Help..! Kip, kuikentje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:09

LZP -> BB

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 03:24

Is het bij een kip niet net zoals bij een heleboel andere jonge dieren dat je er gewoon niet aan moet zitten?
Bedoel als jij je er al mee bemoeide voor het ei uit was ruikt het kuikentje/ei al naar jou en wil mama kip het niet meer hebben.

En in tekenfilms stappen mamakippen altijd van de eitjes af als ze uitkomen en kijken ernaar :D
Maar lijkt me ook wel logisch, anders kom je uit het ei en kan je geen adem halen omdat je in een hoop veren terecht komt.

Maar ja, daar heb je nu je het kuiken al uitvoerig beet gehad hebt natuurlijk niets meer aan, zal bij volgende eitjes gewoon eerst eens afwachten en er vooral niet aankomen.

Pluttersput

Re: Help..! Kip, kuikentje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:44

Nee, bij kippen maakt het niet uit of je hem hebt aangeraakt of niet. Soms doen kippen dit gewoon, ik ken het fenomeen wel.
Denk dat dit een met-de-hand-opvoed kuiken wordt ;) Maar dat heeft verder niets met geur te maken :)

melaniiieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 10:53

Nu net ben ik wezen kijken, en er lag weer een dood kuikentje langs, en als de eitjes uitkomen dan duwt ze ze echt weg en kijkt er niet meer naar om. Het lijkt wel of ze ze niet wil, wat zou ik kunnen doen

bij het kuikentje, wat nu binnen zit heb ik een een erg zacht knuffeltje bijgezet, ze gaat er onder liggen enzo. Echt lief

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:57

Dat is wel vreemd gedrag van die kip. Je kunt ervoor kiezen op te blijven letten wanneer een ei uitkomt en dan de kuikentjes bij elkaar zetten. Dan moet je die kuikentjes dus wel apart op laten groeien tot ze echt grote kippen zijn en dan kun je ze pas weer bij de andere kippen zetten.

melaniiieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 11:00

ja ik vind het ook echt raar, want vorig jaar was het echt een geweldig lieve moederkip...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:31

Eieren horen inderdaad onder de kip uit te komen en niet ernaast volgens mijn moeder. Ik zou het zelf niet weten, we hebben zelf alleen eieren onder de broedmachine gehad :Y)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:45

Ik zou dit kuikentje zelf groot brengen.
zorg dat je een bak met een warmtelamp hebt.
Kuiken hoeft de eerste 2 dagen nog niet te eten.
Daarna kan je kuikenmeel kopen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:23

Je kunt heel goed over een paar dagen het kuiken terug bij de moeder zetten. Ze telt haar kuikens niet en 1 meer of minder zal haar neit uitmaken.
Wel in de gaten houden of ze hem accepteerd.
Laat het eerst lekker onder de lamp zitten met een schoteltje water (klein bodempje water en wat knikkers, ander loop je de kans dat het verdrinkt) en een schoteltje kuikenzaad/ -meel.
Succes.

melaniiieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 20:53

Hier een foto van het kuikentje, en haar maatje :PAfbeelding

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:00

Aah wat een schattie :+: