Buren voeren de katten buiten, nu kat met nierfalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:32

Zo ben net pas terug van buuf, even lekker gekletst en koffie gedronken.
Toen voorzichtig het onderwerp aangesneden, dat Simba wat vaker in huis plaste en dus naar de DA ben gegaan van de week (Ik heb eerder een kat met nierfalen gehad dus herkende signalen) maar twijfelde ivm met zijn dementie.

En Simba dus zieker is dan ik dacht en nu dus aan een dieet moet met medicatie.
Zag haar schrikken, was toch ook haar lieveling want zat al jaren bij haar in huis zo nu en dan.

Voorzichtig gevraagd of ze hem niet meer in huis wilde nemen, en zéker niet (buiten) voeren ivm met zijn dieet.
"Tuurlijk zal dr voor zorgen dan hij niet aan de brokken komt en zal hem niet meer in huis houden zodat jij hem medicijnen kan geven zonder dat je hem hoeft te zoeken en welzijn van het dier gaat boven alles"

Dus we zijn er uit, Simba kan nog heerlijk genieten van zijn oude dag *D Lekker buiten ravotten, zo zie je maar weer dat er ook nog goede mensen zijn die hun dieren nog wel een fijn bestaan gunnen en niet egoistisch aan zichzelf denken.

"als dat alles is dan doe ik dat graag"

Gelukkig, nu nog hopen dat Simba het nog jaren volhoud in onze diervriendelijke buurt waar ik toch maar mooi gezegend mee ben :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:46

Dat klinkt goed en hopelijk houd ze zich aan de afspraak!

Ik weet niet wat voor voer je nu van de dierenarts gekregen hebt maar er zijn meerdere soorten dieetvoeren voor katten met nierproblemen dus je kan nog zoeken of er iets is wat hij lust. Op www.zooplus.nl staat een heel assortiment.

Ik heb overigens zelf ook een buurvrouw gehad die alle katten uit de buurt naar haar huis lokte en ze voerde. Dat is best lastig. Ik heb het destijds op soort gelijke wijze opgelost.

Hopelijk kan je nog lang van je kat genieten!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:54

toen ik nog in het dorp woonde, hadden we ook een kat met nierfalen. wij hebben toen besloten om achter het huis een lange ren te maken (ongeveer 5 meter, want dat kon bij ons) met een nachthok. tevens hadden we laag om de hele tuin een soort van draad gespannen waar we de kat aan hadden met een tuigje (wel zorgvuldig uitgemeten zodat ze zich niet kon ophangen e.d.). dit juist om te voorkomen dat mensen in de buurt de kat gingen vangen. wanneer we thuis waren ging ze aan het lijntje of nam ik haar mee naar binnen (met een broekje aan).

was voor ons een goede oplossing, misschien ook iets voor jou? weet je tenminste zeker dat de buurvrouw er niet meegaat bemoeien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:59

Als je haar toch weer een keer betrapt kan je haar ook een klein beetje van jou speciale brok in een boterham zakje doen zodat ze af en toe daar dan een brokje van kan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:06

daantjuhhh schreef:
Nou blijkbaar niet dus!!!

Ik zou haar inderdaad wat info laten zien en eventueel een klein beetje van jou speciale brokjes in een boterham zakje geven dat als ze hem zo nodig wat wil geven ze dat dan kan geven!

Sammy78 schreef:
was voor ons een goede oplossing, misschien ook iets voor jou? weet je tenminste zeker dat de buurvrouw er niet meegaat bemoeien.

Lezen jullie wel? :?

Buurvrouw haalt het eten gewoon binnen dus niets zakjes voer , en er worden geen katten hier opgesloten, dus die discussie is uitgesloten.

Er zijn overduidelijk nog genoeg mensen op de wereld die nog wèl de gezonde gedachte er op na kunnen houden dat buiten voeren een probleem kan geven bij katten met gezondheidsredenen, en ze niet opsluiten. *\o/* *\o/*

Simba blijft gewoon heerlijk buiten ravotten *\o/* *\o/*

fransje23 schreef:
Ik weet niet wat voor voer je nu van de dierenarts gekregen hebt maar er zijn meerdere soorten dieetvoeren voor katten met nierproblemen dus je kan nog zoeken of er iets is wat hij lust. Op www.zooplus.nl staat een heel assortiment.

Dankejwel voor de site, biedt idd weer wat perspectieven en zijn ook kleine verpakkingen verkrijgbaar.
Zag al een brok staan die ook voor hartpatienten geschikt was, andere kat heeft namelijk een ruisje.
Kan ik ze dr beide opzetten.

fransje23 schreef:
Hopelijk kan je nog lang van je kat genieten!

Gaat wel lukken :)

daantjuhhh

Re: Buren voeren de katten buiten, nu kat met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:28

Klopt, ik las niet goed.
Ik had mijn tekst alleen al aangapst voordat jij je reactie had doorgedrukt! ;)

Sorry nog!!

050206051012

Re: Buren voeren de katten buiten, nu kat met nierfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 01:08

Fijn dat je buurvrouw zo meewerkt, maar het is natuurlijk nog afwachten of ze haar aan haar afspraken houdt, aangezien ze dat eerder ook niet heeft gedaan...

Ik vind katten met een aandoening naar buiten laten sowieso al een enorm risico, maar dat is ieder voor zich. Als wij straks verhuisd zijn dan wordt de hele tuin afgezet, ik wil niet dat ze verder gaan dan de door mij aangegeven grens.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:19

Chiqa schreef:
Dankejwel voor de site, biedt idd weer wat perspectieven en zijn ook kleine verpakkingen verkrijgbaar.
Zag al een brok staan die ook voor hartpatienten geschikt was, andere kat heeft namelijk een ruisje.
Kan ik ze dr beide opzetten.

Graag gedaan, ik heb er al een paar keer wat besteld en de service is best netjes. Hun dieetvoer is ook goedkoper dan dat van de dierenarts. De klein verpakkingen zijn inderdaad handig ook om uit te proberen.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:58

ten eerste; hoef je niet zo uit tevallen. ik kom alleen met een optie wat bij ons geholpen heeft.
ten tweede; ik lees wel, want ik doelde op de onderstaande vet gedrukte tekst toen ik iets vermelde over de buurvrouw en niet de net voor mij geplaatse tekst. tuurlijk is het erg fijn dat ze nu wel mee willen werken. daar mag je alleen maar blij mee zijn.

Chiqa schreef:
Helaas zijn wij er van de week achter gekomen dat mijn 16 jarige kater nierfalen heeft.
Er is bloedgeprikt en getest op fosfaten de laatste was nog goed.
Ik heb hem nu op dieet dus en medicijnen en moeten het bloed met regelmaat laten prikken.
Alles goed en wel, alleen heb ik een paar horken van buren die buiten de katten voeren.
Simba binnenhouden is geeen optie, dan wordt hij onzindelijk en erg onrustig, hij is ook beginnend dement.
Dus...wat moet ik nu doen, deze mensen zijn gewoon de heel dag thuis dus van levensbelang zijn die bakjes met voer niet, maar wel voor het welzijn van mijn kat dus.

Ze heeft hem jaren lang gelokt met voer, en haalt hem ook met regelmaat binnen en zal niet de eerste keer zijn dat ik hem loop te zoeken en hij daar in huis zit.
Heb dr al diverse malen heel vriendelijk gevraagd NIET te voeren en hem te laten lopen, maar ze gaan stug door, kortom er is een groot probleem aan het ontstaan.

Zij heeft al meerdere katten uit de buurt gewoon 'gestolen' en dan hingen er weer aanplakbiljetten bij de DA en aan de lantaarnpalen, een anonieme tip geven heeft geen zin ze doet gewoon niet open.

Iemand ideeen hoe ik dit het beste aan kan pakken?????

en als laatste; ik sluit niet zomaar een kat op. ze had de ruimte en zat er alleen als we niet thuis waren.

maar zoals met veel dingen, kan alles anders worden opgevat dandat het bedoeld wordt.

ik hoop dat je een goede oplossing vind en dat je kat nog lang bij je mag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:09

Quellian schreef:
Fijn dat je buurvrouw zo meewerkt, maar het is natuurlijk nog afwachten of ze haar aan haar afspraken houdt, aangezien ze dat eerder ook niet heeft gedaan...

Ik hoop dat idd, maar heb haar wel gewezen op de ernst van de situatie en dat die brokken zijn leven drastisch zou verkorten. Ik hem om mij heen wil hebben en niet moet zoeken als hij medicijnen nodig heeft.
Dus ik ga dr maar van uit dat ik op haar oprechtheid kan vertrouwen.

Sammy; ik heb niet zo'n zin om in herhaling te vallen (Heb ik al teveel moeten doen helaas in dit topic) een kat opsluiten is geen optie. Ik maak hem daar dood en doodongelukkig mee dus ga daar ook geen discussie meer over voeren al je het geen probleem vindt :)
Hier lopen de katten gewoon lekker buiten als dat niet meer gaat omdat ze ziek zijn, dan zal het helaas! afgelopen zijn.
Simba is geen binnenkat, die sloopt alles en heeft ook nog eens last van onzindelijkheid.