Tips dikke vacht Brits Korthaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:54

Veendrenkstof :list:

*schrijft het ook op het googlelijstje naast furminator en rollende pennetjes*

Abeltje77

Re: Tips dikke vacht Brits Korthaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:54

Nou, pas twee pagina's topic en al superveel tips gekregen! :)*

Bedankt! :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:00

Abeltje77 schreef:
x_Sannee schreef:
Mooie Brit, welke kleur is het?
Maar mijn Britje heeft net zo'n vacht :P Maar die's niet zo dik misschien dat zij er zelf beter bij kan?

Tis een lilac.

Ik heb inderdaad wel gemerkt dat er veel verschil zit in britse vachtjes. Ik heb zelfs eens van een bokker gehoord dat haar britten helemaal niet veel haar verliezen. Ik ben niet anders gewend dan dat die haartjes oooooveral heen dwarrelen... |(

Dacht ik al :D die heb ik ook alleen mijne is niet zo dik helaas. Maarja ze heeft ook net een nestje gehad, dus ze moet weer even volvreten :P
Bij ons dwarrelen ook overal kleine haartjes heen als je haar aait.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:01

Citaat:
Veendrenkstof is een bodemprodukt, bestaande uit verteringsresten van honderden verschillende bloemen, geneeskruiden, grassen en vruchten. In de loop van vele jaren zijn deze planten in stilstaand water gevallen en naar de bodem gezonken,waarna een langdurig chemisch-biologisch proces de plantenresten omzette in zwart, lobbig veen.

Bepalend voor de samenstelling en eigenschappen van dit veen zijn de planten waaruit het is ontstaan. Bovendien speelt de plaats waar de veendrenkstof gewonnen wordt een rol met betrekking to geschiktheid voor medicinale doeleinden en voor bijvoeding van dieren.

In Oostenrijk komt een veen-type voor dat aangeduid wordt als "Subfossiel. Het karakterestieke van dit type veen is dat het plotseling begraven is geraakt onder afzettingen van leem, zand en gesteente. Dit subfossiele veen ligt nu meters onder het aardoppervlak. Zoals is af te leiden uit de erin voorkomende plantensoorten is dit veen circa 7000 jaar geleden ontstaan.

Dankzij de voortdurende afsluiting van de buitenwereld is dit veen omgezet en gerijpt. Bovendien is het zeer zuiver en praktisch kiemvrij. Aan het veen worden geen chemicali?n toegevoegd, Sanafor is absoluut een zuiver natuurprodukt. Bovendien wordt het veen gewonnen zonder aantasting van het landschap

Waarom Veendrenkstof in de diervoeding?

Sanafor Veendrenkstof is rijk aan goed opneembare minerale bestanddelen zoals bijvoorbeeld ijzer. Dit is rijkelijk aanwezig en in de best opneembare vorm. Bovendien bevat Sanafor Veendrenkstof ook in zeer kleine hoeveelheden mangaan, koper, zink en ander sporenelementen. Daarnaast bevat Sanofor substanties, die ook nog in sterk verdunde vorm, op natuurlijke wijze remmemd werken op de groei van ziektekiemen. De darmflora wordt door Sanofor geoptimaliseerd. Van de organische stoffen in Sanofor zijn de huminezuren erg belangrijk. Deze werken absorberend en binden gifstoffen, die vervolgens met de ontlasting worden uitgescheiden. Met name de lever wordt hierdoor ontlast. Bovendien wordt de werking van de lever gestimuleerd. De slijmvliezen komen met Sanofor in optimale conditie, waardoor o.a. maag- en darmproblemen worden voorkomen en betere bevruchtingsresultaten worden bereikt. Sanofor heeft een gunstige invloed op de huidstofwisseling.

Sanafor kan het gehele jaar door gegeven worden, ook aan drachtige en jonge dieren. Overdosering is niet mogelijk. Gezien de grote verscheidenheid aan, op verschillende wijze werkzame bestanddelen is Sanofor Veendrenkstof een uiterst waardevolle aanvuling op hondenvoer

En omdat aan Sanofor veendrenkstof geen dierlijke eiwitten, vitaminen of synthetische stoffen zijn toegevoegd, kan het zonder enig risico aan ieder soort voer toegevoegd worden.

15 goede redenen om Sanofor Veendrenkstof te voeren.

*Bij een droge huid, bij schilfers en bij een dorre, doffe vacht

*Bij diarree en verstopping*Bij oprispingen, boeren en bij regelmatig rommelen van de maag*Bij overmatig haaruitval en bij continu verharing

*Bij niet in vacht komen en bij haar dat steeds afbreekt

*Ter versterking van de haarwortel en bij een te dunne inplant van de vacht.

*Bij bijt en krabplekken, kale plekken in de vacht en eczemen

*Bij een vlooienallergie, hotspot

*Bij straatvuil en feaces eten

*Ter verbetering van de lustVoor wederopbouw van de darmflora na wormkuren en antibiotica

*Bij regelmatig terugkerende winderigheid

*Bij stinken uit de bek (niet veroorzaakt door gebitsproblemen) en bij stinken uit de huid (overdreven hondenlucht)

*Voor een verbetering van de pigmentatie van de vacht en ook zeker aan te raden in moeilijke gevallen als extra stimulans bij pigmentstoorissen aan neus, lippen, oogranden e.d

*Bij regelmatige toediening het gehele jaar door zorgt Sanofor Veendrenkstof voor een korte effectieve verhaarperiode en een prachtige volle vacht.

http://www.sanavesta.nl/

Is trouwens niet alleen goed voor honden, maar ook zeker voor katten en paarden en andere dieren :)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:04

Als je hem naar de trimster brengt hoef je er zelf echt niets aan te doen hoor, die hebben ze het liefst zoals ze zijn en dus nog niet (sorry dat ik het zeg) 'verkloot' door de eigenaar.
Die furminator is idd hetzelfde als ze voor honden gebruiken, dus als die bij de paardendrogist staat dan is dat waarschijnlijk dezelfde, met blauw/zwart in het handvat en een héél fijn kammetje erop.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:05

je hebt ook furminators met verschillende kammen erbij
kan je hem in het voorjaar ook gebruiken om je paard te ontharen :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:12

*zoeft naar paardendrogist*

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:15

haha, ja dat zou ook makkelijk kunnen, weet zeker dat hij bij een paard met veel vacht alles er zo af heeft!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:16

klopt, schijnt super te werken.
Als ik nog een geld teveel heb een maandje bestel ik er ook eentje, maar dan met verschillende kammen. Dan kan ik de kat, mijn shet en mijn tinker allemaal met dezelfde doen :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:18

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:19

denk dat alle losse haren meegaan met het borstelen hoor

OlimpicDiaz

Dat ziet er goed uit!!! Die wil ik ook!!! Vanavond even manlief aan kijken dat hij er eentje voor ons gaat bestellen :)

Replay

Wat vragen ze er voor bij de paardendrogist?

Heb hem zelf op de trimbeurs gekocht, het eerste jaar dat ze op de markt waren, was toen nog een klein bedrag, maar hoor dat de prijzen nu behoorlijk omhoog zijn gegaan!

@Abeltje: Bij veel vachten komt ook het loszittende dekhaar eruit, hij is er speciaal voor de ondervacht maar doet meer dan dat!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:22

Ik ben overtuigt... ben alleen nog aan het twijfelen of ik naar faunaland ga fietsen om daar te kopen (met risico dat ze hem niet hebben) of dat ik de verzendkosten voor lief neem en fijn laat bezorgen.

Op bovenstaande site krijg je trouwens 10% korting. Kost ie 35,50
Andere internetwinkels kost ie meer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:23

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:24

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:32

Hier verkopen ze hetzelfde ding alleen heet ie shed stopper, en ongeveer 2x zo goedkoop!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:34

daarom, eventjes verder zoeken en dan vind je een goedkopere dan die van de paardendrogist (die erg breed is voor een kat)

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:36

Maar zou die ook echt zo goed zijn?? Ik vind dat altijd wel 'spannend' als ik nog nooit van iemand anders gehoord heb dat hij hem gebruikt heeft....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:54

welke? een goedekopere versie?

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:10

ja....de shed stopper ipv de furminator...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:16

Ik heb Noren en ze krijgen premium voer en verharen meestal alleen in het voor- en najaar en ik kam ze regelmatig ipv paar keer per jaar (ze vinden het heerlijk!) Ik heb helaas geen ervaring met de vacht van britten. Maar je zou ook eens wat brittenfokkers kunnen vragen hoe zij het doen en wat ze voeren (dat scheelt nl ook nogal in vachtverzorging), hier vindt je er een aantal: http://www.kattenplaza.nl of http://www.kattenpraat.nl of via de rasclub http://www.rasclubbritskorthaar.nu/home.htm

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:22

Onze Brit heeft 't ook. Ik wordt soms ook compleet gek van z'n haren. 't is dat ie zo lief is, ha ha.
De vilt plekjes plukken we dagelijks even bij totdat 't over is. En verder met een borstel met pennetjes borstelen en dan nog even met een zachte.

Tegenwoordig staat hij helaas op dieetvoer ivm de nieren, maar voorheen voerde ik hem Prince en toen zat hij erg mooi in de vacht. Goed voer scheelt wel een hoop. Merken als Iams, Royal Canin en Prince zijn erg goed. Het is even uittesten waar je kat 't beste op doet.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:32

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 22:11

cissy schreef:
Ik heb Noren en ze krijgen premium voer en verharen meestal alleen in het voor- en najaar en ik kam ze regelmatig ipv paar keer per jaar (ze vinden het heerlijk!) Ik heb helaas geen ervaring met de vacht van britten. Maar je zou ook eens wat brittenfokkers kunnen vragen hoe zij het doen en wat ze voeren (dat scheelt nl ook nogal in vachtverzorging), hier vindt je er een aantal: http://www.kattenplaza.nl of http://www.kattenpraat.nl of via de rasclub http://www.rasclubbritskorthaar.nu/home.htm

Mjjaaa ken de fora. Ben jarenlang vaste gast geweest op kattenplaza. Ambertje krijgt semipremium voer, daar doet ze het verder prima op. Ze heeft gewoon teveel haar...
De vacht van britten is anders dan die van noren. Maar dat zou verder in de verzorging niet zoveel uit moeten maken eigenlijk. Misschien zou ik haar wat vaker moeten borstelen, maar ik doe het wel eens 'buiten het seizoen' en dan heeft geen nut, dan komen er vrijwel geen onderharen vanaf. Haar dekharen blijft ze altijd verliezen. Nooit een haarvrije bank helaas....
Gelukkig maakt ze alles goed met haar persoonlijkheid ;)