Soft paws, beschermt je meubilair

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:59

Yamcha schreef:
Karina_1979 schreef:
Wat dacht je van je kat (her)opvoeden?

Dat doen ze in Amerika volgens mij niet...... alles moet daar nú opgelost zijn.....

En die arme diertjes zijn de dupe :(:) kat moet toch gewoon kat kunnen zijn imo :)

Ja dus wij moeten die ACHTERLIJKE amerikanen weer na lopen??
Denk toch na voor je een dier aanschaft ! (sorry TS niet aanvallend bedoelt) maar je weet dat een kat/poes nagels heeft...

Anoniem

Re: Soft paws, beschermt je meubilair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:00

Nou idd :j

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:01

Yamcha schreef:
Mijn vader heeft kokosmatten opgehangen voor de katten, dat vinden ze super :)

Kokosmatten doen het idd goed. Ik heb een joekel van een krabpaal in de woonkamer staan, die domineert nogal zeg maar :+ Maar de katten zijn er wel gek mee... Boven staat er ook nog één (kleiner). Ondanks dat ie niet direct op de looproute staat maken ze er wel vreselijk veel gebruik van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:01

In het geval van buitenkatten is het natuurlijk wel anders ja :D , hoewel ik vind dat áls je tegen krabproblemen aanloopt als je kat binnen is, je er dan ook notie van moet nemen dat de kat kennelijk binnen ook krabbhoeftes heeft.. (maar ik denk dat die krabbehoefte binnen misschien ook weer afhankelijk is van hoe lang en hoeveel de katten binnenzijn op een dag)

Kokosmatten lees je meer over dat ze het geweldig schijnen te vinden, is volgens mij best een prettige oplossing :j

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 13:02

1 (binnen)kat (2 jaar), 3 krappalen (1 zelfgemaakte van hout, naast het hangmatje, 1 standaardkrappaal met touw, in het kantoor, 1 plank naast het konijnenhok. Favoriete plekken waar de kat vaak is zeg maar. De houten krabpaal staat op een halve meter van de eettafel)
Daarnaast een aantal stukken vloerbedekking om in te krabben.
Dit gebruikt ze ook allemaal wel, maar de dingen die niet bedoeld zijn om te krabben gebruikt ze dus ook. En dan voornamelijk als wij niet thuis zijn, omdat ze best weet dat dat niet de bedoeling is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:03

WildWings schreef:
In het geval van buitenkatten is het natuurlijk wel anders ja :D , hoewel ik vind dat áls je tegen krabproblemen aanloopt als je kat binnen is, je er dan ook notie van moet nemen dat de kat kennelijk binnen ook krabbhoeftes heeft.. (maar ik denk dat die krabbehoefte binnen misschien ook weer afhankelijk is van hoe lang en hoeveel de katten binnenzijn op een dag)

Kokosmatten lees je meer over dat ze het geweldig schijnen te vinden, is volgens mij best een prettige oplossing :j
Ja, die tip kreeg hij van een kennis, was echt een heel goede tip :j

Fijn hoor, de katten zijn er echt gelukkig mee :)

Ik zou Yamcha een supergrote krabpaal geven, als hij ook binnen zou willen krabben :j

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:05

Vloerbedekking op de grond of tegen de muur? De mijne rekken zich nogal graag heel erg ver uit, die krabben niet op de grond of minder dan een halve meter boven de grond. En met zelfgemaakte krabpalen heb ik niet al te goeie ervaringen, die worden meestal niet gebruikt. Bij mij niet iig, en bij jou dus duidelijk ook niet voldoende ;)

Als ze het doet als jullie niet thuis zijn, kun je haar dan niet gewoon op de gang opsluiten oid?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:06

Mijn kat heeft een giga-mega-achterlijk-dure krabpaal, maar is dol op het behang bovenaan de trap :roll:

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om van dit soort gekke dingen om zijn nageltjes te doen :n

psstJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:07

Karina: Sommige katten zijn niet op te voeden. Ik heb echt van alles geprobeerd. Een speciale spray, plantenspuit, kat weghalen zodra hij zijn nagels ergens in zet en aan de krabpaal zetten. Het boeit hem echt allemaal niet :D Belonen zodra hij krabt aan de paal heb ik ook geprobeerd, de snoepjes vind hij erg lekker maar even later krabt hij weer vrolijk aan de bank }:0

Ik heb me er maar bij neergelegd, knip de nagels nu regelmatig en zorg dat de krabpalen daar staan waar ze het liefst krabben.

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:09

ik vind het er wel humor uitzien! erg hip al die kleurtjes!

of het DE oplossing is weet ik niet en zou het zlef ook nniet aanschaffen, maar vind dit een beter alternatief dan dat ze de nagels van de kat eruit trekken wat ook wel word gedaan

mijn kat zat in het begin ook overal aan met de nagels ik heb dit opgelost door telkens te roepen echter werkte dit op den duur niet meer en heb ik de planten spuit gepakt dit was maar 2 x nodig als hij nu die spuit ziet weet ie al genoeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:09

Dat lijkt me toch genoeg zou je zeggen :D Dat laatste wat jij noemt is volgens mij een denkfout.. de kat doet het als jullie niet thuiszijn NIET omdat ze weet dat het niet de bedoeling is, maar omdat ze weet dat ze als ze krabt in jullie bijzijn ze daarvoor gestraft wordt.. dat is net iets anders- ze heeft de consequenties of straf niet alleen aan de actie, maar ook aan jullie aanwezigheid gekoppeld. Maar zou het niet met dat afzetten van geursporen te maken hebben? In dat geval kan misschien een feromonenspray of feliwayverdamper helpen, of niet? Ook kan je op internet lezen over een watje langs de wang/kaken (waar de geurklieren zitten iig) van de kat halen en die op de plekken waar ze krabt neerleggen of ophangen, zodat de geursporen er al op een andere manier zitten (is alleen niet echt een gezicht volgens mij :+ ).

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 13:09

Als ik niet thuis ben mag ze ook niet in de zitkamer, maar om haar nou in de gang op te gaan sluiten vind ik ook niet zo leuk voor haar.
De zelfgemaakte krappaal van hout is trouwens wel favoriet en wordt het meest gebruikt.
Maar ik kan wel eens proberen wat vloerbedekking hoger te hangen, misschien vind ie dat ook wel fijn :)

Het is dus niet zo dat ze echt alles sloopt, maar er zitten toch aardig wat halen in de leren bank en de tafelpoten...

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:14

Opsluiten kan heel goed hoor !
Mijn poezels hebben de gang, trap en overloop tot hun beschikking. In de kamer hebben ze niks te zoeken als we niet thuis zijn, vindt ik.
Trouwens, mijn poezels slapen bijna de hele dag... komen s'avonds pas tot leven.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:44

Yamcha schreef:
Ik vind dat echt sneu, zulke dingen.

Hoe moet poes dan nageltjes intrekken, dat kan dan toch ook niet meer?

Daar had ik nog niet eens aan gedacht :n

Onze krabpaal staat naast de stoel in hun looppad en die gebruiken ze heel vaak en de stoel nu wat minder :D
Ze 'missen' de paal nog wel eens hoor :+

Hun grote krabpaal staat in de hoek van de kamer en dan springen ze eerst van stoel naar stoel om dan in de paal te klimmen, maar daar lijden de stoelen (vooralsnog) nog niet van O:)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:57

ikkebenmar schreef:
Als ik niet thuis ben mag ze ook niet in de zitkamer, maar om haar nou in de gang op te gaan sluiten vind ik ook niet zo leuk voor haar.

Waarom niet? Bij ons zitten ze 's nachts op een kamer van een 6/7 m2 en overdag hebben ze dan die kamer en een klein overloopje met trap. Ze komen alleen in de woonkamer als ik thuis ben. En wsn blijft dat zo als ik straks verhuisd ben. Niet thuis? Katten uit de woonkamer en de gang op...

Als ze voer, water en een krabpaal hebben kan dat helemaal geen kwaad :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:36

Dat vind ik wel een erg kleine ruimte voor een poes..
Nou liggen ze meestal toch de hele dag te slapen als we niet thuis zijn (hier dan) dus dan maakt het weinig uit denk ik. Maar zodra je een vrij beweeglijke poes hebt vind ik het wel erg klein :=
En sowieso, als ze de hele dag liggen te soezen, kunnen ze ook best in de woonkamer slapen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:53

Heb die site direct weer weggeklikt, echt hoe komen ze dr op!!
Als je dan tóch perse wil dat je kat niet krapt, en je je al afvraagt wat de prijzen zijn,
knip dan gewoon het topje van zijn nagels.....

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:10

Ik ken iemand die bij kat heeft laten zetten omdat nogal een mepperd was, de andere optie was dat de kat weg moest! (vanwege blindegeleide hond) diekwam

ik ben geen voorstander voor d methode maar de kat zelf heeft er geen last van gehad. (het was dan ook tijdelijk)

maar omdat de kat ergens aan krabbelt zou ik niet gebruiken!
kat opvoeden en genoeg krap mogelijkheden bieden is een betere optie!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:45

Je zou ook de krabpalen regelmatig in kunnen spuiten met vloeibare catnip. Dan trekken ze daar toch meer naar toe. Ik vind dit alleen een oplossing als er echt niets anders meer aan te doen is en het zo erg wordt dat de kat misschien weg moet. Maar misschien helpt de catnip. ;)

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:46

Ik weet niet of het hier ergens staat...maar kunnen ze hun nageltjes
wel nog gewoon intrekken? Als ik die foto zo zie...zie je alleen gekleurde
nageltjes (idd net nagellak) Als mijn kat er zo bij ligt zie je geen nageltjes,
dan zijn ze ingetrokken...

Nee, ik vind dit zeker geen oplossing. Katten krabben om hun geur achter te
laten. Je ontneemt veel natuurlijk gedrag. Elke week het puntje knippen en
ander idd gedragstherapie of training (clicker)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:54

gelukkig zijn mijn katten geen krabbers!
in ons oude huis wouden ze nog wel eens aan het dikke bahang gaan zitten(en daar moesten ze toch wel een eindje voor lopen)

maar ik zou die van mij never zulke dingen aan doen...
nou zijn het ook buitenkatten... dus dat maakt ook wel wat verschil!

maar hoe moet je dat in hemelsnaam op/aan krijgen!
dat gaat bij onze monsters echt niet lukken...

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:06

Ik krijg in juni nieuwe meubels en ik wil in augustus (voor mijn verjaardag) en poes gaan kopen. Ik ben van plan om de poes overdag niet in de huiskamer te laten en de zolder in te gaan richten als honden en poezen kamer. Ze kan dan in de gang, twee trappen, en de zolder die er speciaal voor gaat worden ingericht als we niet thuis zijn. Dat moet toch voldoende zijn lijkt mij zo. Ze heeft dan de hond als treiterobject, hihi, om verveling tegen te gaan en als ze erg krabt zal ik haar nagels moeten knippen. Als we thuis zijn mogen dan zowel hond als poes in de woonkamer..Zo hoop ik mijn meubels in goede staat te kunnen houden. Die dopjes lijkt me helemaal niets, al ziet het er wel heeel hip uit :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:08

@vanitymay: kan je hond goed traplopen dan?
anders is het niet zo handig :P

maaruhh naar mijn idee zijn katten wel makkelijker als ze een treiterobject hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:36

irritantje schreef:
Ik ken iemand die bij kat heeft laten zetten omdat nogal een mepperd was, de andere optie was dat de kat weg moest! (vanwege blindegeleide hond) diekwam

ik ben geen voorstander voor d methode maar de kat zelf heeft er geen last van gehad. (het was dan ook tijdelijk)

maar omdat de kat ergens aan krabbelt zou ik niet gebruiken!
kat opvoeden en genoeg krap mogelijkheden bieden is een betere optie!

Dan had ik de kat weggedaan, naar een baasje dat wél katten accepteert zoals ze zijn.

Veel diervriendelijker.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:46

Nee hoor, denk toch anders over ondanks dat geen voorstander ben

de hond en kat waren na een tijdje onafscheidelijk
heeft geloof maar 2 weken opgezeten.

ik zou ook niet zomaar afstand van me kat kunne doen hoor!
daarnaast was de kater al afdankertje meerdere keren in asiel ( waar ze vandaan heeft)
nee sorry dan vind ik de 2 weken minder erg dan steeds weer in asiel gedropt worden.
(op leeftijd de kater)

BTW een blindegeleidehond heeft ze nodig!! dus...en haar oude ging met pensoen (ook gehouden)
en ze vond het vreselijk dat zo moest even!