Ons ene konijn is 8 jaar geworden maar die moesten we laten inslapen ivm met abcessen. Als hij dat had overleefd had hij zo 12 kunnen worden volgens de DA. We hebben nog 2 jonge konijnen en die zijn van oktober 2008.
Mijn oudste konijn is 7,5. Toevallig pas nog aan de dierenarts gevragen hou oud ze nou ongeveer kunnen worden. Die zei tegen mij dat ze een jaar of 10 toch zeker moeten kunnen halen. Maarja het is toch ook wel afhankelijk van de grootte enzo.
Ook van de manier van houden, hebben ze een maatje waar ze samen mee leven (konijn dan), zijn ze buiten of binnen, hebben ze veel ruimte om dingen te ontdekken, kunnen ze binkysprongen maken. Ik weet wel dat kleine konijnen vaak wat ouder kunnen worden dat grotere konijnen maar dat is ook weer afhankelijk van de omstandigheden waarin ze leven.
Duidelijk was ons konijn een uitzondering. Hij was een groot konijn, lag hij languit had dan lag hij in de volledige lengte van het hok (schaam), had geen vriendje (ons huidige konijn ook niet jammergenoeg, vindt mijn moeder onzin) maar zat wel buiten.
Ons huidige konijn is iets kleiner maar heeft een ruim hok en 3m2 ren. Dus die heeft het beter.
noviceh
Geplaatst: 23-05-09 20:42
Wij hebben 2 rammeloosjes (broertjes) van ongeveer 2 jaar oud. Helaas was hun vorige eigenaresse allergisch voor de bodembedekking en moest ze er afstand van doen. Toevallig begon het bij mij op dat moment weer te kriebelen nadat onze 2 superkonijnen door onbekende oorzaak plotseling allebei waren gestorven. De konijnen voldeden precies aan onze verwachtingen en we konden hun bieden wat de vorige eigenaresse zo belangrijk vond. We hebben ze inmiddels alweer een jaar en we zijn zo ontzettend blij met ze! Ze hebben een lekker groot hok met 2 verdiepingen en kunnen dag en nacht in de tuin lopen, die volledig konijn-proof is! Maak hier kennis met ons ontplofte konijn: