kattengrit....wat een ellende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: kattengrit....wat een ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:15

Ik heb 9 katten en ook de nodige korrels geprobeerd.
Begonnen met Kittyfriend, omdat die zo goedkoop is.
Maar die neemt totaal geen geur op met zoveel katten.

Ik heb nu Catsan in de grote verpakking,ik koop ze in grote hoeveelheid in,dan valt de prijs wel mee.

Kittyfriend moest ik 2 keer weeks leeggooien en dus gebruikte ik er veel meer van.
Catsan hoef ik veel minder vaak helemaal leeg te gooien, er staan in huis 6 kattenbakken, en ze hebben toch hun voorkeur om het in de bakken beneden te doen, dus die gooi ik eens per week ongeveer helemaal om,soms zelfs minder.
En die van boven eens per 3 weken ofzo.

Wel uiteraard elke dag even alle drollen er overal uit.

Heb je enorm veel last van dat ze alles eruit lopen, dan zou je een klontvormige kunnen proberen. Maar dat heeft met veel katten een tegenovergesteld effect, ik had enorme koeken daarin , ze piesten dan allemaal in een bak en dat werd dan in een dag een grote harde koek.

Zoals ik al zei, heb veeeeel soorten korrels gehad :')

Catsan is alleen niet aan te raden met een donkere vloer, geeft witte pootjes namelijk :+

En de korrels in huis, och ik heb een tijdje van die matten voor de bakken gehad, weinig verschil.
Dus nu gewoon dagelijks even stofzuigen, moet je toch vanwege de haren ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:22

Ik koop bij de voerhandel zakken spaanse korrels, gewoon wit en kost echt niets, grote zakken dus dan kan ik even vooruit.

Die houtkorrels wil je echt niet als je een langharige kat hebt zoals ik, want die komt als één bol zaagsel naar buiten!!!

Enige nadeel blijft inderdaad de korrels in je huis en ik heb een grindvloer, dus ze gaan er nog tussen zitten ook. Snel opvegen of zuigen.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:09

Oh ja mijn ervaringen met hout zijn ook niet al te best trouwens :')

Ik heb 2 katten die vertikken te kakken in het hout, ze gingen beiden pontificaal op de rand van de bak zitten, om vervolgens dus net langs de bak te schijten :+
Duidelijke taal dus

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:39

Wij hebben volgens mij gewoon van C1000, een fijne korrel en klontert zegmaar als er plas inzit. Hoef je niet altijd alles leeg te gooien maar kun je de plasklonten eruit zeven.
Wij hebben nooit last van grit door ons huis heen..

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:15

Hier hele fijne korreltjes en een speciaal matje voor de kattenbak, werkt prima :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:18

Hebben jullie dat spul wel eens geprobeerd wat eruit ziet als kleine doorzichtige balletjes? Ze stuiteren ook....dat probeerden ze mij in de dierenwinkel aan te smeren, dus ik een klein zakje meegekregen maar wat een drama was dat zeg. Stappen ze uit die bak, zitten die hele kleine korreltjes tussen hun tenen en gaan ze dus slaan met die poten om het er tussenuit te krijgen. Kwartier later stuiterden die korrels nog steeds alle kanten op!!!

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 11:21

suuzepuus schreef:
biocat classic. is aardig prijzig (9,50 per zak) maar het klontert geweldig!!! 1 a 2 keer per dag uitscheppen en 1 x per 2 weken (of nog minder) helemaal verschonen. ik heb 3 bakken en 2 katten. poesjes wilen ook niet anders meer.

Mee eens!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:09

Ik heb catsan, die van de blokker zeg maar. Dat is een verpakking met onderin een soort vocht-opnemend-doek, en daarover korrels. Dan leg je die verpakking gewoon in de bak, en klaar. Ideaal.

Ik heb 1 (kleine) kat, en ik doe ongeveer 2.5 per verpakking zeg maar, en er zitten er 2 in. (9 euro)
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 17-05-09 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:14

Ik gebruik altijd die klontvormige kattengrit van AH of C1000 huismerk. Ideaal, plas dr zo uit en inprincipe geen rare geuren of wat dan ook.
Wel wat duurder in aanschaf maar uiteindelijk goedkoper. Ik gooi
zo'n hele doos er in één keer in en schep elke dag plas en poep dr uit en ong elke 2 weken gooi ik hem helemaal leeg en doe er weer een nieuwe in. Werkt prima.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:16

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:18

Ik gebruik BioKat's Fresh. 11 euro per zak dacht ik. Ik doe er lang mee.

Ik ben er heel tevreden over. Er zit een fris geurtje aan. En het maakt klontjes die je er zo uit kunt scheppen.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:27

wij hebben 3 katten en 3 bakken. denk ik wel 15 verschillende kattenbak vulling gebruikt. van biokat classic en die andere met dat gore luchtje eraan. toen een tijd die ene soort van glaskorreltjes wit met blauw van vitacraft. daar deden we echt een tijd mee. maar werd echt ineens veel duurder. Nu hebben we houtkorrels die lijkt op biks. super vind ik het.

Ze hebben bij ons altijd een orde in de bakken. de ene is de poep bak( elke dag drollen scheppen en eens in de 2 weken helemaal leeg gooien), de andere de plasbak( ook elke dag scheppen en om de 3 dagen helemaal verversen), en de laatste is in geval van nood :p lekker makkelijk. Die controleer ik maar daar ligt bijna nooit iets in.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:14

Hier wordt Extreme Classic gebruikt, ook niet goedkoop, maar de bak blijft veel langer proper, dus het is z'n geld wel waard.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:15

ik heb houtkorrels
valt uit elkaar als zaagsel, mag in groene bak, neemt ook geurtjes op en ik heb geen last van grijze pootafdrukken op mijn vloer
daarbij is die ook vrij goedkoop

zoals al genoemd werd, lijtk het net op biks en ik koop het bij de boerenbond

zelfs de cavia van schoonmoeder heeft die dingen in de kooi
stoft namelijk stuk minder dan echt zaagsel
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-05-09 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:17

wij hebben catsan, werkt super en als we eens bij de ah komen dan nemen we ah eigen merk 3 in 1, maakt ook van die klonten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:20

Ik gebruik van die siliconenkorrels, niet de ronde want die vind je door je hele huis terug, maar de grillog gevormde. Gaat erg lang mee, stinkt niet. Er ligt een handdoekje voor de uitgang van de bak om korrels aan de voetjes op te vangen en de bak staat in zo'n vierkant wasmachine-bak. Vind er wenig van in huis dus verder!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:18

ik ga voor het gemak en de milieuvriendelijkheid en heb al jaren geleden gekozen voor kattengemak. Prima haal- en brengservice.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:32

Ik zweer bij de grote zakken C1000 eigen merk! Wij hebben 4 bakken staan (5 volwassen katten en nu ook 3 kittens die bezig zijn met zindelijk worden). Ik schep elke dag de drolletjes uit de bakken en mijn vriend gooit ze in het weekend helemaal leeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:45

Wij hebben ook van die siliconenkorrels. We hebben twee katten en 1 grote kattenbak. Elke dag even de drolletjes eruit scheppen en omscheppen en eens in de twee weken maken we de bak helemaal schoon. Geen last van luchtjes, en alleen wat korrels uitloop direct voor de bak, maar met de kruimeldief zijn die zo weer verdwenen, wij zijn er erg tevreden mee!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:45

Mijn poekie doet het overal op, momenteel heb ik ook kittyfriend.

Voor de bak ligt een krant en geen matje meer omdat poekie nog wel eens buitenboord hangt als ie een plasje doet }>

Korrels vind ik redelijk door het huis maar mijn laminaat vloer is wat dat betreft wel fijn omdat je er gewoon een bezem over heen kan halen. Verder 1x of 2x in de week stofzuigen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:49

Wij hebben 6 katten en 3 kattenbakken ik gebruik ook Kittyfriend en maak elke dag de bakken helemaal schoon en leeg, nergens geen last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:58

Ik heb ook houtkorrels (Woodycat) en vind 't ideaal. Geen witte voetafdrukjes meer op m'n vloer en je ruikt gewoon helemaal niks, behalve soms een frisse houtgeur. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:00

Onze kat is zeer kieskeurig, na de houtkorrels, goedkopere merken etc. wil hij alleen nog maar de biokat!
Voor ons ook ideaal: zeer weinig korrels nog op de vloer en het klontert geweldig!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:01

Wij hebben iets best wel apparts van kattengemak, geen vieze geurtjes, en word nog opgehaald ook!
met 4 katten niet echt ergens last van..
kijk eens op deze site,

http://www.kattengemak.nl/

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:13

Wij zijn onzéttend tevreden over Sivocat Supersoft. Zak van 15kg is ong. €10,-, wij halen het bij de Makro.

Absoluut geen geurtjes (ruikt zelfs een beetje naar babypoeder :Y) ), klontert echt super en is heel gemakkelijk schoon te houden. Wij hebben voor 2 katten een grote bak (30 bij 90), zit een flinke laag in en we scheppen elke avond de klontjes eruit. Ik moet eerlijk toegeven dat we hem maar weinig helemaal leeggooien, maar dat is omdat hij gewoon erg schoon is te houden met klonten uitscheppen (vallen niet uit elkaar oid).
Enige nadeel is dat het erg fijn is en daarom lopen ze het wel wat in de rondte, maar dat weegt niet op tegen het gemak!