Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:40

Sla ze dan gewoon dood, dat beter als wachten tot ze opgevreten worden, verhongeren of onderkoeld raken ;(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:41

rakni schreef:
je kunt ze ook aan schildpadden voeren....

Ik heb een hekel aan wilde muizen dus ik kom ze zeker niet redden! Weg ermee, ze brengen ziektes over!

daar ga ik helemaal in mee
of breng ze naar een dierenwinkel waar ze slangen hebben of iets dergelijks
dan zijn ze toch nog ergnes goed voor want het is wel gewoon ongedierte hoor :(

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:44

Levend ongedierte met met gevoel en recht op leven ja. Slangen vind ik ook ongedierte, die zijn ook nergens goed voor.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:52

een slang eet ongedierte ;)

van mij mogen de muizen de pijp uit...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:04

Jolliegirl schreef:
een slang eet ongedierte ;)

van mij mogen de muizen de pijp uit...

idd :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:07

_Miesje_ schreef:
Waarom zou je ze doden? Arme beestjes... kan je zeg net zo goed ergens verplaatsen (allemaal) Vind het super zielig als je ze vermoord..! Sorry,

ooit al eens muizen tussen je paardenspullen gehad?
die beesten bijten alles kapot...

als je ze hebt verlegd gaat moeser ze niet meer vinden of niet meer willen aanvaarden dus je hebt zoiezo hun doodvonnis getekend
dus ik zou ze zo vlug mogelijk snel en pijnloos afmaken

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:07

Sinds ik verhuisd ben (en alle dekens netjes opgehangen had over een rek, sommige in plastic dozen etc. )Hebben muizen mij een FORTUIN gekost. Had totdat de nieuwe stallen er stonden geen dekenrek meer waar ze netjes op konden hangen, dus moesten ze in de schuur.

Totale kosten:
-4x 300grams winterdekens, totaal verpulverd
-2 xregendekens, verpulverd
-3 xstubbendekjes finaal opgevreten.
EN mijn wintec pro Isabelle W (gelukkig niet mijn stubben) zadel AANGEVRETEN waar hij over de schoft valt :( :( :(

dus ik had ze gelijk gedood,

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:03

Ik vraag me af hoe de mensen die zeggen dat ze ze gelijk gedood hadden zouden reageren als ze ze vonden. Dat is nog niet zo makkelijk ;)
Maar idd, zoals gezegd, als jeniet van plan bent ze zelf groot te trekken kan je er het beste maar direct een eind aan maken. Dan hoeven ze niet te creperen van de kou/honger.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:07

Ik had ze in de vriezer gelegd, mocht ik ze eerder hebben dan de katten natuurlijk.
Anders lossen die het wel op. :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:00

hmm als ik ze gevonden had was het heel simpel geweest
dichst bij zijne kat mag ze hebben
muizen zijn idd gewoon ongedierte en kunnen ook ziektes verspreiden, je huis verniellen, je voer bevuilen/besmetten en je spullen verniellen
die dieren zijn er eingelijk alleen maar voor om als voer te diennen voor de minder grote roof dieren (roof vogels, katten, slangen etc etc)

Lyonesse geloof me het is beter die dieren af te maken

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:51

Muizen horen hellaas onder de noemer ongedierte.
Ze gaan alleen maar vermeerderen zo, en eten alles op en aan.
Dus ik zou er wel iets tegen doen...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:56

denk niet dat de moeder terug komt of je moet heel veel geluk hebben.
Muizenjongen zijn zeer moeilijk groot te brengen,
In de vriezer is zielig, ga zelf maar ff een flinke tijd in een grote vriezer staan dan weet je wat zo'n muisje voelt.
Beste manier om een muis te doden is doodslaan.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:08

tessyke schreef:
_Miesje_ schreef:
Waarom zou je ze doden? Arme beestjes... kan je zeg net zo goed ergens verplaatsen (allemaal) Vind het super zielig als je ze vermoord..! Sorry,

ooit al eens muizen tussen je paardenspullen gehad?
die beesten bijten alles kapot...

als je ze hebt verlegd gaat moeser ze niet meer vinden of niet meer willen aanvaarden dus je hebt zoiezo hun doodvonnis getekend
dus ik zou ze zo vlug mogelijk snel en pijnloos afmaken

Ja die heb ik wel eens tussen mijn paardenspullen gehad. Heb een speciaal busje gekocht heb dat op de deur gespoten binnen een dag waren ze weg. Arme beestjes meteen doodmaken als er iets kapot is :( Kan hier echt heel boos om worden!
Hoor iemand zeggen dat slangen en muizen nergens goed voor zijn, nou blijkbaar wel! Ga eens ff logisch nadenken en koop een anti muis bus!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:11

marielle231 schreef:
In de vriezer is zielig, ga zelf maar ff een flinke tijd in een grote vriezer staan dan weet je wat zo'n muisje voelt.
Beste manier om een muis te doden is doodslaan.

Tja, daar ben ik het niet mee eens.
Hoeveel hier kunnen daadwerkelijk iets doodslaan?!? En dan in één directe klap en niet op het aller laatste moment twijfelen en daardoor vaart verminderen of net niet goed slaan.
Nee, hoor. Ik hou het op de vriezer.
Maar dan heb ik het wel over baby muizen en konijnetjes etc. Geen volwassen dieren.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:15

ilovetrusha schreef:
Niet doodmaken dat is zielig!
Wacht dan nog een nachtje af..

Dan sterven ze van honger en kou.
Maak ze snel dood zou ik zeggen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:57

rommulus schreef:
hmm als ik ze gevonden had was het heel simpel geweest
dichst bij zijne kat mag ze hebben
muizen zijn idd gewoon ongedierte en kunnen ook ziektes verspreiden, je huis verniellen, je voer bevuilen/besmetten en je spullen verniellen
die dieren zijn er eingelijk alleen maar voor om als voer te diennen voor de minder grote roof dieren (roof vogels, katten, slangen etc etc)

Lyonesse geloof me het is beter die dieren af te maken

Ik zeg toch ook dat ze ze dan beter dood kan meppen? ;) Maar daarom hoeven ze nog niet uren te lijden :n Doe het dan gewoon snel.
Ik heb eens een nestje hamsters verloren doordat moeders uit de kooi ontsnapt was toen ik er een weekend niet was. Ze was van tafel gevallen en kon niet weer naar haar nest toe. Toen ik thuis kwam waren alle jongen verhongerd en uitgedroogd. Dood dus, stel je voor hoe vreselijk die beestjes geleden hebben :n Zoiets zou ik zeker niet vrijwillig op mijn geweten willen hebben :n Als je te laf bent om ze dood te slaan, dan moet je er gewoon af blijven.
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 16-05-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:01

Kun je de muisjes niet gewoon naar een opvang brengen? Ik vind het erg sneu om zo te laten lijden. Misschien kan een opvang je helpen door ze in een couveuse neer te leggen en met de hand te voeren.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:05

wat is dit zielig om te lezen, wat zijn mensen hard zeg! ik had ze lekker laten liggen, dan maar een dekje minder

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:09

claudianoa schreef:
wat is dit zielig om te lezen, wat zijn mensen hard zeg! ik had ze lekker laten liggen, dan maar een dekje minder

Ben ik het ook mee eens :j.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:14

ik heb dat ook gehad in een fleece deken. Ik heb ze in een emmer water gegooit. Weg met die rot beesten! ze bezorgen alleen maar overlast.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:20

Lyonesse schreef:

Ik zeg toch ook dat ze ze dan beter dood kan meppen? ;) Maar daarom hoeven ze nog niet uren te lijden :n Doe het dan gewoon snel.
Ik heb eens een nestje hamsters verloren doordat moeders uit de kooi ontsnapt was toen ik er een weekend niet was. Ze was van tafel gevallen en kon niet weer naar haar nest toe. Toen ik thuis kwam waren alle jongen verhongerd en uitgedroogd. Dood dus, stel je voor hoe vreselijk die beestjes geleden hebben :n Zoiets zou ik zeker niet vrijwillig op mijn geweten willen hebben :n Als je te laf bent om ze dood te slaan, dan moet je er gewoon af blijven.[/quote]

Ik ben het zo met jou eens hé .
Als die beesten nu ergens anders liggen zonder moeder gaan ze langzaam dood van honger en dorst .
Nee dat is leuk . En dan mag het ongedierte zijn, maar het blijven dieren, met gevoel e.d.
Ja, ze vreten door je zadels heen, maargoed, dat doen ze heus niet om jou te pesten ofzo .
Ze willen ook enkel overleven .

Dus dood ze idd gewoon met een schep, maar hoe je ze nu laat liggen .. :n

Sommige mensen zijn hier zo hard eh ..

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:24

_Miesje_ schreef:

nee als de moeder ze niet meer kan vinden dat is niet zielig. Deze muisjes kunnen nog niet voor zichzelf zorgen. dus gaan dood aan of onderkoeling of verhongering. Dan heb ik liever 1 goede klap op me kop.
ik heb ook eens in mijn zaagsel een nest gehad. 2 grote muizen zaten al aan me riek toen ik in het zaagsel prikte. vreselijk vond ik het. de baby's die waren idd nog kaal. mijn vriend heeft ze in een zak gedaan en er met de schep op geslagen en daarna ben ik de stalkat gaan halen zodat ze echt dood waren. Die loopt me nog steeds achterna als ik de stal doe:P
Vond het verschrikkelijk. Maar ja als ik de stal katten wel eens zie spelen met de gevangen muisjes. Kan ik ze beter zo dood maken voordat er een echte muizenplaag ontstaat.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:55

haha 1 dekje??? daar blijft het niet bij met die krengen...
ze vreten ALLES aan...!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:10

claudianoa schreef:

Nou ik ook hoor... ik had dat dekje dan opgeofferd en gezorgd dat er geen muizen meer bij m'n spullen konden als het nest vertrokken is.

Hard hoor, hoe sommige mensen erover praten.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:44

Quellian schreef:
claudianoa schreef:

Nou ik ook hoor... ik had dat dekje dan opgeofferd en gezorgd dat er geen muizen meer bij m'n spullen konden als het nest vertrokken is.

Hard hoor, hoe sommige mensen erover praten.

en wat als dat schattige nu net op een heel duur scapa dekje ligt of op een dekje dat voor jou een emotionele waarde heeft?