Wanneer is het 'oké' om aan een optie voorbij te gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Wanneer is het 'oké' om aan een optie voorbij te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:11

Dan zou ik hem wel een deadline geven, dat hij morgenochtend om 9 uur meteen uitsluitsel geeft, dat geeft jou ook de ruimte om eventueel nr 3 nog ruim op tijd af te kunnen bellen. :j

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:13

Die onthou ik ook even!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:13

Wat ik minder vind is dat hij kennelijk niet genoeg klik met het dier heeft om erover te twijfelen dat het een poes is, maar dat is wat ik denk en dan zou ik eerder voor de 3e personen gaan omdat zij meteen beide dieren wil hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:14

Zou zelf die beslissing nemen :j

Ik had ook 2 gereserveerde kittens en bij eentje voelde ik me niet prettig (had niets met de mensen te maken, maar met de situatie). Na een aantal slapeloze nachten heb ik dit dus ook afgezegd en ben ik nog niet op zoek gegaan naar een nieuwe plek voor dit poesje.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:15

C_arola schreef:
Wat ik minder vind is dat hij kennelijk niet genoeg klik met het dier heeft om erover te twijfelen dat het een poes is, maar dat is wat ik denk en dan zou ik eerder voor de 3e personen gaan omdat zij meteen beide dieren wil hebben.

Hij wel, het thuisfront schijnbaar niet :\

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:15

Quellian, hoe heb je dit gezegd tegen die mensen?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:17

Mayo schreef:
C_arola schreef:

Hij wel, het thuisfront schijnbaar niet :\

Iedereen moet er in mijn ogen achterstaan, het is geen hamster waar maar 1 persoon wat mee hoeft te hebben en doen.
Kan het zijn dat die collega niet weet hoe hij tegen je moet zeggen dat zijn familie het niet ziet zitten om een kater te nemen?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:17

Ook als hij morgen niet met uitsluitsel komt zou ik gaan voor de 2 kittens naar 1 huisje. Het gaat uiteindelijk toch om de dieren en 2 kittens uit 1 nest naar 1 adres is het meest ideale denkbaar.

In het uiterste geval haakt je collega af en haken die leuke mensen ook nog af omdat ze er perse 2 willen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:18

Mayo schreef:
Quellian, hoe heb je dit gezegd tegen die mensen?

Het was een meisje van bokt, heb haar nooit irl gezien, dus dat zal aanzienlijk makkelijker zijn. Neemt niet weg dat ik me er heel erg rot om gevoeld heb hoor.

Ik was er druk mee bezig, had er slapeloze nachten van en mijn vriend zei dat ik m'n hart moest volgen. Ik heb haar dus een bericht gestuurd en daarin uitgelegd hoe ik het zag en hoe ik het voelde en dat ik het idee had dat het niet de juiste beslissing was. Ze begreep het en zou verder gaan kijken voor een ander poesje. Dus wel goed opgelost :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:19

C_arola:

Geen flauw idee eigenlijk, toen hij dat zei wist ik niet zo goed wat ik ermee moest omdat hij tot na het weekend wilde en dat al niet uitkwam met het vrouwtje dat morgen wil komen kijken. Ik ga er namelijk vanuit dat zij ook de grote kitten zou willen, mensen kiezen niet snel voor een kitten die een kleine operatie nodig heeft sowieso. Het perfecte huisje vond dit absoluut geen probleem.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:20

CrazyCat schreef:
Ook als hij morgen niet met uitsluitsel komt zou ik gaan voor de 2 kittens naar 1 huisje. Het gaat uiteindelijk toch om de dieren en 2 kittens uit 1 nest naar 1 adres is het meest ideale denkbaar.

In het uiterste geval haakt je collega af en haken die leuke mensen ook nog af omdat ze er perse 2 willen.

Heb je gelijk in :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:23

Quellian schreef:
Het was een meisje van bokt, heb haar nooit irl gezien, dus dat zal aanzienlijk makkelijker zijn. Neemt niet weg dat ik me er heel erg rot om gevoeld heb hoor.

Ik was er druk mee bezig, had er slapeloze nachten van en mijn vriend zei dat ik m'n hart moest volgen. Ik heb haar dus een bericht gestuurd en daarin uitgelegd hoe ik het zag en hoe ik het voelde en dat ik het idee had dat het niet de juiste beslissing was. Ze begreep het en zou verder gaan kijken voor een ander poesje. Dus wel goed opgelost :)

Ja ik zit dus ook met een onwijs dubbel gevoel. Kijk als die grote een huisje vind en die kleine niet, dan neem ik de kleine desnoods mee, ben er verliefd op. Maar het liefst wil ik dat de kittens elkaar hebben, dan is de grote boze wereld wat minder eng voor die kleine moppies :+: En het perfecte huisje is écht super. Goed voer, veel ruimte, ze mogen binnen en buiten, ze mogen als schootkat of vensterbank kat fungeren als ze dat willen, ze hanteren een gezondheidskalender betreft ontwormen, enten, vachtcontrole etc. Veterinair toezicht dagelijks.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:27

Luister naar je gevoel!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:27

Dan heb je in je hart je keuze al gemaakt toch?
Je collega weet nu van de hoed en de rand en zal niet overboord vallen als jij hem meldt dat je besloten hebt de kittens samen weg te doen naar een heel goed plekje. Marktplaats staat vol met kittens die per direct afgehaald kunnen worden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:29

Mayo schreef:
Ja ik zit dus ook met een onwijs dubbel gevoel. Kijk als die grote een huisje vind en die kleine niet, dan neem ik de kleine desnoods mee, ben er verliefd op. Maar het liefst wil ik dat de kittens elkaar hebben, dan is de grote boze wereld wat minder eng voor die kleine moppies :+: En het perfecte huisje is écht super. Goed voer, veel ruimte, ze mogen binnen en buiten, ze mogen als schootkat of vensterbank kat fungeren als ze dat willen, ze hanteren een gezondheidskalender betreft ontwormen, enten, vachtcontrole etc. Veterinair toezicht dagelijks.

Meid, je geeft het antwoord zelf al, maar het is eng om je collega te vertellen dat het niet doorgaat :)

Mededelen dat ze samen naar dat andere huis gaan en hem succes wensen met het vinden van een andere kitten, straks zijn er genoeg. En dan ben jij van dat rot gevoel af :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:30

Wij hebben ook nog wel een poesje voor je collega anders :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:32

Balou_k, info en foto's beschikbaar? :)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:34

www.marktplaats.nl een leuk poezekitten voor je collega (en eventueel mevrouw nr 2) zoeken, nr 3 bellen dat de kittens voor hun gereserveerd zijn. Je collega met enorm veel enthousiasme vertellen dat je een poezekitten voor hem hebt......en voila......

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:36

In feite kun je dat niet maken als je iemand een optie geeft. Dan had je die optie niet moeten geven.
Als ik een optie heb op iets en het word tussen door aan een ander verkocht dat word ik daar ook niet vrolijk van en zelf zou je dat ook niet leuk vinden.

Ik zou dus gewoon met je collega gaan praten dat je graag wil weten of ze het dier wel of niet nemen omdat je anders een ander plekje hebt. Maar je moet hem nog wel de kans geven zelf te beslissen want ze hebben die optie

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:36

Mayo, ik heb ook nog een kitten die een huis zoekt (meisje van 6 weken, mag over 6 weken weg). Maar gaat niet voor nop :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:38

Ze heeft al meerdere keren gevraagd of hij de kitten wel of niet wil hebben en telkens weet hij het nog niet zeker Nathalie. Dan moet hij ook even doorpakken thuis en dan duidelijkheid geven vind ik, vooral omdat ze thuis liever een poes hebben dan een kater.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:39

Dan moet ze zelf duidelijk zeggen ik wil het nu weten.
Dus gewoon zeggen ik moet nu weten of je de kitten wel of niet neemt want anders gaan ze naar een ander tehuis.
Dan weet de collega ook gelijk dat als hij niet beslist ze weg zijn.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:41

Klopt, dat heb ik ook al aangegeven.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:46

dat is de enige oplossing.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:47

My god, hoe moeilijk kan het zijn?! Zeg je collega gewoon dat je niet zolang kan en wil wachten (hoe lang heeft 'ie daar in g..snaam voor nodig 8)7 ?). Je hebt een geweldig huis voor de kittens gevonden waar ze beide terecht kunnen. Lijkt me nogal een duidelijk situatie. Het leven van die kittens zou voor mij véél belangrijker zijn dan de vraag "hoe vertel ik het mijn collega". Dat zal hij toch ook wel begrijpen, en anders is het gewoon een ei ^) . Ik begrijp dat dit soort dingen soms best eng kunnen zijn, maar in dit geval zou ik geen moment twijfelen en die 2 kleine skatties lekker naar dat perfecte huisje laten gaan. Je collega zal de klap vast te boven komen ;) .