Welk recht heb ik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:45

aerdenhout1 schreef:
Nogmaals...zet dat contract eens op bokt...er zijn dan denk ik wel mensen die je verder kunnen helpen.

Ik denk dat je er over heen hebt gelezen :). Ik heb helaas geen scanner maar het is een officieel papier van raad van beheer waar beide namen opstaan + handtekeningen. De rest is mondeling besproken.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:45

Liezel1 schreef:
Ts zegt dat ze geen scanner heeft.
Als het om een RvB papaier gaat neem ik aan dat het om een stamboom gaat.... Dan heb je dus feitelijk erg weinig op papier... alleen dat er 2 eigenaren zijn en dat maakt het alleen maar lastiger.

Ja klopt ;(

Liezel1

Re: Welk recht heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:46

Die stamboom dus geen contract dan... Dat is alleen een papier met een afstammelingenbewijs waarop 2 eigenaren vermeld staan.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:46

Dus ik heb geen poot om op te staan?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:48

Helaas lijkt het daar wel op. Ik hoop echt dat je nog met die vriend contact kunt opnemen om alles te regelen en goed uit te praten.
Succes! en hou ons op de hoogte hoe het afloopt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:49

Waarom heb je dat dan ook niet zwart op wit neergezet?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:49

Peelie schreef:
Waarom heb je dat dan ook niet zwart op wit neergezet?

Hun zouden een contract maken maar ivm prive omstandigheden van hun kant (en dat is een goede reden) is het daar nog niet van gekomen..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:51

ok... alsnog vreemd... heb je voor de hond betaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:52

Maar als ik het goed begrijp is de hond van jou en van de fokker en heeft de vriendin er niks mee te maken en wil ze niet met je praten.
Hoe zit het met de fokker zelf? Wil hij nog wel met je praten? Probeer de vriendin (die er immers eigenlijk niks mee te maken heeft) te omzeilen met met de fokker te regelen dat je de hond terug krijgt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:52

Ik vrees dat dit erg moeilijk gaat worden. Als de hond nou op zijn naam had gestaan zou ik zeggen: kom met allerlei papieren op de proppen waaruit blijkt dat jij alle onkosten voor deze hond op jou hebt genomen, dan zou het nl nog discutabel zijn.

Nu jullie beiden echter op papier staan, zijn die onkosten vanzelfsprekend. Sterker nog, ze zijn zelfs gunstiger voor degene die de hond nu weg heeft gehaald. Die kan nu makkelijk zeggen: "Ja, de hond heeft de eerste 7 maanden bij eigenaar 1 gezeten, die heeft onkosten gemaakt, nu is het mijn beurt."
Want nogmaals: wie zegt er niet dat dit een onderlinge afspraak is waar jij nu op terug probeert te komen. Zo kunnen zij het nl net zo goed draaien.

Kern van het verhaal: als jullie beiden eigenaar zijn en er niets over de woonplaats van de hond is afgesproken, hebben jullie beiden net zoveel recht om het beestje in huis te hebben.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:53

Mijn ex heeft dit ook zo bij mij gedaan :\

Duitse herder pup gekocht, op zijn naam gezey ivm nestje fokken(hij fokte ook al met zn andere 2 duitse herders dus had al kennelnaam enz) en mijn naam als mede eigenaar, incl handtekeningen en alles erbij.
Relatie ging over, ineens kon ik mn hond overkopen?? Voor een absurd bedrag, en ze was te groot geworden dus fokken kon niet(iig niet met papieren) dus hij had eigenlijk 'niets' aan haar, deed het puur om me dwars te zitten.

heb dit niet kunnen winnen, en toen ik de hond op zou halen(en het gehele bedrag zou geven aan hem) was ze dus al weg!!!

heb haar nooit meer teruggezien ;(

sterkte ik hoop dat dit goed afloopt!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:54

Peelie schreef:

Nee ik vind het niet zo vreemd ze zijn hun (ongeboren) kindje verloren... dus toen was mijn vraag naar het zwart-witte contract wat minder.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:54

Peelie schreef:

De vraag is of dit stand houdt. Als de TS nu het gehele bedrag betaald heeft, had ze net zo goed een deel van het eigendom van de hond aan iemand kunnen schenken.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:00

Renske_ schreef:
Mijn ex heeft dit ook zo bij mij gedaan :\

Duitse herder pup gekocht, op zijn naam gezey ivm nestje fokken(hij fokte ook al met zn andere 2 duitse herders dus had al kennelnaam enz) en mijn naam als mede eigenaar, incl handtekeningen en alles erbij.
Relatie ging over, ineens kon ik mn hond overkopen?? Voor een absurd bedrag, en ze was te groot geworden dus fokken kon niet(iig niet met papieren) dus hij had eigenlijk 'niets' aan haar, deed het puur om me dwars te zitten.

heb dit niet kunnen winnen, en toen ik de hond op zou halen(en het gehele bedrag zou geven aan hem) was ze dus al weg!!!

heb haar nooit meer teruggezien ;(

sterkte ik hoop dat dit goed afloopt!

Ben erg bang dat dit bij mijn ook zo gaat... maar moest jij niet tekenen om van het mede eigenaarschap af te komen dan?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:00

Liezel1 schreef:
Peelie schreef:

De vraag is of dit stand houdt. Als de TS nu het gehele bedrag betaald heeft, had ze net zo goed een deel van het eigendom van de hond aan iemand kunnen schenken.

Ik heb niet voor de hond betaald... hun mochten het geld van de pups hebben..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:02

Dus je hebt helemaal niets om te bewijzen dat de hond bij hoort, aangezien van het feit dat jij als mede-eigenaar op papier staat, niet eens als eerste genoemd.

Meid, ik denk dat je dit beter uit je hoofd kan gaan zetten óf heel hard je best moet gaan doen om met ze om de tafel te gaan...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:04

Maar weet je Liezel, en dan?
Ik heb het voor me hondje over hoor om op me knietjes naar ze toe te kruipen, alleen het idee dat ik dan nog 2 jaar lang gechanteerd kan worden... of dat ze haar weer van me afnemen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:05

Nee, zo moet je het niet zien.
Je moet zorgen dat die hond op jouw naam komt, dus je zult het volledige bedrag ervoor moeten betalen. Niks nestjes, niks pups, gewoon die hond betalen en volledig eigenaar worden.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:08

Liezel1 schreef:
Nee, zo moet je het niet zien.
Je moet zorgen dat die hond op jouw naam komt, dus je zult het volledige bedrag ervoor moeten betalen. Niks nestjes, niks pups, gewoon die hond betalen en volledig eigenaar worden.

Dat zou ik graag willen , maar hier gaan ze dus absoluut nooit mee akoord.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:10

Dan moet er een contract komen, waarin staat dat jullie beiden eigenaar zijn, maar dat het volle eigendom aan jou toekomst na het hebben van het nestje. Dat de pups en opbrengsten voor hen zijn, maar ook wie de DA kosten draagt van de dracht en hoe he geregeld wordt als de teef komt te overlijden, ook ten gevolge van de dracht.
Bij overlijden voortijdig aan de dracht, moet jij dan alsnog het aankoopbedrag betalen etc... Zet erin waar de hond woont en wie opdraait voor de reguliere Da kosten (entingen etc).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:11

Helaas, ook al koop je het van iemand die je kent, nooit doen, gewoon altijd 100% je eigendom laten worden, en anders laat maar zitten, er zijn genoeg andere honden te koop.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:16

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voegt die vriend aan dit hele gebeuren toe? Staat hij nu serieus achter de actie van zijn vriendin? Of durft hij gewoon niet tussenbeide te komen?

Ik zou inderdaad héél dringend vragen of ze met je willen praten hierover. Die vriend én zijn vriendin. Praten over de kwestie - ook over waarom zij in de eerste plaats je hond heeft meegenomen. Bied aan het volledige bedrag voor de hond te betalen, stel eventueel een nieuw contract op waarin jij volledig eigenaar bent (en dus ook als énige eigenaar op het papier van de Raad van Beheer komt te staan) en waarbij je aanbiedt nog wel de mogelijkheid tot het fokken van een nestje bij jouw hond voor hen te behouden.

Het hangt erg af van de reden van de actie van deze dame wat de reactie zal zijn. Maar je staat niet bepaald in een voordeel dus je hebt de keuze: óf je geeft het op, óf je probeert toch nog met ze te gaan praten. Als dame in kwestie niet met jou contact wil opnemen, bel die vriend op (niet smsen, béllen) en vraag hem om hun kant van de situatie eens uit te leggen. Wat voor die vriendin de aanleiding was de hond mee te nemen etcetera.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:24

Ik lees hier alleen over het eigendompapier. Wie heeft de stamboom van de hond en op welke naam staat die?

Heb je verder bewijzen dat de hond op jouw kosten bij de dierenarts is geweest? Rekening van inentingen e.d.?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:01

Pluck, de vraag is of die rekeningen uitkomst kunnen bieden.
Als de TS mede-eigenaar is, is het logisch dat zij (een deel van) de kosten draagt. Als die vriend het dan op hard wil spelen, zou hij kunnen aandragen dat de hond nu bij hem komt wonen en hij die kosten gaat dragen. Dat ligt maar net aan de afspraken die onderling gemaakt zijn en dus niet te bewijzen zijn. Dit argument had meer stand gehouden als de Ts géén eigenaar was geweest.

En het papaier waar de Ts hier over heeft is volgens mij de stamboom.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:04

Hanmar schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voegt die vriend aan dit hele gebeuren toe? Staat hij nu serieus achter de actie van zijn vriendin? Of durft hij gewoon niet tussenbeide te komen?

Ik zou inderdaad héél dringend vragen of ze met je willen praten hierover. Die vriend én zijn vriendin. Praten over de kwestie - ook over waarom zij in de eerste plaats je hond heeft meegenomen. Bied aan het volledige bedrag voor de hond te betalen, stel eventueel een nieuw contract op waarin jij volledig eigenaar bent (en dus ook als énige eigenaar op het papier van de Raad van Beheer komt te staan) en waarbij je aanbiedt nog wel de mogelijkheid tot het fokken van een nestje bij jouw hond voor hen te behouden.

Het hangt erg af van de reden van de actie van deze dame wat de reactie zal zijn. Maar je staat niet bepaald in een voordeel dus je hebt de keuze: óf je geeft het op, óf je probeert toch nog met ze te gaan praten. Als dame in kwestie niet met jou contact wil opnemen, bel die vriend op (niet smsen, béllen) en vraag hem om hun kant van de situatie eens uit te leggen. Wat voor die vriendin de aanleiding was de hond mee te nemen etcetera.

Telefoon neemt hij niet meer op. Wat de reden van haar actie was (de echte reden) en wat voor waarde het heeft om mijn hond te jatten. Ik heb werkelijk geen idee :n En ik denk dat hij niet tussenbeide durft te komen...