Konijn eet niet meer en maakt een raar geluid..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:53

Manou schreef:
ChantalSmook schreef:
als je nou examens had alla.. maar als je 'gewoon' naar school ga dan een uurtje later, als je zelf niet meer kunt eten en je hebt pijn ga je toch ook naar de dokter.
Bedoel je met olfiantstanden dat ze blijven groeien en ze niet meer slijten? dit heeft mijn konijn namelijk ook. als je eens in de 6 weken( ligt eraan hoe hard ze groeien) de tandjes laat slijpen, ze noemen het geloof ik ook wel knippen kan hij weer gewoon eten... beetje raar dat die 'eruit zijn'? en het kost maar 5 euro, want is dat dan de reden waarom hij niet meer eet? hoelang is het geleden dat ze eruit zijn getrokken..

Het is beter om bij terugkerende olifantstanden de tanden te laten trekken, dan is hij er tenminste vanaf, bespaart zo'n beestje een heleboel ellende.
Slijpen of knippen is een tijdelijke oplossing. slijpen is wel beter dan knippen, bij knippen is er het risico dat er barsten in de tanden ontstaan en daardoor abcessen.

dat wist ik niet :)! mijn konijn eet gewoon lekker door met zijn tanden, het ziet er alleen niet uit en gaat wat lastiger. de kiezen die zitten gewoon netjes op elkar bij de mijne :) en kleine moeite om eens in de 6/8w eken naar de dierenarts te gaan, het is ook al echt een oud konijn, weet niet of hij een narcose zou redden.

en denk dat ts nog niet naar de dierenarts is gegaan, anders had ze wel wat gepost aangezien ze ook in andere topics post.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 13:18

benangelique schreef:
heb zo maar het idee dat de ts niet meer wil posten hier...

Oh sorry, wil nog best posten hier hoor ;)

Met mijn konijn gaat het weer goed! Toen ik uit school kwam en bij hem ging kijken kwam die gewoon weer opgewekt aanrennen en hij maakte ook geen raar geluid meer. Hij heeft ook weer gewoon gegeten :) Ik denk dat het misschien iets van gas was ofzo? dat kunnen konijnen toch hebben dat ze even een tijdje pruttelenden geluiden maken? En over het geluid van een brommer, dat was misschien wat overdreven maar ik wist het echt even niet anders te omschrijven dan dat :P
Ik vind het trouwens een beetje overdreven dat jullie doen alsof ik niet veel voor mijn konijn overheb omdat ik niet (meteen) naar de dierenarts ben gegaan. Ik geef echt heeel veel om mn konijnen dus dat had ik er best voor over maar ik zou echt nooooit toestemming hebben gekregen van mijn ouders om onder school naar de DA te gaan. Ten eerste omdat ik best snel overbezorgd zijn en ten tweede omdat zij het meestal nog wel even willen afwachten. Meestal krijg ik ze nog wel over dan maar als het onder school is lukt me dit echt niet. En tja, zonder auto kan ik niets!

Maar toch bedankt voor jullie hulp allemaal ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:22

Ben blij dat het weer goed gaat met je konijntje. :)

Overigens ben ik zelf ook ouder en als mijn dochter per se naar school moet, zou ik gewoon zelf even met het konijntje naar de DA gaan ;) . Wij hebben er ook twee namelijk en ik ben zelf ook dol op onze konijnen. Zoals jij het omschreef klonk het wel serieus.

Het is altijd lastig om via internet te weten of het echt slecht gaat met zo'n nijn (of ander dier) of niet. ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:23

fijn om te horen dat het goed gaat.
let wel; als het gas zou zijn, kan je konijn daar aan dood gaan. dit was waarschijnlijk minimaal en kon je konijn het zelf oplossen, maar een beetje meer en je nijn is dood.

Berendje

Re: Konijn eet niet meer en maakt een raar geluid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:35

fijn dat het weer goed gaat.

Diane65

Re: Konijn eet niet meer en maakt een raar geluid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:29

Het zou ook een verslikking geweest kunnen zijn, dan rochelen ze ook en komt er ook vaak wat slijm uit het bekje. Enige remedie is dan om je konijn ondersteboven te halen en voorzichtig op en neer te schudden, zodat het voedselbrokje weer losschiet. Lijkt een beetje cru, maar het gebeurt bij mijn konijnen ook wel eens. Als ze het vaker doen omdat ze schrokken met eten, krijgen ze van mij geen voer meer in een bak, maar los tussen het stro. Hebben ze wat te doen ;-).