Kosten om Rat intelaten slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Kosten om Rat intelaten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:14

Ik ga met Russel mee, misschien ben je te vroeg met je beslissing om hem te laten gaan. Zolang ze er geen last van heeft, kun je wachten of de natuur je deze beslissing uit handen neemt.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:21

horseylove schreef:
Ashkerlon schreef:
inslapen kost bij mijn dierenarts ongeveer 30 euro (gewoon consult is doorgaans 28 euro)

ik weet niet hoe oud je andere ratje is, maar ik zou haar niet alleen laten zitten. zoek een goeie opvang of rattery, en ga op zoek naar een nieuw vriendje. als je tweede ratje alleen achter blijft gaat ze zeker wegkwijnen.

echter, als je ratje met het gezwel een vrouwtje is, is er veel kans dat het om een mammatumor gaat (melkklier) en die zijn doorgaans heel gemakkelijk weg te halen, op voorwaarde dat je DA verstand heeft van ratten. Afhankelijk van de leeftijd kan je misschien nog een operatie overwegen.

De rat is 6 jaar oud. (zullen wel WEER mensen zijn die het niet geloven ga dan alsjeblieft weg!)
Ze heeft altijd goede medicezorg gehad.
en goed voer vandaar dat ze zo oud is maar het lopen gaat langzaam en springen gaan niet meer.
ik denk dat als ze onder het mes gaat, ben ik bang dat ze het niet overleeft.
ik heb overgens alleen dames in huis.

Deze rat is de beste rat die ik ooit heb gehad, ze vind het heerlijk om naar buiten te gaan en sliep ook bij mij in bed, dat gaat allemaal niet meer omdat ze zo oud is en ook vocht loslaat lopen.

Nu je al antwoord hebt, wil ik je toch even sterkte wensen. Een dier kwijtraken is nooit leuk.

Maar wat bedoel je, met dat mensen niet geloven dat je rat 6 is? Ik bedoel, natuurlijk kan dat, waarom zouden ze dat niet geloven...?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:03

Cassidy schreef:
Ik ga met Russel mee, misschien ben je te vroeg met je beslissing om hem te laten gaan. Zolang ze er geen last van heeft, kun je wachten of de natuur je deze beslissing uit handen neemt.

ik zou dat nooit zelf gaan bedenken,wij zijn geen dierenarts(de meesten dan ;) ) en je ziet niet direct of ze last hebben,en als het duidelijk zichtbaar is ben je te laat en lijden ze al aan pijn.

een dierenarts zal mensen in dit geval wel correct kunnen adviseren.

sterkte iig gewenst,ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:56

russel schreef:
Waarom mag hij niet gewoon van ouderdom dood gaan? Dat gezwel doet hem toch niets? Mijn hond is ook oud en zit ook vol bulten. Gewoon laten leven en de natuur zal zijn ding doen.

Als je bij een rat met een tumor "de natuur zijn gang laat gaan", krijg je uiteindelijk beelden zoals dit: http://www.lbah.com/images/rats/Mammary%20Tumor/rat7278.jpg
(niet echt aan te raden voor de gevoelige kijkers)

In mijn ogen is dit al verre van humaan. Deze rat had al lang op de operatie tafel moeten liggen om de bult weg te halen, of een spuitje krijgen, afhankelijk van de conditie van het beestje. Met zo'n bult aan je lijf kan je niet meer als rat functioneren.
Bij een rat met een tumor kan je eenvoudig weg niet de natuur zijn gang laten gaan :n

@TS: sterkte met je beslissing. Ik weet hoe moeilijk het is.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:47

MiSsY_Me schreef:
Maar wat bedoel je, met dat mensen niet geloven dat je rat 6 is? Ik bedoel, natuurlijk kan dat, waarom zouden ze dat niet geloven...?

Ts heel veel sterkte met je beslissing! ik denk dat je de goede maakt, maar de da zal je ook wel kunnen adviseren of dit al het goede moment is.

@Missy: een rat wordt gemiddeld 2,5 jaar. 6 jaar is dus echt een hele behoorlijke leeftijd. Veel rattenmensen geloven niet dat je rat zo oud is. Mijn oudste is ook op een paar maanden na 6 geworden en dat wordt gewoon niet geloofd. Dus kan me de opmerking van Ts goed voorstellen