Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horseylove schreef:Ashkerlon schreef:inslapen kost bij mijn dierenarts ongeveer 30 euro (gewoon consult is doorgaans 28 euro)
ik weet niet hoe oud je andere ratje is, maar ik zou haar niet alleen laten zitten. zoek een goeie opvang of rattery, en ga op zoek naar een nieuw vriendje. als je tweede ratje alleen achter blijft gaat ze zeker wegkwijnen.
echter, als je ratje met het gezwel een vrouwtje is, is er veel kans dat het om een mammatumor gaat (melkklier) en die zijn doorgaans heel gemakkelijk weg te halen, op voorwaarde dat je DA verstand heeft van ratten. Afhankelijk van de leeftijd kan je misschien nog een operatie overwegen.
De rat is 6 jaar oud. (zullen wel WEER mensen zijn die het niet geloven ga dan alsjeblieft weg!)
Ze heeft altijd goede medicezorg gehad.
en goed voer vandaar dat ze zo oud is maar het lopen gaat langzaam en springen gaan niet meer.
ik denk dat als ze onder het mes gaat, ben ik bang dat ze het niet overleeft.
ik heb overgens alleen dames in huis.
Deze rat is de beste rat die ik ooit heb gehad, ze vind het heerlijk om naar buiten te gaan en sliep ook bij mij in bed, dat gaat allemaal niet meer omdat ze zo oud is en ook vocht loslaat lopen.
Cassidy schreef:Ik ga met Russel mee, misschien ben je te vroeg met je beslissing om hem te laten gaan. Zolang ze er geen last van heeft, kun je wachten of de natuur je deze beslissing uit handen neemt.
russel schreef:Waarom mag hij niet gewoon van ouderdom dood gaan? Dat gezwel doet hem toch niets? Mijn hond is ook oud en zit ook vol bulten. Gewoon laten leven en de natuur zal zijn ding doen.
MiSsY_Me schreef:Maar wat bedoel je, met dat mensen niet geloven dat je rat 6 is? Ik bedoel, natuurlijk kan dat, waarom zouden ze dat niet geloven...?