en de duitse herder hele leuke honden. (heb er zelf geen :D maar heb er toch wel een zwak voor :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:26

me_myself_i schreef:
Ik denk dat al die honden rassen wel geschikt zijn :D zelf vind ik de border collie en de duitse herder hele leuke honden. (heb er zelf geen :D maar heb er toch wel een zwak voor :P)

Die vind ik ook de leukste, maar ik heb 2 Duitse herders, en hun beste vriendjes zijn border collies :D

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:42

kellykeuhh schreef:
Na overleggen met mijn moeder mag de hond ook binnen zitten in een afgebakend deel :P
nu zit ik met 4 honden die me aanspreken..
de australian sheppart,
duitse herder,
mechelse herder (favoriet)
en de [***] :)

Zijn de honden die ik met jou lijstje ook meteen in gedachten had! Net als Yamcha zou ik trouwens (qua haren) ook eerder gaan voor een langharige dan voor een kortharige. Een langharige ruift ook wel, maar die haren kan je gewoon met plukken van de grond rapen. Korte haren kruipen over tussen/in... Bij een Duitse herder ga je volgens mij ook iets meer 'last' hebben van de haren, omdat die een enorme ondervacht hebben. Dit heeft een border bv veel minder. Tegenhanger daarvan is natuurlijk wel dat een Duits, door zijn ondervacht, toch wel iets geschikter is voor een buitenkennel.

Persoonlijk zou ik de Nova Scotia Duck Tolling Retriever ook nog bij het lijstje zetten (omdat ik voor mezelf net hetzelfde lijstje zou opmaken, en die er toch ook inpast), maar dat is ook goesting natuurlijk.

(Wij hebben trouwens ook Borders, die de hele dag buiten zitten, behalve 's avonds of bij slecht weer: dan mogen ze in de binnengarage en in de keuken, verder mogen ze niet.... lukt perfect)

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 21:19

Het is een mechelaartje geworden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:33

Gefeliciteerd!!!!!! *\o/*

Foto's?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:43

Gefeliciteert!! Benieuwd naar foto's!!