1 hond, 2 honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:07

Ik heb er ook 2. :) Mijn eerst hond kon niet alleen thuis zijn, vandaar dat we een tweede erbij genomen hebben. Dit gaat heel goed.
Nu ik zie hoe fijn ze het samen hebben, zou ik nooit meer een hond alleen willen hebben. De interactie tussen honden onderling is naar mijn mening niet te vervangen door de mens.

pinuts

Re: 1 hond, 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:11

mijn hond is helemaal gek op mensen, en zit enorm graag bij mensen, niet bij andere honden. ( word ze zenuwachtig en vind ze snel eng ) Tis trouwens een grote hond, maar beetje bang;) Dus waarom een hond erbij nemen als ze de hele dag onder de mensen kan zijn?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:32

Wij hebben 4 honden. Niet helemaal bewust, maar ach, het loopt zo :D .

Ik merk niet aan ze dat ze gelukkiger zijn omdat ze elkaar hebben, ik zie niet dat ze wat met elkaar hebben eigenlijk. Ze trekken meer naar ons mensen toe.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:10

Tja onze poezen hebben ook weinig met elkaar, maar heb er nooit spijt van gehad dat we er twee hebben. Zo hebben ze, wanneer wij van huis zijn, toch wat aanspraak, iets naar te kijken, wat dan ook. Eerder hadden ze heel weinig met elkaar, negeerden ze elkaar liever, nu na een jaar komen ze wat meer naar elkaar toe. Ik merk dat onze eerste poes daar zeker van is opgeknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:34

Ik heb er nu 2 :)

Ook echt voor henzelf gedaan, honden horen niet solitair te leven :)

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:37

Wij hebben er 3. Toen wij onze eerste hond kregen wisten wij al dat er na verloop van tijd één bij zou komen.
En de 3e is een pup van de andere 2. Ik moest er gewoon nog ééntje houden ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:42

wij hebben heel veel ruimte en hadden altijd een stuk of 10 honden :D maar door ouderdom hadden we nog een oudere over en sinds 6 maand 2 labradorpups erbij dus wij hebben er momenteel 3 maar een 4e lonkt erg haha

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:50

Wij hebben er twee. Ik merk dat onze podenco wel echt blij is met de teckel als maatje, maar andersom boeit het niet zo. We hadden de teckel als eerste en hij heeft ook een paar jaar met de kat samengewoont. Hier was hij ook goed mee bevriend, maar ook dat kwam vnl van de kat af. Teckel vind het wel best als hij een maatje heeft, maar hij vindt het ook prima zonder. De podenco zou zonder andere hond een stuk onrustiger en nerveuzer zijn. Dat merk je al goed als z'n vriendje bijvoorbeeld naar de kapper is, dan is ie echt van slag.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:22

Sinds november hebben wij er een tweede hond bij, Fluke. Ik merk wel dat het erg goed is voor Sennah, onze andere. Zij is nu veel zekerder van zichzelf (was meestal al bang van het geblaf van andere honden :+ ) Maar t gaat nu steeds beter, en ze kunnen samen goed spelen etc. :j Het zijn al echte maatjes geworden :P

Zou ook nooit meer één hond nemen, maar minimaal twee!!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:52

Ik heb 9 jaar een hond alleen gehad, dit was omdat ik nog bij mn ouders woonde en die wilden er absoluut geen tweede bij. Nu heb ik sinds ruim een jaar een tweede hond erbij. Ze gaan echt heel leuk samen, en ze spelen ook veel samen. Mijn oude hond is er een stuk jonger van geworden.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:11

Ook 2 honden. Vind het voor de honden gezelliger, lijkt me voor ze veel leuker dan alleen. Nee ben zeker wel voor een soortgenoot, ook 2 katten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:05

wij hadden er 1, maar wouden er een vriendje/vriendinnetje bij voor hem, dus we hebben op de internetsite van asiels gekeken, de honden waar we intresse in hadden waren al herplaatst, uiteindelijk zijn we uitgekomen bij de stichting honder zonder toekomst en daar zat een leuk teefje, haar hebben we nu al een jaar thuis, en ik vind dit veel leuker voor hem, ze hebben als wij weg zijn gezeldschap aan elkaar, en spelen veel samen. ik ben dus zeker voor 2 honden samen :j

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:17

Wij hebben eigenlijk altijd dieren in meervoud gehad haha
Je ziet gewoon dat ze dingen aan elkaar hebben, maar ook van elkaar leren e.d.

Ja ik weet niet, hebben ze altijd in meervoud (zelfs mn paarden := )

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:26

Ik heb nu nog maar twee honden, en mijn vriend heeft er ook een.
Hij heeft wel vaker gezegt dat hij kan zien dat Winston wel een vriendje mist, komt dus regelmatig hier langs kunnen ze lekker samen stoeien.
Heb mijn teefje laten helpen zodat ze geen pups kan krijgen. Bovendien ben ik al een hond kwijt geraakt door baarmoederkanker dus was die beslissing wel snel genomen.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:45

ik heb al 10 jaar honden, eerst 1 een rottweilerteef en naar een jaar een overblijfsel van een nestje mechelse herders een reu.
en je weet dat die gaan expirimenteren :+ ik had de rottweiler al een anti loopsheid spuit gegeven maar ze zaten toch aan elkaar vast.
dus naar 3 morning after spuiten dacht ik dit is eraf, not dus naar een paar weken deed die rottweiler iest en ik was boos en ze kreeg een tik en ze keek mij aan van ik ben wel moeder hoor!!!!
dus ik weer naar de dierenarts en ja hoor in blijde verwachting }:0 kosten mij toen der tijd 300 gulden om haar niet in verwachting te krijgen maar ja!!
na een goeie bevalling had ze 8 pups waarvan er 3 (door de rommel die ze binnen had gekregen van die spuiten)niet helemaal af waren.
van die rottherders zijn er nu nog maar 3 over de rest is vroeg gestorven aan tumoren.
doordat ik alles naar vrienden kon doen heb ik het aantal honden thuis nog klein weten te houden :D
ik had er een over dus die kon ik niet naar het asiel doen dus toen zat ik op 3 honden,vader, moeder, dochter.
en in december 2008 mocht ik mijn alles de rottweiler sibbe inlaten slapen ze had lymfklieren kanker en ging in een week achteruit.

ik zei nog voor mij geen drie honden meer 3 is teveel en hun hadden met zijn twee veel plezier.
maar ik ging weg voor mijn verkouden kip en kwam terug met een boerboel pup :D :D :o
ze is nu bijna 10 weken en alles gaat goed tussen de honden.
mijn honden zijn heel sociaal onder elkaar en ze luisterd gewoon met de rest mee super handig.
maar als mijn rottweiler nog had geleefd had dat niet gegaan dit was echt een alfa teef

mijn moerder heeft 2 honden gehad maar een hond verbood de andere van alles dus dat ging niet altijd goed.
de dominante hond is overleden en die ze nu over heeft doet het alleen heel goed die hond is echt open gegaan zeg maar.

maar wer on topic ik ben voor meedere honden maar je moet er wel de tijd en ruimte voor hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:56

Wij hebben er drie, en daar kan ik dan weer minder blij van worden.

Mijn hond is de oudste, nu een teefje van zeven jaar. Ze heeft een tijdje met een ouder hond geleefd, die is dood gegaan, een half jaar later kwam er een tweede hond die nogal wat schade heeft aangericht bij mijn hond. Deze tweede hond is mishandelt geweest en kon volledig in paniek raken. Mijn hond is prima opgevoed, staat onder commando, is op gegroeit tussen andere pups en volwassen honden, maar mist een stukje sociale inzicht en lijkt in haar eigen wereld te wonen.

Onze tweede hond kon uit het niets mijn hond aanvallen en proberen aan stukken te scheuren. Zonder enkel voor teken. Deze tweede hond woont ondertussen op een grote boerderij waar ze meer op haar plek is. Maar mijn hond heeft er nog al wat schade aan over gehouden.

De derde hond die we nu hebben is een vier jarige reu, daar gaat het prima mee. Onze derde hond is een 2 jarige teef. Een half jaar terug kwam ze in de puberteit en meende met mijn hond te moeten vechten over de rangorde. Ondertussen is ze gesterrilieert en minder puberig. Ook gedraagt ze zich onderdanig. Wat helaas niet weg neemt dat mijn hond haar grijpt. Zo is mijn hond niet opgevoed, ze is niet door mensen vals gemaakt, maar is gewoon 'anders'

Gelukkig is zij meer een binnen hond en de andere teef een buitenhond. Ook hebben we een flink stuk terrein waar ze mogen spelen. Het is even wat puzzelen maar ze hebben nu allemaal een plekje.

Leuk is anders, maar er valt mee te leven. Bij deze hond die ik nu heb zal ik niet snel een andere hond meer bij nemen. Op de reu na die we hebben valt ze snel naar andere uit. (Hoewel ik het aardig onder controle kan houden)
Andere honden zou ik ook niet alleen nemen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:03

Wij hebben er altijd 2 gehad, nu ook nog. Mijn ouders hadden eerst 1 hondje, en toen ze ons kregen wouden ze wel nog een hond erbij, omdat we de ruimte er voor hadden. Toen was dat 1e hondje overleden, en kwijnde de ander helemaal weg. Toen kwam de 3e erbij. Toen was de 2e hond alweer wat ouder, en toen die overleed, was de 3e weer alleen. Die is nu momenteel 4 jaar ong. en nu hebben we er nog 1 bij die is 2 jaar.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:09

Een clubje honden is leuk. Maar 3 is echt onhandig :D Wanneer ik met ze wandel zit ik al met de riemen in de knoop voordat ik uit de voordeur ben. Ze gaan dan ook meestal gewoon direkt in de auto mee en dan hup in het bos eruit. We gaan vaak wandelen met heel veel honden en de beesten vermaken zich dan allemaal.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:11

Ik heb er ook bewust twee, we zijn toch wel regelmatig even weg i.v.m. paarden, werk e.d. en dan zit er tenminste niet één steeds alleen. :)

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 06:36

Dat is minder ja judith als ze niet goed door een deur kunnen, dan moet je zeker goed opletten waar ze altijd zijn of valt dat mee.

en tja wandelen met 3 blijft altijd leuk :+ vooral met die kleine erbij die loopt je geregeld voor de voeten.
toen ik nog die andere had was dat gewoon op elkaar afgestemt wie waar liep en de lengtes van de riemen verschilden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 06:49

Wij hebben er ook 2, ze kunnen het super met elkaar vinden en ze doen bijna alles samen, slapen op het zelfde kussen enzovoorts.
Ik vind 2 heel belangrijk samen voor als je weg bent.
Nu werk ik gelukkig thuis dus zijn ze alleen als ik naar mijn paard bent dus dat is maar een klein gedeelte van de dag.
Toch zijn er veel honden die alleen worden gehouden waar het baasje de hele dag buiten de deur werkt, 's avonds nog de nodige dingen te doen heeft waar de hond niet bij mee kan (boodschappen-sportschool enzov) Voor die honden vind ik het erg sneu dat ze alleen zijn en vraag ik me af voor wie die baasjes een hond hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:05

sibbe schreef:
Dat is minder ja judith als ze niet goed door een deur kunnen, dan moet je zeker goed opletten waar ze altijd zijn of valt dat mee.

.

Ze hebben allemaal een vaste plek, en met wat regelen en overleggen gaat het meestal goed. Soms door iets doms komen ze bij elkaar. Als het dan alleen de twee teefjes zijn en je bent er op tijd bij kun je mijn hond weg lokken aangezien de andere niet aanvalt. Zijn de met zijn drieën wil de reu eveneens niet hebben dat er wordt gevochten en sleurt ze ook uit elkaar.

Ondertussen gaat het gelukkig al maanden goed. :)

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:27

fijn dat je het zo op kan lossen :D :D
ik heb bijna voor de keuze moeten staan een van de twee teven weg.
moeder viel dochter naar de steralisatie steeds aan en naar haar eigenste steralisatie ook
bij het pension waar ik ze toen der tijd bracht tijdens vakantie die hebben mij toen heel goed geholpen waardoor ik
ze toch alle twee heb kunnen houden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:10

Hoe hebben jullie het eigenlijk gedaan toen jullie er een 2e hond bij namen? Meteen samen gedaan thuis of eerst op ander terrein? Hoelang duurde het wennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:57

Wij hebben 1 hond. Bewust nu. Ik ben altijd thuis en hij is nooit alleen. Ik zorg altijd voor vakantiehuizen, waar hij mee kan. Dus hij is altijd bij me. Toen ik een kindje kreeg, moest hij de aandacht delen en dat deed hij braaf. Nu is hij altijd bij mijn zoontje van 3. We wilden een tweede hond er bij, een pup. Gezellig voor onze hond. Helaas gaat dat niet door. We hebben een boxer en hij kan behoorlijk onstuimig zijn in het spelen met andere honden. Hij is naar honden heel sociaal. Ook heel onderdanig. We hebben nog wel eens honden over de vloer en hij laat zich in alles het kaas van het brood eten. Hij ligt op de vloer, de andere hond in zijn mand, met zijn bot. Hij heeft HD, nog niet erg actief, maar al wel last van ochtendstijfheid en ook op een harde grond liggen is vervelend. Ook heeft hij spondylose in zijn rug. Hij moet het dus fysiek rustig aan doen. Ballen gooien liever niet, lopen doen we op het ogenblik nog korte stukken en zijn aan het opvoeren. Om in deze situatie een hond er bij nemen, doe ik dan liever niet. Ik vind het wel erg jammer.
Wanner Wintu er niet meer is en we nemen een nieuwe hond, dan komt er na een 1.5 jaar wel een tweede erbij.