Hond agressief naar kind.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Hond agressief naar kind.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:39

Bedankt voor de link. Ik ben al een stuk wijzer inmiddels! waar internet al niet goed voor is...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:40

Je zit in een lastig parket he.

Neem dan een cursus zeker als je hond nog jong is en opgevoed moet worden en je zelf nog leren moet van hoe het niet moet, en zeker niet op de bank laten zitten, dat was hier al eerder gezegd, want dan is hij ook hoog in de rangorde, en ook als je op de grond zit dan ben je gelijke als de hond, en een klein kindje ligt of zit vaak op de grond en dat kan verkeerd overkomen op honden, die dan denkt dat het gelijk is aan de hond, en als het iets doet wat in de ogen van de hond verkeerd is dan kan het een snauw krijgen om het op te voeden en te laten weten dat hij hoger staat in rang, dus dan is het van, hond doet agressief tegen mijn kind.

Het is ook men maakt de situatie ernaar.

Ik en mijn broer zijn opgegroeid met honden, nooit problemen mee gehad ook niet als baby, omdat mijn ouders wisten wat ze doen moeten, en er altijd bij zijn, en de honden begrepen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:42

Ik ben allang blij dat je ook aan de hond denkt, en meedenkt naar het hoe oplossen enzo, goed zo, want er zijn er ook die het gelijk wegdoet uit angst dat een kindje wat overkomt als het een keer goed verkeerd gaat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:45

mijn hond heeft het ook
ze houd niet zo van kinderen , bijt naar hun gezicht enz
vooral als er eten in het spel is

Ik denk dat het niet af te leren is maarja das mijn gedachte erover...
Dit soort honden moet je gewoon altijd goed in de gaten blijven houden
Laatst bijgewerkt door shilady op 16-05-09 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:47

Lastig is het zeker, leuk is anders, de hond en mijn zoontje nu apart te moeten houden. Maargoed verder heb ik wel het idee dat chico aardig gelukkig is hier :)

@ DaanxBien, ik denk wel dat het op te lossen is en das dan weer mijn mening :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:48

DaanxBien schreef:
mijn hond heeft het ook

Vooral tijdens eten, dan is het dus meer eigendoms agressie dan een andere manier.
Het gaat om een hond van 10 maanden, daar is nog een hoop bij af te leren.

Elma, is hij geholpen?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:49

Tja, het punt is dat deze hond waarschijnlijk geen kleine kindjes gewend was. Kleine kindjes gedragen zich anders dan volwassenen en dat kan heel verwarrend zijn voor sommige honden. Deze hond begrijpt niets van zoontje van de TS en weet absoluut niet wat hij ermee aan moet.

Dit houdt niet in dat hij daarom maar mag bijten. Tel daarbij op dat het hondje midden in zijn pubertijd zit en overal nog heftiger op reageert. Ik denk dat dit samen de oorzaak is van zijn gedrag.

Gelukkig is hij nog jong en kan hij nog heel veel leren, zoals met dat gekke kleine ventje om gaan.
Ik zou zeker een cursus aanraden en veel leuke dingen met hem doen en je zoontje daarbij betrekken, zoals een wandeling en dan de kleine mee in de buggy of zo.
Balletjes laten gooien door je zoontje (als hij dit al kan) en dan terug laten brengen naar jou.

En ik zou hem een veilige plek bieden waar je zoontje absoluut niet bij kan en mag komen, zoals een afgesloten bench. Let er wel op dat de bench een pretje voor hem moet zijn, sterker nog allerfijnste plek van het hele huis.

Verder durf ik niet veel adviezen te geven want als ik in deze situatie een verkeerd advies geef dan zijn de gevolgen niet te overzien.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:50

Ik zou ook zeggen een gedragstherapeut. Je hebt een dubbel probleem. Je hebt een kleine die veel op de grond zal spelen en dus laag . Verder heb je een terriër(niet de makkelijksten, zit behoorlijk wat agressie van nature in) die naar alle waarschijnlijkheid aan het puberen is. De hond zal op deze leeftijd willen opklimmen in rang. Jouw kind is de eerst aangewezene in de ogen van de hond.
In ieder geval kind en hond niet alleen laten. Hond zeker niet op de bak of andere hoge zit/ligmogelijkheden. Uitkijken met speelgoed/voedsel.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:50

Ik ben benieuwt of het je idd gaat lukken en ben ook wel benieuwt hoe je dat aan wilt pakken.
Ik begrijp het wel dat je ze apart houd is natuurlijk om de veiligheid van je zoontje ..
Maar mijn hond tolereert het de ene keer en de andere keer dan kan ze weer ineens happen , ookal straffen we het hard af enz

Hoe oud is jouw zoontje?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:51

Nikki__ nee hij is nog niet geholpen. Dit wil ik wel laten doen, maar het advies van de DA was even te wachten tot hij 1 a 1.5 is.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:52

Nikki__ schreef:
DaanxBien schreef:
mijn hond heeft het ook

Vooral tijdens eten, dan is het dus meer eigendoms agressie dan een andere manier.
Het gaat om een hond van 10 maanden, daar is nog een hoop bij af te leren.

Elma, is hij geholpen?

Nou als mijn moeder bv een oppas kind een koekje wil geven ofzo dan gebeurt het
dus het gaat dan niet om de etensbak vd hond...
Maarja ik heb gewoon besloten om haar niet meer in de buurt van kleine kinderen te laten want ik wil niet wachten op ongelukken ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:53

Mijn zoontje is anderhalf.
Voernijd heeft hij dus weer niet. iedereen kan vrolijk in zn bak graaien als hij eet en hij gaat er vrolijk kwispelend bij staan kijken, gaat ook niet sneller eten of wat dan ook.
Hoe ik dat wou doen? met veel disipline en hulp van danwel een pupcursus, en evt een gedragsdeskundige.
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 16-05-09 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:53

Ja, als je het hard afstraft snap ik dat de hond kinderen niet leuk vind!

Elma; als je merkt dat hij behoorlijk dominant is, zie ik niet in waarom je dit zolang zou laten wachten. Neemt een hoop hormonen weg.
Ik zie het liever vroeg dan laat.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:55

Elma_ schreef:
Mijn zoontje is anderhalf.
Voernijd heeft hij dus weer niet. iedereen kan vrolijk in zn bak graaien als hij eet en hij gaat er vrolijk kwispelend bij staan kijken, gaat ook niet sneller eten of wat dan ook.
Hoe ik dat wou doen? met veel disipline en hulp van danwel een pupcursus, en evt een gedragsdeskundige.

Ik denk dat je hond al te oud is voor de puppycrusus en gelijk door zal gaan naar de cursus daarna.
Gedragsdeskunde raad ik je zeker aan, maar die hebben de meeste hondenscholen zelf ook in dienst.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 23:55

Nikki__ Mijn idee is het ook niet te wachten, volgens de DA heeft het te maken met de ballen zelf, fysiek dus.. daar waag ik me niet aan, het was zijn advies.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:56

Oke ja wie weet helpt het wel
je had vroeger ook wat programmas op tv erover dan kwamen ze bij je thuis langs enzo en dan gaven ze je veel tips enzo over hoe je slecht gedrag moet afleren .. van cesar die altijd bij oprah komt en van een vrouw uit england heb je ook die series gehad :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:58

Elma_ schreef:
Nikki__ Mijn idee is het ook niet te wachten, volgens de DA heeft het te maken met de ballen zelf, fysiek dus.. daar waag ik me niet aan, het was zijn advies.

Misschien het ook eens bij een andere DA navragen? Volgens mij moet het geen kwaad kunnen om het vroeger te laten castreren.
Zal is voor je googlen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:58

Denk niet dat je met ballen eraf het probleem oplost mijn teef is ook gesterreliseert.. Maar meschien wel een stukje dominantie die je weg neemt .. wie weet...

Vind dat er voor derest hier ook wel goede tips aan bod zijn gekomen zoals niet op de bank laten ivm gelijkheid

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:00

Elma, je hebt een pb van me

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:00

Nikki__ schreef:
Elma_ schreef:

Misschien het ook eens bij een andere DA navragen? Volgens mij moet het geen kwaad kunnen om het vroeger te laten castreren.
Zal is voor je googlen!

ook ik heb meerdere malen veel jongere leeftijden gehoort
meschien geeft het te maken met het nog niet uitgegroeit zijn van de hond dat jou dierenarts het liever laat doet..
Mijn dierenarts zij bij 5 maanden al van zou je niet.......

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:03

DaanxBien schreef:
Denk niet dat je met ballen eraf het probleem oplost mijn teef is ook gesterreliseert.. Maar meschien wel een stukje dominantie die je weg neemt .. wie weet...

Vind dat er voor derest hier ook wel goede tips aan bod zijn gekomen zoals niet op de bank laten ivm gelijkheid

Teven hebben toch vaak minder dominantie problemen naar mensen toe dan dat reuen dat hebben, dit kan wel degelijk een oplossing zijn. Zo niet, dan heb je iniedergeval niet het gezeur van loopse teven ed.

Elma, heb even voor je gekeken en kom toch op zo goed als elke site tegen dat het vanaf 6 maanden makkelijk kan. Dit om de hond kwa gedrag voor te zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:06

En anders evt chemisch?

shilady

Ja bij die van mij geld dat dus weer niet zij is erg dominant
castreren is idd wel goed ivm met die loopse teven idd
kan je hem met een gerust hart loslaten en niet bang hoeven zijn dattie weg loopt met zoon teef :p
Of hij moet een stamboom hebben en je wilt nog shows ermee lopen dan moet hij wel zn ballen houden haha

shilady

chemisch?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:07

Dat zal die niet hebben als hij uit een dierenwinkel komt.
Chemisch is inderdaad ook nog een oplossing alleen lopen daar de meningen kwa werkzaamheid flinke over uit.