aansprakelijkheid kennel? of toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:20

Ik zou er ook niet mee accoord gaan.. Hoe had ze het op willen lossen als je hond echt dood was gegaan?? Sorry zeggen en verder gaan met haar leven?

Nee, ik zou het haar echt niet makkelijk maken, kom op zeg!! Volle pond betalen! Jij moest ook het volle pond betalen en daar heb je nu een manke, gewonde hond en een rekening van 220 euro voor! :n

Caesar

Re: aansprakelijkheid kennel? of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:26

Weet je wat ik niet snap? Dat die honden in huis en los op het erf liepen (afgezet met gaas)

Was dit jouw verzoek omdat je ze niet in een kennel wilde? Of heeft ze geen kennels?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:26

Precies, en dan hebben we het alleen nog maar over kosten. Ze mag blij zijn dat de emotionele schade niet verhaald wordt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:31

ze heeft een illegale honden kennel?? dat lijkt me ook niet echt fijn voor de belasting.... :p
zij is degene die hier erg fout zit volgens mij jij betaald haar voor een dienst (nl het oppassen op jouw hond) en ze is nalatig geweest in haar taak.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:35

ik moest per hond per dag €6,50 betalen. dat is dan incl. voer enzo.
ik weet verder niet hoe de prijzen in andere pensions zijn dus ik weet niet of dit veel of weinig is.
ze zei trouwens ook nog aan de telefoon dat ze de helft wel wilde betalen, omdat ze er vanuit ging dat onze honden terug naar haar zouden komen als we weer op vakantie zouden gaan (dus met andere woorden.. dat geld verdien ik wel weer terug aan jullie) en omdat ik fam. ben :\
onze honden komen daar echt nooooooit meer.. van de fam. moet je het hebben.. :n

Tallie_Ho: ik denk dat ze dat idd had gedaan als de hond echt dood zou zijn gegaan eerlijk gezegd :\

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:40

Caesar schreef:
Weet je wat ik niet snap? Dat die honden in huis en los op het erf liepen (afgezet met gaas)

Was dit jouw verzoek omdat je ze niet in een kennel wilde? Of heeft ze geen kennels?

ze heeft in huis voor onze honden (en af en toe nog andere kleine hondjes die daar logeren) bench'en staan waar ze in gaan als ze gaan slapen of eten.
ze heeft nog een apparte schuur waar wel kennels in zitten voor de grotere honden die daar komen/zitten.

ze scheidt dus de grote en kleine honden van elkaar af zodat die elkaar niks aan kunnen doen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:40

Even snel gegoogled en de gemiddelde prijzen voor kleine honden liggen rond de €9,00 maar dat doet niet echt terzake, of ze goedkoop of duur is. Ze is nalatig geweest.
Ik zou in dit geval het gehele bedrag eisen. Maar ga even naar een juridisch loket om te vragen hoe je dat aanpakt.
Je hondje is immers nog niet genezen hé! Wie weet wat er nog aan kosten bij gaan komen :(:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:40

Wat ga je nu doen ivm de dierenartskosten?
Zou de hond daar ook niet meer naartoe doen als ze zo nalatig zijn. Ze gaat er al vanuit dat je honden daar weer komen, anders betaald ze de helft ook niet?
Ze moet de hele bedrag betalen, zij is nalatig geweest.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:44

Ik ben even aan het zoeken geweest,
ik heb het volgende gevonden, dit zijn de prijzen van de eerste 10 pensions die ik heb gevonden via Google.

€9,- per dag
€9,- per dag
€9,- per dag
€9,50 per dag
€9,50 per dag
€9,25 per dag
€8,50 per dag
€9,- per dag
€8,50 per dag
€8,- per dag

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:45

C_arola: ik ga het hele bedrag eisen :j voor minder ga ik niet accoord.

ik weet ook niet of er nog kosten bij gaan komen voor het komende controle onderzoek bij de da. als dat zo is, krijgt zij de rekening ook.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:47

De gehele rekening presenteren aan haar. Bij de juridische loket kunnen ze je helpen met het opstellen van een brief. Een advocaat kan dan nodig zijn als ze het voor het gerecht wil gooien omdat ze niet wil betalen.
Nadeel is dat ze familie is en dit voor een flinke familieruzie kan zorgen. Maar goed dan moet ze maar goed voor de dieren zorgen die bij haar komen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:52

Jeetje, dat lijkt me echt verschrikkelijk om zo terug te komen.
Gelukkig dat je hondje er weer boven op komt, dat blijft toch het allerbelangrijkste. :(:) het had ook ander af kunnen lopen...
En dat ze dan nog niet eens de moeite neemt om 'm te zoeken en naar de DA te brengen :n dat zou ik echt niet in m'n hoofd durven halen om de hond dan ook niet eens na te laten kijken.

Je staat erg sterk om alles terug te krijgen. Als dit bekend wordt bij bepaalde instanties zoals belastingdienst dat ze een illegale inkomsten heeft uit een honden kennel dan heeft ze grotere problemen dan die 220 euro die ze aan jou moet betalen. En dat is een mooie stok achter de deur.

Je kan proberen het vriendelijk te houden, maar ik zou toch wel erg goed duidelijk maken dat je het hele bedrag vergoed wil hebben en geen nee als antwoord zal accepteren. Je betaalt haar tenslotte om op je hond te letten en dat heeft ze ook niet goed gedaan.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:54

c-s: ja idd. ik ga straks nog even contact proberen te leggen met haar over de rekening.

voor het gerecht zal ze het wel niet laten komen aangezien zij geen poot heeft om op te staan aangezien zij (blijkt achteraf) goed fout is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:54

Je moet haar schriftelijk aansprakelijk stellen. Met deze brief kan zijn naar haar AVP gaan en dan wordt er het een en ander uitgezocht en krijg jij gewoon je geld.
Jij moet dit ook melden bij jouw AVP incl die brief die je naar Mevrouw Kennel gestuurd hebt.
Hier hoeft helemaal geen ruzie over te komen omdat het gewoon verzekeringstechnisch opgelost kan worden.
Succes!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:57

eertjuh22 schreef:
c-s: ja idd. ik ga straks nog even contact proberen te leggen met haar over de rekening.

voor het gerecht zal ze het wel niet laten komen aangezien zij geen poot heeft om op te staan aangezien zij (blijkt achteraf) goed fout is.

ik denk dat ze die risico zelf ook wel ziet
Mocht ze moeilijk doen zeg dan dat je contact opneemt met de advocaat en dat die verdere stappen zal ondernemen naar haar toe.
Mocht ze zitten met hoe ze het geld moet betalen dan kun je nog voorstellen dat ze het via haar wa-verzekering speelt omdat ze op dat moment de verzorging en verantwoordelijkheid op zich had genomen over jouw hond.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:01

Als zij idd een particulier is, moet dit gewoon via de WA verzekering op te lossen zijn.
Als die verzekering er echter lucht van krijgt dat zij dit niet op habby-matige basis doet, dan heeft ze wel een probleem, want dan zal ze nl een bedrijfsverzekering moeten hebben en dan zal haar particuliere verzekering dit niet dekken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:05

Dan nog zal ze uiteindelijk moeten betalen, plus alle onkosten die daaruit voortkomen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:00

Idd, dat is dan haar pakkie aan, moest ze er maar voor zorgen dat ze een bedrijfsverzekering had afgesloten. Zolang ze de rekening van jou hond maar betaald, dus ook de nieuwe kosten als je die nog krijgt nav haar nalatigheid.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:22

griebels schreef:
Dan nog zal ze uiteindelijk moeten betalen, plus alle onkosten die daaruit voortkomen.

Tuurlijk... Maar dan moet het wel uit eigen zak.
Plus het feit dat ze problemen kan krijgen met haar verzekering.
Het is voor haar dus eigenlijk helemaal niet gunstig om hier stennis over te gaan lopen schoppen...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:29

Als het goed is, is mevrouw wel WA verzekerd, en ben jij dit ook. Bel jou verzekering ervoor op, en leg het hele verhaal uit ook dat je ervoor betaald hebt. Probeer achter haar nummer van de wa verzekering te komen. En laat die het samen uit vechten...

Ik neem aan dat je haar al wel betaald hebt.... En dat je daar een ontvangsbewijs voor hebt gekregen?
Want als je er niet voor betaald hebt, kan je het zien als vrienden dienst omdat zij niet erkend is als pension. En ben jij er zelf dus volgens de wet schuldig aan.

Hoe ik dit weet. Bij ons is er bij mijn schoon ouders een hond weg gelopen. En heeft volgens andere mensen zeggend een ongeluk veroorzaakt waarbij een auto totallos was. En die hebben ons aansprakelijk gestelt, omdat de hond van ons was. Ook al was het onze schuld niet dat de hond weg is gelopen. Omdat wij niet konden bewijzen dat onze hond het niet was, en hun niet konden bewijzen dat hun onze hond wel was. Hebben ze de voordeel van de twijfel gehad, en heeft onze wa verzekering wel uit gekeerd.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:55

De verzekering heeft misschien hun nummer niet eens nodig. Ze sturen dan een brief naar die vrouw toe met dat ze contact op moet nemen met haar wa-verzekering.
Je kan vragen naar de nummer maar ze kan dan moeilijk doen en het niet willen geven.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 08:38

update: ik heb gister even gebeld om te vragen of ze thuis was en ben er even naartoe gereden. vind dat altijd net iets makkelijker praten als door de telefoon.

mevrouw was het er eerst niet mee eens dat ze het hele bedrag moest gaan betalen, maar heb haar toch zover gekregen ;)
ze neemt alle kosten voor haar rekening en vandaag komt ze als het goed is al de rekening betalen van €220. de eventuele extra kosten betaald ze ook :j

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:48

goed van je dat je der naar toe gereden bent
komt vaak beter over dan over de telefoon

en toppie !

beterschap voor de hond :(:)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:49

goed zo!!!!

en nou maar hopen dat het helemaal goedkomt met je hond! (en voor de volgende keer misschien toch maar een andere kennel zoeken!)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:51

Gelijk heb je!! En ik zou als ik jou was de volgende keer gewoon naar een erkend kennel gaan, dan weet je zeker dat je hond niet plat gereden word ;)