ik had inmiddels wel een update verwacht met meer foto`s?
CM_
Geplaatst: 14-05-09 19:52
Ik zie woe do en vrijdag honderden pasgeboren biggen, maar ik geef toe, ze blijven schattig
Ik hoop ook dat ze nu uitgeworpen is, anders is de kans zeer groot dat wat er nu nog in zit, niet meer leeft. Een zeug , vooral een oudere, kan er soms erg lang over doen eer alle biggen eruit zijn. Maar 24 uur is toch wel de max.
Als er te lang geen biggen komen kun je het beste even opvoelen, vaak zit er dan een big dwars.
Iemand vroeg naar het aantal tepels van een zeug. Tegewoordig moeten fokgelten verplicht 14 spenen hebben. Ik heb al biggen gezien met 20 spenen, maar dat is wel extreem natuurlijk.
bregje!!! mariska hier! leuk jou op bokt tegentekomen zeg!
kijk maar ff in me profiel dan weetje wel weer wie k ben
marquez1
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-09 21:45
Het zijn uiteindelijk 14 biggen geworden. 4 zeugjes 10 beertjes. Helaas zijn er 3 doodgelegen en had er 1 een wond aan zijn buik wat hij niet overleefd heeft. Nu zijn er nog 2 zeugjes en 8 beertjes over. Vandaag ijzer gespoten (tegen bloedarmoede) en de zeugjes eens geinspecteerd. Helaas heeft er maar 1tje 14 spenen, dus is er maar 1 geschikt als fokzeugje. Maargoed ook voor het andere zeugje en de borgjes kunnen wij een goed tehuis vinden.
Er is overigens een goede reden dat ik zo laat reageer. Er is een ezelveulentje tussendoor gefietst . Vanavond om 19.30 uur is het merrie veulentje geboren! Alles goed en gezond (met oren zo lang dat ze tot haar schouders komen als ze ze naar achter heeft staan ), nu mogen de vrijwilligers een naam verzinnen.
Foto's volgen, ik heb ze op de camera op de boerderij staan en ben nu thuis achter de comp. Dus nog heel even geduld.
marquez1
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-09 21:46
marlinH schreef:
Leuk! Gefeliciteerd!
Ik bekeek jullie website, kabouterpad.. volgens mij hebben wij daar met onze hond gewandelt.. in welke plaats woon je?
Kinderboerderij De Höfte staat in Oldenzaal.
Wig_love
Geplaatst: 15-05-09 21:47
haha gefeliciteerd.!
Walsertje
Geplaatst: 16-05-09 10:40
Gefeliciteerd met de biggen en ezel
marquez1
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-09 20:02
en hier dan de beloofde foto's
Een hoopje biggetjes
En het ezeltje ongeveer een uurtje na de bevalling.
_Jorien_
Geplaatst: 16-05-09 21:36
Wat lief! Geweldig al dat kleine spul.. Gefeliciteerd nogmaals ermee!