Gebruik een Gentle Leader als hulpmiddel bij het uitlaten en begin alvast met de volgende oefening:
Ga oefeningen doen, in de woonkamer.
Naam van de hond en dan zorgen dat de hond naar je kijkt.
Eerst maar een seconde en dan belonen met lekkers en tijd
heel langzaam opbouwen.
3 seconden volle aandacht is al super! Niet blijven praten, alleen 1 x "Bello" en dan laten kijken.
Pas als dat goed gaat ga je de tuin in. Hier zijn al meer prikkels.
Hier doe je precies hetzelfde.
Dan ga je naar een rustig pleintje (met Gentle Leader om) en doe je weer hetzelfde.
Vaak kun je er voor zorgen dat je de minste kans hebt andere honden tegen te komen. (Bijv. door niet op uitlaat-tijden te gaan
wandelen.) Dat is absoluut een aanrader nu.
Mocht je toch een andere hond tegen komen, omdraaien en andere kant oplopen en als je de aandacht van "Bello" krijgt weer belonen.
Ik wens je veel succes!
Edit*
@ sunshine, als een GL niet bekend is bij jullie wordt er in het begin vaak vreemd tegenaan gekeken.
Als je mensen uitlegt waarvoor het bedoeld is is het vaak in orde
Ik zei ook altijd tegen mensen dat mijn hond kan eten, drinken, hijgen en bijten, alleen mijn schouder niet uit de kom kan trekken.
Je hebt GL in meest diverse kleuren. Rood, Lila, Groen. Dat toont ook een stuk "vriendelijker" maar zoals je zelf schrijft, je zou je
er simpelweg niets van aan moeten trekken. Jij gaat voor jullie succes en niet voor dat van de mensen toch?
Edit*
Citaat:
niet luisteren of zelf ons totaal negeren is een tik en dan is het weer ff over
Katten slaan elkaar, honden niet, ze snappen deze taal ook niet