HELP!!! Nestje konijntjes van 6 Dagen oud!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 23:13

Ik hehttp://www.konijnenmelk.nl/b hetzelfde gehad met een nestje jonge konijntjes van een dag oud............ Mijn dierenarts vertelde me dat koemelk erg slecht ivm de 'vetheid'. Hij vertelde me halfvolle melk te nemen en dit te mengen met 'eiwit (zonder dooier)' van een ei.

Ik heb heel veel gehad aan een site, zal even voor je zoeken, hier kun je ook konijnen melk bestellen in poedervorm.

http://www.konijnenmelk.nl/ volgens mij is het deze

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:51

Die van konijnenbelangen is goedkoper dan die van de Hoge Hoed, meen ik mij te herinneren. Daarbij is het contact met Sannie erg prettig. Die vrouw voedt volgens mij al eeuwen konijntjes met de hand op. De reden dat konijnen niet tegen koemelk kunnen is de lactose niet de vetheid. Konijnenmelk is bijna 51% vet. Het gaat om alle (kunst-)melk waar lactose in zit. Daar kunnen de konijntjes echt niet tegen.
Overigens vind ik het erg jammer om allerlei 'goedkope' door de dierenarts gegeven 'alternatieven' te zien voor konijnenmelk. Als je een voor een de jongen ziet doodgaan vanwege dit soort voeding |( en je weet dat je voor iets meer geld alles kan redden is de keuze snel gemaakt. Althans, in mijn geval was dat wel zo.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 10:09

Helaas is er gister eentje overleden. Wij hebben hem uit zijn lijden verlost. Hij had een gezwel onder zijn kaak/nek, en dat werd met de dag groter. Gister kon die helemaal niet meer slikken en kreeg bijna geen lucht.
Met de andere gaat het goed. Eentje heeft sinds vanmorgen diaree, dus die krijgt nu orisel, op aanraden van diane65.
Ik heb met de mevrouw van konijnenbelangen gebeld. En zij adviseerde mij als alternatief geitenmeld inplaatst van speciale konijnenmelk. Want als ik dat had gekocht was ik 120 euro kwijt, en dat kan ik helaas niet opbrengen op het moment. (ben maar een alleenstaande moeder die ook nog eens op school zit)
Een konijntje heeft zijn oogjes open sinds gister. Ze worden met de dag leuker. Zal vanmiddag weer even fototje van ze maken.

m1992

Re: HELP!!! Nestje konijntjes van 6 Dagen oud!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:01

Jammer dat er 1 is overleden! Hoe gaat het met het konijntje met de diarree? Ben benieuwd naar de foto! :) Jeetje, wat duur die konijnenmelk trouwens!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:06

Zie dat je de tip van geitenmelk al gehad hebt :)
Hoop dat ze het redden. Wij hadden zaterdag een konijntje
uit de kaken van de kat en de hond gered en die is uiteindelijk
maandag toch nog overleden. Snappen er niks van, dronk goed was
heel actief en en ineens toch nog overleden. Hoop dat jij meer
succes hebt!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:49

In geitenmelk zit in elk geval geen lactose dus dat zou ook goed moeten kunnen gaan. Zolang die kleine diarree heeft, gewoon Orisel blijven geven. Ik duim voor je dat de twee het gaan redden. Succes ;-)!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:07

ik duim ook mee dat ze het gaan redden en ben heel erg benieuwd naar de foto's!!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:16

Diane65 schreef:
Die van konijnenbelangen is goedkoper dan die van de Hoge Hoed, meen ik mij te herinneren. Daarbij is het contact met Sannie erg prettig. Die vrouw voedt volgens mij al eeuwen konijntjes met de hand op. De reden dat konijnen niet tegen koemelk kunnen is de lactose niet de vetheid. Konijnenmelk is bijna 51% vet. Het gaat om alle (kunst-)melk waar lactose in zit. Daar kunnen de konijntjes echt niet tegen.
Overigens vind ik het erg jammer om allerlei 'goedkope' door de dierenarts gegeven 'alternatieven' te zien voor konijnenmelk. Als je een voor een de jongen ziet doodgaan vanwege dit soort voeding |( en je weet dat je voor iets meer geld alles kan redden is de keuze snel gemaakt. Althans, in mijn geval was dat wel zo.

Wij kregen het nest zaterdag aan het einde van de middag. Je kunt op dat moment weinig anders als de post pas op maandag in de namiddag binnen komt. Geitenboerderij zit hier ook niet echt in de buurt, maar begrijp wat je bedoeld als dit over langere termijn zou gaan............

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:03

Linda_arnold, inderdaad, het gebeurt mij ook wel dat ik niets in huis heb als een nest over de kop dreigt te gaan, ik doe het dan met kittenmelk totdat ik van Konijnenbelangen de goede heb. Je houdt ze dan in elk geval in leven tot die tijd, maar groeien doen ze er helaas niet van......