aerdenhout1 schreef:Nogmaals...zet dat contract eens op bokt...er zijn dan denk ik wel mensen die je verder kunnen helpen.
Ik denk dat je er over heen hebt gelezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
aerdenhout1 schreef:Nogmaals...zet dat contract eens op bokt...er zijn dan denk ik wel mensen die je verder kunnen helpen.
Renske_ schreef:Mijn ex heeft dit ook zo bij mij gedaan
Duitse herder pup gekocht, op zijn naam gezey ivm nestje fokken(hij fokte ook al met zn andere 2 duitse herders dus had al kennelnaam enz) en mijn naam als mede eigenaar, incl handtekeningen en alles erbij.
Relatie ging over, ineens kon ik mn hond overkopen?? Voor een absurd bedrag, en ze was te groot geworden dus fokken kon niet(iig niet met papieren) dus hij had eigenlijk 'niets' aan haar, deed het puur om me dwars te zitten.
heb dit niet kunnen winnen, en toen ik de hond op zou halen(en het gehele bedrag zou geven aan hem) was ze dus al weg!!!
heb haar nooit meer teruggezien
sterkte ik hoop dat dit goed afloopt!
Liezel1 schreef:Peelie schreef:ok... alsnog vreemd... heb je voor de hond betaald?
De vraag is of dit stand houdt. Als de TS nu het gehele bedrag betaald heeft, had ze net zo goed een deel van het eigendom van de hond aan iemand kunnen schenken.
Liezel1 schreef:Nee, zo moet je het niet zien.
Je moet zorgen dat die hond op jouw naam komt, dus je zult het volledige bedrag ervoor moeten betalen. Niks nestjes, niks pups, gewoon die hond betalen en volledig eigenaar worden.
Hanmar schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voegt die vriend aan dit hele gebeuren toe? Staat hij nu serieus achter de actie van zijn vriendin? Of durft hij gewoon niet tussenbeide te komen?
Ik zou inderdaad héél dringend vragen of ze met je willen praten hierover. Die vriend én zijn vriendin. Praten over de kwestie - ook over waarom zij in de eerste plaats je hond heeft meegenomen. Bied aan het volledige bedrag voor de hond te betalen, stel eventueel een nieuw contract op waarin jij volledig eigenaar bent (en dus ook als énige eigenaar op het papier van de Raad van Beheer komt te staan) en waarbij je aanbiedt nog wel de mogelijkheid tot het fokken van een nestje bij jouw hond voor hen te behouden.
Het hangt erg af van de reden van de actie van deze dame wat de reactie zal zijn. Maar je staat niet bepaald in een voordeel dus je hebt de keuze: óf je geeft het op, óf je probeert toch nog met ze te gaan praten. Als dame in kwestie niet met jou contact wil opnemen, bel die vriend op (niet smsen, béllen) en vraag hem om hun kant van de situatie eens uit te leggen. Wat voor die vriendin de aanleiding was de hond mee te nemen etcetera.