Het verhaal van Bikkel.........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het verhaal van "Pluis".........

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:33

Wat super van je!! Hoop dat 'ie het gaat halen. :j

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:33

wat supergoed en lief van je dat je dat hummeltje toch een kans geeft! Niet veel mensen zouden hetzelfde doen.
Snap alleen niet dat die buren van je de moederpoes niet laten steriliseren als ze geen nestjes willen... Wordt daar altijd een beetje moedeloos van :n .

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:58

Wat een mooi verhaal! Ik heb zelf maandag eind van de middag een kitten gevonden, of eigenlijk twee. De ene was dood, maar de andere miauwde om het hardst. Waarschijnlijk uit het nest gevallen van een meter of drie hoog. Het nest weten we niet precies te vinden en we kunnen er niet bij (in een schuur), dus besloten de kitten mee t enemen en proberen groot te brengen. Wat kun je anders doen? Inslapen vind ik geen optie. Zo'n beestje met zoveel levenslust? hij/zij is zo ondernemend! De oogjes ook nog dicht, dus misschien een week oud? De afgelopen twee dagen zijn voorspeodig gegaan, hij drinkt kittenmelk uit de spuit en plast en poept, dus fysiek is ie in orde. hij mist wel het nestje geloof ik, zo aan het gemiauw te horen. alleen nu komt het probleem: vrijdagochtend vertrekken we naar frankrijk met de tent en dan kan de poes niet mee. Te koud en onvoldoende goede faciliteiten. Ik ben de hele dag al op zoek naar opvang, maar het wil niet lukken. Als jullie suggesties hebben, dan heel graag! Ik woon op Goeree-Overflakkee...

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:32

MirjamN schreef:
Wat een mooi verhaal! Ik heb zelf maandag eind van de middag een kitten gevonden, of eigenlijk twee. De ene was dood, maar de andere miauwde om het hardst. Waarschijnlijk uit het nest gevallen van een meter of drie hoog. Het nest weten we niet precies te vinden en we kunnen er niet bij (in een schuur), dus besloten de kitten mee t enemen en proberen groot te brengen. Wat kun je anders doen? Inslapen vind ik geen optie. Zo'n beestje met zoveel levenslust? hij/zij is zo ondernemend! De oogjes ook nog dicht, dus misschien een week oud? De afgelopen twee dagen zijn voorspeodig gegaan, hij drinkt kittenmelk uit de spuit en plast en poept, dus fysiek is ie in orde. hij mist wel het nestje geloof ik, zo aan het gemiauw te horen. alleen nu komt het probleem: vrijdagochtend vertrekken we naar frankrijk met de tent en dan kan de poes niet mee. Te koud en onvoldoende goede faciliteiten. Ik ben de hele dag al op zoek naar opvang, maar het wil niet lukken. Als jullie suggesties hebben, dan heel graag! Ik woon op Goeree-Overflakkee...

Hoelang ga je op vakantie ? en wil je de kitten daarna terug of wil je hem/haar uiteindelijk plaatsen ?
Mischien is het een optie om hem/haar naar een opvang te brengen.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:55

@Simone: we gaan 4 dagen naar Frankrijk op wedstrijd (met paard). dus ik zit dan ook nog de hele dag te paard, maar ben maandag wel weer terug. Ik wil de kitten daarna terug, tenzij hij ergens anders een beter plekje heeft dan bij mij. Zijn welzijn gaat voor! Na afspenen (of hoe noem je dat bij een kat), mag hij zoweizo bij ons blijven! Ik heb al een paar adressen geprobeerd, maar daar kun je hem alleen voor altijd brengen end an krijg je hem niet meer terug! En nu hij mijn hart eenmaal heeft gestolen, wil ik hem graag houden!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:04

Aaaah wat een lieve Pluis! ik hoop dat ze het gaat redden, komt vast helemaal goed met die goede zorgen van jou!

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:17

Wat goed dat hebt besloten om voor pluis te zorgen.
Ik hoop dat hij het gaat halen.

Wat ga je nu doen met de andere kittens en de moederpoes ?
De poes was van een van de buren toch, of heb ik dat verkeerd gelezen ?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:20

MirjamN schreef:
@Simone: we gaan 4 dagen naar Frankrijk op wedstrijd (met paard). dus ik zit dan ook nog de hele dag te paard, maar ben maandag wel weer terug. Ik wil de kitten daarna terug, tenzij hij ergens anders een beter plekje heeft dan bij mij. Zijn welzijn gaat voor! Na afspenen (of hoe noem je dat bij een kat), mag hij zoweizo bij ons blijven! Ik heb al een paar adressen geprobeerd, maar daar kun je hem alleen voor altijd brengen end an krijg je hem niet meer terug! En nu hij mijn hart eenmaal heeft gestolen, wil ik hem graag houden!

Wat jammer dat je niet dichterbij woont, ik had je graag geholpen.

Pluis is een schatje. Ik heb een aantal jaren geleden ook twee kitens met de hand groot gebracht. Denk je er wel om dat je hun buikje masseert na het drinken?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:53

Ach wat fijn dat er nog mensen zoals jou zijn.

Wat betreft de moederpoes: ik ken een dierenarts in Hengelo die verwilderde poezen gratis steriliseert. Het enige punt is dat je moeders in een vervoersbox moet krijgen, of een vangkooi moet plaatsen. Het lijkt me geen doen om dit jaar nog twee nesten op je hooizolder te hebben.

Mocht je meer info willen hebben dan mag je pb-en.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:21

Diablo schreef:
Denk je er wel om dat je hun buikje masseert na het drinken?

heel erg belangrijk, ze kunnen het nog niet zelf en mamma zorgt de eerste weken ervoor dat het poep en pies gebeuren op gang komt, nu moet jij het dus overnemen. Neem aan dat de DA dat erbij vermeld heeft toen je daar was met de kleine?
Succes met (op)voeden!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:28

wat een schatje. de drie andere ook trouwens ik hoop dat alle 4 de kittens het redden.
En dat pluis dan een liefdevol tehuis bij jullie heeft gevonden

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:35

is Pluis de nacht goed doorgekomen?
ben je zelf neit moe dan? of hoef je niet om de *geen idee hoeveel uur* op om de fles te geven? :Y)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:36

Hoe gaat het met Pluis nu??? Leeft hij nog?? Leef je zelf ook nog??

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:40

wat een verhaal en hopelijk haalt deze kleine het dan is ze iig verzekerd van een goed tehuis :j

De ander kittens zou ik oppakken en naar het asiel brengen met moeders erbij als dat mogelijk is, als dat mag trouwens want kat heeft wel al een baasje.

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:06

Wat een schatjes *D !

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:19

Ah, wat een leukerd! Hij lijkt sprekend op mijn Floris, die heb ik ook bij ons op de hooizolder gevonden. Ze waren nog geen 6 weken oud toen hun wilde katten mams niet meer kwam opdagen, en Floris is met een zusje en een broertje tussen de balken van het plafond in een van de paardenstallen gevallen. Het waren schattige poesjes, maar nog zo lelijk, haha! Ik had er helemaal niets mee. Dikke buikjes van de wormen, vol met vlooien, mensenschuw (blazen!!!). Een vriendin heeft een van de katertjes meegenomen, en ik heb de twee die overgebleven meegenomen. "Om op te lappen. En daarna een baasje te zoeken". Zaten ze daar, gillend en blazend in een curverbox op de bijrijderstoel en ik vroeg me af waar ik nou weer aan was begonnen. Nou ja, dat baasje hadden ze binnen een paar dagen gevonden, want Lotje en Floris zijn nooit meer weggegaan.

Ze zijn wel door het oog van de naald gegaan, hun broertje is namelijk dezelfde avond nog overleden bij die vriendin en ik ben ik weet niet hoe lang bezig geweest om ze vlooi- en wormvrij te krijgen. Floris is intussen een gigantische kat geworden, en Lotje een klein kreng, maar beide superaanhankelijk en eigenwijs.

Floris en Lotje de tweede dag bij mij:
http://i192.photobucket.com/albums/z101 ... 0027-5.jpg

En Floris de gigantische huistijger nu:
http://i192.photobucket.com/albums/z101 ... s-0056.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z101 ... MG0996.jpg

Succes met Pluisje! Ik zal duimen dat het allemaal goed komt!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 11:21

:O (zeer vermoeiend maar het is voor een goed doel) ;)

@Sandrem, wat een ontzettend leukerd zeg. :))

Ik zal er even een stripverhaal van maken:

Afbeelding
Gisteravond na het middagje bij mijn ouders.......zeer vermoeiend als er 5 andere katten bij je in de mand komen kijken

Afbeelding
Beetje onduidelijke foto, maar pluis heeft een warmtelamp en ligt daar heerlijk onder te genieten van de warmte. Zoals je kunt zien recht een doos met tissues.
Voor en na het drinken doet ze een plas en ze geeft ook aan wanneer ze moet poepen, dat heeft ze gister al 2 keer gedaan, dus alles werkt in haar buikje *\o/*

Afbeelding
Héél vermoeiend hoor............ :z :Z :z :Z :z

Afbeelding
Voedertijd. :9

Afbeelding
Close-upje. ik heb hele grote handen (xl) misschien lijkt de kleine kruimel daarom wel zo klein..

Afbeelding
Mand te klein. :')

Afbeelding
Tweede knuffeltje erbij. :Y)

Zo, ik hoop dat jullie zo een impressie hebben van deze kleine kruimel. :o

Ze blijft dus bij mij, als ze het haalt.
De andere 3 en mams laat ik op de hooizolder zitten en voer ik 1 x in de 2 dagen.
Die zijn van de buren, en als de kittens groot genoeg zijn hoop ik dat hun er een fijne oplossing voor hebben.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:23

Achut, hoop dat Pluis het haalt :-)

Je kunt de andere kittens nog altijd naar het asiel brengen als ze groot genoeg zijn, vooral omdat je het gevoel hebt dat de buren ze het toch niet laten overleven.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:29

Mijn aandacht werd meteen getrokken omdat wij een stalkat hebben gehad die Pluisje heette.

Maar wat is ie super schattig. Echt nog klein! Wel echt goed dat je dit doet voor die kat +:)+
Hoop dat ie het haalt, ik duim mee.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:34

Oh wat een lieve foto's Karin! Super dat je dit doet en ik hoop echt dat Pluis (die naam kom je niet meer van af :) ) het haalt!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:36

Ahhh wat een humpie!!!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:40

oooh wat een ontzettend schattig katje! mooid at alles in het buikje het doet! hopen dat ze het allemaal haalt :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:41

kaatje breng die kittens naar het asiel als ze een week of 6-8 zijn is nog te vroeg maar uiteindelijk zullen ze een liefdevolle tehuis vinden.

>;) alhoewel, hoeveel "slechte"mensen hebben al een asiel kat genomen en aan hun lot overgelaten

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:41

Aaah wat een schatje! :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:42

Wat een leuke foto's Karin. Het is echt een dotje.

Ben het wel met Joyce eens, je komt er niet meer van af. Eerst Pluisje zolang het nog zo klein is en dan Pluis.
Of had je toch al een andere naam bedacht?