Nieuwe aanwinst!!!! Meet Heero!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:12

Maar als ik het goed begrijp is Heero nog niet bij jullie thuis?
Begrijp het niet helemaal julli adopteren haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:20

Wij adopteren haar, ja. DE planning was om dat na de zomer te doen, in augustus, maar mevrouw zelf heeft alles totaal in de war gegooid.
Dat geeft niet, maar het plan was om het rustig op te bouwen naar ons toe, maar dat gaat nu dus niet lukken, omdat ze maar 1 ding wil: bij ons wonen en met Beau knuffen. Ons kleintje is nu erg down. We zijn bezig met iets, maar ik kan er nog niet veel over zeggen, omdat ik vanavond pas zekerheid heb :(:)

Maar de belangen van het kleine ding staan voorop, wij mensen kunnen een hoop beredeneren, en begrijpen, maar een hond denkt niet zo. Zij heeft zich in die heel korte tijd veel meer aan ons gehecht dan wie dan ook had kunnen voorzien, iedereen is verbaasd, en een beetje geschokt.
Vleiend voor ons is dat we dus blijkbaar écht een heel goed plekje hebben voor haar, maar dat is nu niet interessant. Het enige wat echt interessant is, is wat nu goed in om te doen. We moeten in heel korte tijd een permanente oplossing bedenken die in het beste belang van de hond is. Maar dat betekent heel veel regelwerk in extreem korte tijd.
Dat ze bij ons komt, is geen vraag meer, dat is zo duidelijk als het maar kan zijn. Hoe we dat snel en goed in het vat moeten gieten, is de vraag.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:44

Komt ze dan van een opvang of dergelijke?
En is het zo dat de instantie dan eerst wil zien of dat de klik er is bij jullie thuis?

Hoe bedoel je dat mevr. allles in de war heeft geschopt?

050206051012

Re: Nieuwe aanwinst!!!! Meet Heero!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:03

Wat een mooie hond zeg, vind het wel een heel erg knap duo!

Veel plezier met die 2 doerakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:22

Devine: nee, ze komt niet van een opvang, ze komt van haar eigenaren vandaan :)
Wij wilden zelf eerst zien of er een klik was bij ons thuis :)

En de hond zelf heeft onze planning in de war geschopt, doordat ze heftiger reageert dan wie dan ook had verwacht. Wij zijn ervaren hondenmensen, we weten heel goed wat we doen :) en wat we kunnen verwachten :)

Quellian: dank je wel, ze zijn echt leuk samen ook :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:35

Update: Heero komt zondag :j

Papieren maken we later wel in orde, vakantie en hondenpension zijn geannuleerd.
Dierenwelzijn telt zwaarder dan vakanties.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:58

Fijn super dat ze toch nog zo snel kan komen!!!

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:03

Yamcha schreef:
Update: Heero komt zondag :j

Papieren maken we later wel in orde, vakantie en hondenpension zijn geannuleerd.
Dierenwelzijn telt zwaarder dan vakanties.

Heerlijk! :D Heeft het beestje eindelijk lekker rust bij jullie. Ik vind het wel sneu voor jullie dat jullie vakantie geannuleerd is. Het valt niet altijd mee om een hart voor dieren te hebben. ;) Ik had hetzelfde gedaan, daar niet van. Ik vind het erg onbaatzuchtig van jullie. Je voelt je gewoon zo verantwoordelijk voor het welzijn van je dieren, dat je er praktisch alles voor aan de kant zet. Erg lief van jou en je partner, en ach, de volgende vakantie wordt gewoon helemaal genieten. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:12

Joh, we hebben Kerst en Oud en Nieuw ook nog......
Gaan we dan gewoon lekker met de hondjes naar de Ardennen, of zo.

Wat lief dat jullie zo reageren :+:

Ik snap de klachten over dat Bokt zo afzeikt, echt niet :n Bokkertjes zijn lief :+:

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:29

Yamcha schreef:
Ik snap de klachten over dat Bokt zo afzeikt, echt niet :n Bokkertjes zijn lief :+:

Er zijn helaas veel onverantwoordelijke mensen op bokt en die zien commentaar uiteraard als afzeiken. Zolang iemand verantwoordelijk met dieren omgaat, denk ik dat je er niets negatiefs over te horen krijgt. Maar dat geldt niet alleen op bokt, zo steekt de 'grote mensen wereld' nou eenmaal in elkaar.
Super dat ze al zo snel komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:12

Da's dan geen afzeiken, Quellian, dat is dan gewoon de waarheid, en die mag gezegd worden :j Eerlijke kritiek is nooit verkeerd. Ik wil het graag horen als ik het op een andere manier zou kunnen doen, wat beter is :)

Wij vinden het ook super :+:

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:16

Leuk dat ze zondag al komt.Geweldig dat het zo goed lijkt te klikken. Ik wil je heel veel plezier met haar wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:22

Dank je wel, komt heus goed :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:29

Super. Komt dus helemaal goed.

Ik heb ook ooit een oudere DH eerst op proef gehad of het met Max klikte. Voor deze hond ging er ook een wereld open en wilde hier ook niet meer weg. Zij is toen ook gebleven. Helaas hebben we maar een half jaar van elkaar mogen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:33

Hoe ging Max er toen mee om toen die oudere DH overleed?
Tibeau heeft natuurlijk niet het eeuwige leven, Heero ook niet, maar hij is wel ouder dan zij :o

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:20

Viel me eigenlijk heel erg mee. hij was een paar weken wat rustiger en toen kwam Xox als pup. Dus toen was hij echt wel afgeleid, want Xox die kende geen rust en slapen. ;)

Nu reageerd hij nauwelijks meer op haar naam. Nu was het leeftijdsverschil destijds wel groter. Hij was 1 jaar oud en zij bijna 7 jaar. Grappige is wel dat we in de tussentijd een fokteef een paar weken in huis hebben gehad als een soort vakantie. Die vondt hij helemaal geweldig. En die miste hij ook. Ik trouwens ook en 2 jaar later is zij geadopteerd door mijn ouders en wat was Max blij. Helaas is deze hond er inmiddels ook niet meer. Zij hadt tumoren in de longen. Ik hadt gedacht dat hij daar veel moeite mee zou hebben daar zij ook veel hier in huis was. Hij heeft haar nog gezien toen ze ingeslapen was en hij keek er niet eens naar. Wat dat betreft zijn dieren erg hard. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:26

Ergens ben ik daar ook blij mee :)
Ik wil niet Heero indirect een hoop leed aandoen, snap je :o

Als Tibeau er niet meer is, komt er zeker weer een reu, maar...... wat hoop ik dat dat nog lang duurt :j

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:46

Hoe oud is Tibeau eigenlijk?? Ga er inderdaad maar van uit dat hun afscheid nog heel lang duurt. De herder van mijn ouders wordt over 2 weken 13 en is nog zo fit als een hoentje, actief, druk, werkwillig, het hele pakket! :) (Niet dat dat wat zegt over Tib, maar toch, ik wilde het gezegd hebben.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:18

Tibeau is 12 jaar oud, en zo fit en energiek als een hond van 8....... de meeste mensen schatten hem veel jonger dan hij is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:11

Update: Heero is inmiddels 3 dagen bij ons :)
Er zit meer werk aan als ik dacht, maar ze doet haar best. Ze kan nu netjes lopen aan de lijn, en apporteren :D
Ze is niet zo lief met andere honden als ik hoopte, daar zit nog wel werk in, vandaag dus aan de lijn (aan de lijn voelt ze zich het veiligst) met andere honden laten kennismaken, ging eigenlijk best goed.
Gisteren heeft ze met een andere teef gevochten, ik greep iets te laat in, snuffelen, bovenlip omhoog, verstijven, en toen sloeg de vlam in de pan....... heel jammer.
Met Tibeau is het dikke mik, dat gaat erg goed, maar ook buiten zal ze een hoop moeten leren, en ze vindt het best allemaal heel moeilijk. "Los" gaat nu goed, "blijf" is moeilijk, maar gaat al beter, en komen op commando doet ze best goed, al vindt ze dat erg moeilijk.
De basiscommando's hebben we haar nu bijgebracht, maar het veranderen van een intentie is een ding, het creëren van een stabiele respons duurt langer.......
Ach..... ik heb de tijd :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:19

Wat leuk dat ze er al is, veel geluk met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:26

Ja, kijk ehhh....... je plant van alles...... en dan word je verliefd....... :o

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:47

Fijn dat het goed gaat. :)
Jammer dat ze met de teef heeft gevochten, maar goed, het is gewoon aftasten in het begin, van jouw kant en van haar kant. Na een tijd leer je haar ook beter kennen, en pik je signalen ook sneller op. Slim dat je Heero even aan de riem houdt, dat lijkt me beter voor haar zelfvertrouwen.
Ik had Tibeau ook geen 12 geschat, hij is amper grijs. Zijn ogen ogen ook nog jong, in de zin van: geen staar. (Of ligt dat aan de foto?)

Ik moest best hard lachen om dit:

Citaat:
"Los" gaat nu goed, "blijf" is moeilijk

:') :') :') :') :') Prachtig, de commando's waar ze het meest aan heeft, gaan er als eerste in. :)

Het lijkt me logisch dat het niet direct heel gemakkelijk gaat, maar ik weet zeker dat je Heero ook weer op de rails krijgt. De ene hond is de andere niet, maar wat je zaait, dat oogst je. Dat is een regel die in ieder geval bij elke hond op gaat. Leuk hoor, deze uitdaging! Ik vind het knap van je, want je moet vooral geduld en tijd hebben en te allen tijde adequaat kunnen reageren. Niet iedereen is daarvoor weggelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:06

dejavu schreef:
:') :') :') :') :') Prachtig, de commando's waar ze het meest aan heeft, gaan er als eerste in :)

:j

Die basiscommando's zijn imo het belangrijkst :j

Die moet élke hond imo kennen.....
't Is nog bij lange ná niet stabiel, hoor, de ene keer luistert ze wel in een keer, een andere keer zie je haar echt denken, van: wat was dat ook weer?

Het zal vrij snel wel resulteren in een stabiele respons, maar nu nog niet.......

Maar ze doet het goed :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:07

Let je wel op Yamcha dat je niet té veel van haar gaat vragen.
Ze is er nu 3 dagen, ook een hond heeft een hoop tijd nodig om te wennen.