Nierdieet voor kieskeurige oudere kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:14

wij hebben ook een kat van 12 met ernstige nierproblemen, ze is er zelfs een paar keer zo ziek van geweest dat we echt dachten dat we haar moesten laten inslapen.
we hebben nu sinds een half jaar de stap genomen geen brokken meer te voeren. maar rauw.
ze krijgt wel nog gewoon haar tabletjes en ik moet zeggen dat ze het veel en veel beter doet dan voorheen.

Onze dierenarts raadde het af, want het zou te veel eiwitten bevatten en dat zouden de nieren niet aankunnen, we hebben dit nagevraagd bij een aantal mensen die echt weten waar ze over praten, en die zeiden dat dat niks uitmaakte.

ze krijgt of de haaksbarf kip, of de carnibest natuurvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:30

Percella, ik heb in het begin al gezegd dat mijn kat dit helaas niet lust, anders had ik hem al dr op gezet.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:44

dat las ik ook later pas, maar je hebt ook verschillende soorten haaksbarf.

Daihyo

Re: Nierdieet voor kieskeurige oudere kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:46

Wat is haaksbarf?
Ik voer ook vers, maar ken dit niet.

Chiqa: ben je er inmiddels al uit wat je gaat voeren? Brok of nat?

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:50

je hebt de carnibest en de haaksbarf.
Persoonlijk vind ik de haaksbarf beter, hier zit helemaal niks aan toegevoegd en is dus ook écht puur natuurlijk, het is wel wat bloederiger, maar door mijn dieren wordt het beter gegeten en je hebt het in allerlei smaakjes ;)

www.haaksbarf.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:01

Amanda schreef:
Chiqa: ben je er inmiddels al uit wat je gaat voeren? Brok of nat?

Ik heb nu twee zakjes droogvoer liggen maar zie er als een berg tegenop om het te geven,
hij lust bijna niets. Kans dat ik een nieuw soort ga introducueren en hij het andere ook niet mee rlust is helaas erg groot ;(
Ik denk dat ik het op zijn oude voer ga houden (Aldi kuipjes) en als hij zieker wordt ik met het sulfaatpoeder aan de gang ga.
Eten is belangrijker dan niet eten.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:13

Citaat:
Eten is belangrijker dan niet eten.

Dat is dus precies wat mijn dierenarts ook zei, vandaar de poging om het dieetvoer te voeren en als dat niet lukt voeren wat ze lekker vindt. Het helpt bij ons ook wel eens om brokjes naast het voerbakje te leggen, dan eet ze het opeens wel op.
Tja, ik ben wel gezegend met m'n katten. Mijn brits korthaar heeft het aan zijn hart (maar volgens dierenarts doet die het op het moment super!) en de pers heeft bijna geen nieren meer.
De een moet juist weinig eten (heeft dieetvoer om een beetje in model te blijven) en de ander moet zoveel mogelijk vreten. Zucht.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:22

Lastig he Bregje....Katten kunnen zo eigenzinnig zijn niet wetende dat ze hun eigen leven in gevaar lopen.
Als het zo makkelijk was allemaal gaf ik hem wel het best evan het beste (Dieetbrokken en klaar) maar helaas zal hij dan te weinig eten binnen krijgen en weer enorm afvallen. Doet hij nu al geef hem al een blijkje Aldi minder....Maar of het er beter op wordt??
Jij ook sterkte met je katten zeg, je treft het ook niet he?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:43

Eten is inderdaad belangrijker dan niet eten :j
Ik voerde Bommel op een gegeven moment gekookte kip. Zit weinig in aan voedingsstoffen, maar dan at ze tenminste wat.

De mijnen staan nu op op vers. Solo vanaf kitten en Nasty vanaf vorig jaar (is nu 7). Nasty heeft een hersenbeschadiging en overgevoelige darmen. Hierop doet ze het super! Nou is ze gelukkig een hele makkelijke eter. Een beetje blikvoer door de Carnibest in het begin en het was voldoende.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:17

Onze poes was eigenlijk gewend om op zaterdag verse rosbief te krijgen. Dat hebben we nu afgeschaft. Ik heb eigenlijk nog niet uitgezocht hoe slecht of belastend rosbief voor een kat met nierproblemen is.
Als mijn poes me kon verstaan zou ik ze in elk geval vertellen dat ze niet zo moest miepen en gewoon eens flink eten en dikker worden! Ik zit nu elke keer met kleine beetjes die zakjes voer naar binnen te werken. Ze krijgt 1 zakje en een beetje per dag op, eigenlijk zou ze 1 3/4 zakje moeten eten. En ze snaait nog wat brokjes tussendoor. Tja, het is ook nooit geen grote eter geweest.