Manou schreef:ChantalSmook schreef:als je nou examens had alla.. maar als je 'gewoon' naar school ga dan een uurtje later, als je zelf niet meer kunt eten en je hebt pijn ga je toch ook naar de dokter.
Bedoel je met olfiantstanden dat ze blijven groeien en ze niet meer slijten? dit heeft mijn konijn namelijk ook. als je eens in de 6 weken( ligt eraan hoe hard ze groeien) de tandjes laat slijpen, ze noemen het geloof ik ook wel knippen kan hij weer gewoon eten... beetje raar dat die 'eruit zijn'? en het kost maar 5 euro, want is dat dan de reden waarom hij niet meer eet? hoelang is het geleden dat ze eruit zijn getrokken..
Het is beter om bij terugkerende olifantstanden de tanden te laten trekken, dan is hij er tenminste vanaf, bespaart zo'n beestje een heleboel ellende.
Slijpen of knippen is een tijdelijke oplossing. slijpen is wel beter dan knippen, bij knippen is er het risico dat er barsten in de tanden ontstaan en daardoor abcessen.
dat wist ik niet

en denk dat ts nog niet naar de dierenarts is gegaan, anders had ze wel wat gepost aangezien ze ook in andere topics post.