@Dani62, ja ik vind het ook super spannend!! @StalNollie, écht te lang, ik kan niet meer wachten, maarja, hij/zij moet er op eigen kracht uitkomen..
naomi109
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-09 14:25
Animal_ABC schreef:
@ Sophie: Om aan twee kanten bruin te bakken
Hahahahahahahaha
Mandy_
Geplaatst: 08-05-09 14:30
Oeehh spannend! Wat was sjakie een scheetje zeg. Geweldig zulke dochters haha kan niet wachten tot mijn dochter met zo iets thuis komt want mama vind het stiekem ook erg leuk
@Mandy_ Ja hahahaha, ik ben een van de dochter .. Maar mijn moeder vind het nog het leukst van allemaal, en mijn vader vind het ook geweldig! Dat is zo'n mooi plaatje, dan zie je zo'n stoere kerel helemaal smelten met een klein kuikentje in zijn handen! Haha.
pubelia
Geplaatst: 08-05-09 14:35
ahhhh dat is liefff, ik ga dit volgen. maar ik denk ook een jong eende kuikentje eruit gaat komen...
Zilfstar
Geplaatst: 08-05-09 14:42
Ach ja, zo krijg ik soms eieren uit de winkel van mijn neef uit te broeden. Of iets om wat op te kalefateren wat bijv in beslag is genomen en bij hem wordt gebracht... Maar dan heb ik het dus over slangeneieren, hagedisseneieren, of kleine slangetjes, hagedissen of salamanders en hazelwormen. Met spinnen hoeft ie niet aan te komen hahaha! Maar dat broeden ook van slangengebroed is best leuk en spannend!
Spannend om te volgen ben erg benieuwd wat er uit het ei komt
tita
Geplaatst: 08-05-09 16:01
naomi109 schreef:
Ieeee!! Hij/zij piept, beweegt en tikt. Er zit nog geen gaatje in, maar oe, wat is dit spannend! Ik kan écht niet wachten. Maar ik móet!
je mag helpen nou ja het mag niet maar ik zou het wel doen
darwin
Geplaatst: 08-05-09 16:07
Je moet het ei keren zodat het aan alle 2 de kanten evenveel warmte krijgt. Heb je ook de luchtvochtigheid verhoogd, zodat de schaal niet te hard wordt ? Je kan het ei ook een paar keer per dag met een plantenspuit nat spuiten. Ik zou het ei niet iedere keer 10 minuten eruit halen , aangezien de moeder delaatste dagen ook niet van het nest af komt. Ben benieuwd wanneer hij eruit komt.
Niet helpen! Pas als je ziet dat ze het echt niet meer houden. En een plantenspuit gereed houden! Succes!!
naomi109
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-09 16:23
@darwin Ja, we hebben een broedmachine waar we water in stoppen, en die verspreid het zelf. Nu halen we idd het ei er ook niet meer uit @Rody01 ja idd, tis wel moeilijk, maarja.. Dankje!
Jaa, wij hebben nu ook eitjes in de broedmachine die elk moment kunnen uitkomen! Vaak zijn we er wel bij. Dus als ze het écht niet meer houden, helpen. Vaak rusten ze ook even uit. Ik weet niet precies hoe lang het mag duren, maar doe het maar even op je gevoel. Dat is meestal wel goed