Ellebel schreef:Overigens, ik zie bovenstaand dus wel een post die maar weer eens aantoont waarom ik BARF en aanverwanten nooit zomaar aanraad aan mensen. Je kunt echt niet zomaar wat aanmodderen met spiervlees en groente (waarom? Daar valt ie echt niet van af hoor? Denk je dat daar afslankstoffen inzitten ofzo? Gewoon minder voeren, als dat niet helpt heeft groente voeren helemaal geen zin). Vis en kipfilet, daar kan een hond het niet goed op doen. Orgaanvlees heeft ie nodig! Daar komen de vitamines grotendeels uit. Pens, lever, dat soort meuk. Ik zou zeggen als je niet precies weet hoe het zit, ga dan lekker over op compleet vers uit een pakje, weet je zeker dat je hond alles binnen krijgt.
En terecht! Als je zelf samengesteld wilt gaan voeren is dat nog een hele toestand als je dat ook echt compleet wilt doen. Het vereist vooral veel lezen, lezen en nog eens lezen!
Om te beginnen met vers vlees voeren zou ik dan ook altijd aanraden eerst met een KVV (Kompleet Vers Vlees) te beginnen.
Dat een hond groente nodig heeft volgens barfplaats, tja dat is natuurlijk ook maar 1 van de vele stromingen én ook daar zijn de meningen zelfs over verdeeld. Ligt er aan welke barfmethode je wilt volgen namelijk.
Dat zelf samenstellen duurder zou zijn dan Carnibest is onzin, het is echt wel goedkoper. Maar je moet het vlees natuurlijk niet bij de keurslager halen
En persoonlijk vind ik het geweldig om zo te voeren. Iedere dag iets anders te voeren
Maar je hebt er wel de vriesruimte voor nodig.