Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
slimmerik schreef:Ik ken broodfokkers die hun puppies/kittens verkopen als zielige wees-beestjes....
Ouders hebben op dat moment gewoon achter in de schuur of zo gelegen. Is nl. een prima verkooptruc. En natuurlijk kun je "geluk" hebben. Alleen vind ik dat "gokken" niet eerlijk tegenover de beesten.
Quellian schreef:slimmerik schreef:Ik ken broodfokkers die hun puppies/kittens verkopen als zielige wees-beestjes....
Ouders hebben op dat moment gewoon achter in de schuur of zo gelegen. Is nl. een prima verkooptruc. En natuurlijk kun je "geluk" hebben. Alleen vind ik dat "gokken" niet eerlijk tegenover de beesten.
De hele handel rondom dieren is niet eerlijk tegenover de beesten.
Noompiejjj schreef:Het heeft geen zin als de 20 mensen die dit topic lezen alleen raskittens/honden enz. kopen als de rest van nederland dit niet doetbroodfok zal altijd wel blijven bestaan, en niet iedereen is zo extreem als het voorbeeld van ts..
slimmerik schreef:Ook voor kittens geldt imo: raskittens kopen.

En op de zwarte lijst bij die rasvereniging geplaatst.
Vraag me af wat die voor een fokker is.... Als goede fokker kèn je die regels nl. slimmerik schreef:Beetje dom van je collegaVraag me af wat die voor een fokker is.... Als goede fokker kèn je die regels nl.

. We wilden graag rode poezen en dit was geen broodfokker, maar gewoon een heel aardige vrouw die een nestje had en een fijn tehuis zocht. Voor onze andere rode poes hebben we wel wat betaald, maar ook dat mag eigenlijk geen naam hebben. Ben ik nu slecht voor mijn katten?
. Het zij zo, ze is inmiddels al bijna 5 jaar en doet het prima. Geen DA gaf haar zoveel jaar, destijds. Je wilt niet weten wat een verdriet ik ervan gehad heb, ben dol op die kat, maar we hebben haar de kans gegeven en het gaat echt heel erg goed. Ik weet wel dat het zo ineens om kan slaan en afgelopen kan zijn. Maar dan heeft ze toch een topleventje gehad.