Hoe geef ik mijn hond meer zelfvertrouwen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:18

Careano schreef:
Anneliesdj, wij gaan heel hondvriendelijk met onze honden om voor zover ik weet ;) Ze gaan alleen naar de kennel als wij op vakantie gaan, omdat er niemand in onze kennissenkring is die op ze kunnen passen. En daarnaast, ze vinden het juist erg leuk in de kennel, alleen als ze in de groep gaan spelen vindt hij het soms wat eng worden. Hij is ook helemaal gek op die mevrouw, terwijl zij ook een vreemde voor hem is.

Voor een normale hond zou een kennel ook geen probleem moeten zijn maar jouw hond heeft duidelijk een probleem met vreemden en verlatingsangst, dan is het niet bevorderlijk om hem in een kennel te stoppen. En hetzelfde geld voor de blafband, bij een hond die uit verveling blaft is het een goed middel maar jouw hond blaft omdat hij bang is als je hem alleen laat, door die band wordt hij alleen maar banger en dat versterkt dus zijn gevoel; zie je wel, er is wel echt iets om bang voor te zijn, waardoor hij geestelijk juist erger in de knoop komt en logischerwijs meer gaat blaffen.

Nikki__

Re: Hoe geef ik mijn hond meer zelfvertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:30

Nog over de therepeute nagedacht?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 22:17

Anneliesdj; Er is geen andere oplossing dan de kennel, dus helaas moet hij hiermee leren leven.. We kunnen hem moeilijk in huis laten zitten als wij op vakantie zijn he ;)

Ik weet ook wel dat de blafband niet de oorzaak van het probleem aanpakt, daarom heb ik dit topic juist gestart.
En over of wij diervriendelijk met onze honden omgaan ga ik maar niet op in, want dat weet ik dondersgoed. Ze hebben het hier echt hartstikke goed en ik wil alleen maar mijn hond helpen met zijn angst.

Nikki__ wel over nagedacht ja! We gaan het eerst eens proberen met trainingen van een hondenschool hier in de buurt.

anneliesdj

Re: Hoe geef ik mijn hond meer zelfvertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:26

Waarom zou er geen andere oplossing zijn dan een kennel? Je hebt toch zeker wel familie? En zolang je niet gaat vliegen kan de hond ook gewoon mee op vakantie ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:55

Is het niet te regelen dat iemand bij jou in huis komt als je op vakantie gaat?

Ik heb (gelukkig) mijn vriendin kunnen charteren, maar het scheelt mij een hoop gedoe met 2 honden en 2 katten die ik niet zomaar ergens anders kan plaatsen (over de totale kosten van een pension maar niet te hebben :o )

ps er zijn ook particulieren die in huiselijke kring honden tijdelijk opvangen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 10:31

Haha ik heb wel familie ja maar die zijn doodsbang voor honden. En het zijn er gelijk 2. En net zoals brainless, ze zijn niet zomaar ergens anders te plaatsen.

Maar.. we hebben eens even rondgevraagd en de volgende keer komt er idd een vriend in huis die ze dan uitlaat en verzorgt dus dat is geregeld. ;)
p.s. als wij op vakantie gaan vliegen we altijd hihi, dus meenemen is helaas geen optie.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:29

via google ben ik hier terecht gekomen,
ik heb een chihuha die erg bang is voor mn kindje van 3 (ja die kan soms erg onbeduidend zijn en druk en dreigend op hem af komen) maar hij blijft erin hangen lijkt het wel,als je smorgens bv met hem loopt en hij vindt de poppenbuggy van dochterlief eng dan blijft die de gehele dag trillen op zn plek liggen,of als die op schoot ligt ook.

nu las ik dat je het moet negeren dat bange gedrag.
als hij nu braaf bij me ligt te slapen en niet meer tril mag ik hem dan een snoepje geven als beloning of als hij niet meer zo sterk reargeert op mn dochter.

ook bij stem verheffing trilt hij erg.