Asielkat melkt te hard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:59

Pelryo schreef:
sorry maar wat is melken? :+

Dit dus :)
Dit is mijn rooie dame en krijg elke ochtend een heerlijke "massage" van haar. Trek wel mijn dekbed tot mijn kin op, anders zit ze ook op mijn huid :\
Voor de rest pak ik haar pootjes zachtes vast als ze het doet en ik heb er last van, en schuif ze gewoon weg :)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:01

Wij noemen het PRRRen :+
Ik pak ook altijd de pootjes vast. Tegen het te hard melken op de kleedjes hebben we een speciaal "krabkleedje" waar ze op mogen krabben. :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:03

wij noemen dat titten :P
en weg duwen of plantenspuit een paar keer dr overheen en bij ons was het zo over :)

Gwen

Re: Asielkat melkt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:29

Wij noemen dat trampelen :)) . Maar ook wel dabben of melken.

Mijn asielpoekie doet dat het liefst als ze op mijn schouder of in mijn nek ligt, ik heb allemaal rode krasjes op met name mijn linkerschouder, maar ze hangt ook wel eens met die trampelpootjes in mijn decolleté, da's wat minder.

De andere poes trampelt ook zo ontzettend hard, ook in het dekbedovertrek bijvoorbeeld waar dan allemaal gaatjes en lusjes in komen, maar ik heb het haar nooit af kunnen leren. Ze kwam ook pas bij mij wonen toen ze al een jaar of 8 was, net als 'nieuwe' poes.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:50

stampie stampie doen ;)
het is over het algemeen een uiting van alle katten als ze intens tevreden zijn en zich goed voelen, maar ze doen het allemaal anders, wel/niet met nagels en wel/niet met sabbelen aan iets. Plantenspuit vind ik wel wat gemeen tegenover de poes, ze uiten dan hun genegenheid en welbehagen en dan krijgen ze als ´dank´ de plantenspuit op hun kop, niet zo aardig!
Beter is ze even zachtjes opzij te zetten of op de grond dan de plantenspuit, of je moet graag willen dat ze helemaal niet meer bij je komen voor een knuffel...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:52

prikpoten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:49

Jullie tips hebben geholpen :D Ik heb zijn nagels geknipt en het melken doet niet meer pijn en hij blijft ook niet meer overal achterhaken. Voor hemzelf ook fijner en voor mij en mijn meubels ook.

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:01

Petite schreef:
Haha turfes trappen is ook geinig. Ja hij heeft idd een eigen kussen maar daar wil hij niet op (eigenwijs he). Hij ging net zo hard knuffelen en kopjes geven, hij i secht lomp. Gaat gewoon kopstoten geven i.p.v. kopjes haha. En hij gaat met zijn pootje naar je gezicht pakken om te aaien, maar dat doet pijn. Wat een lompe schat. Hij is ook chronisch verkouden, hij laat allemaal snottebellen achter op mijn gezicht, bah, haha.

Chronisch verkouden... druppels echinaforce door het drinkwater doen. Ook al is het chronisch, het helpt!! Kat voelt zich er beter door en hij niest/hoest je niet in het gezicht!!

Veel plezier met je nieuwe kat!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:07

Onze Asterix deed dat ook, kwam uit het asiel en was net als Kees GI-GAN-TISCH dankbaar met zijn nieuwe mand.
Wij hebben gewoon een plaid klaar liggen op de bank, wil hij op schoot dan gaat eerst de plaid ertussen en kan hij naar hartelust dabben en zuigen. 's Nachts zit het donsdeken ertussen. Gelukkig stop hij meteen met zijn nagels te gebruiken als hij blote huid voelt. Nagels knippen doen wij hier niet aangezien hij overdag buiten gaat en hij zich wel moet kunnen verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:02

BoGi schreef:
Petite schreef:
Haha turfes trappen is ook geinig. Ja hij heeft idd een eigen kussen maar daar wil hij niet op (eigenwijs he). Hij ging net zo hard knuffelen en kopjes geven, hij i secht lomp. Gaat gewoon kopstoten geven i.p.v. kopjes haha. En hij gaat met zijn pootje naar je gezicht pakken om te aaien, maar dat doet pijn. Wat een lompe schat. Hij is ook chronisch verkouden, hij laat allemaal snottebellen achter op mijn gezicht, bah, haha.

Chronisch verkouden... druppels echinaforce door het drinkwater doen. Ook al is het chronisch, het helpt!! Kat voelt zich er beter door en hij niest/hoest je niet in het gezicht!!

Veel plezier met je nieuwe kat!!

Bedankt voor de tip, dit ga ik deze week even halen! Kees ligt nu lekker op mijn schoot te spinnen, mm wat is het toch een schatje.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:20

De kat van m'n nichtje gaat dn ook echt zuigen.. Alsof ze echt melk drinkt zeg maar.. Ook heel pijnlijk.. Meestal duw ik 'r dan weg. Maar dat zuigen geeft wel een grappig gevoel xD

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:24

Goed dat je de nageltjes hebt geknipt, dat was ook mijn advies geweest.

Plus dat je genoeg krabpalen in huis plaatst ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:28

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:41

Eventjes de puntjes van de nagels afknippen, dan kan hij melken zo hard als hij wil ;)

edit... zie nu dat je dat al gedaan had :P

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:16

Geweldig die rode kat, vooral die gaap op het eind. _O-

Een van mijn katten doet het nog steeds, voornamelijk op bed, ze is nu 9 jaar.
Ik noem het altijd melktrappelen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:19

Ikima schreef:
Geweldig die rode kat, vooral die gaap op het eind. _O-

Net na die gaap ging ze rondjes draaien en lekker liggen slapen op mijn buik :) ons ochtendritueel, hetgeen wat ik het emeste mis nu ik veel uithuizig ben ;(