iemand die dit herkent? kater ziekjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Re: iemand die dit herkent? kater ziekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:44

bedankt voor de reacties.
Ik heb geen idee hoe zijn plas eruit ziet.. heb em niet zien plassen en ik heb geen kattenbak, ze gaan altijd naar buiten.
Heb wel een plasje gevonden in huis, maar dat is van mijn dame :\ die is te lui om snachts naar buiten te gaan, vandaar dat ze snachts en als ik er niet ben in de bijkeuken + buiten zijn.

De kater gaat overigens nog steeds wel naar buiten ondanks dat ie zwak is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:48

Het gekke van dieren is dat ze alles op instinct doen. Mijn kat had dus nierfalen en is daaraan overleden. Ondanks dat hij zo zwak was liep hij wel steeds naar de kattenbak, waterbak, voerbak en zelfs naar buiten. Hij heeft het altijd gedaan dus puur op instinct bleef hij het ook doen.
Ik zou je kat toch even binnen houden als ik jou was hoor. Stel je voor dat hij wel zo ziek is dan is de kans groot dat hij wegloopt.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:49

Ja hij is nu ook binnen, maar zit even met het vrouwtje.. na het bezoekje aan de DA maar even zien hoe ik dat moet hebben.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:57

Zilfstar schreef:
Tip (niet om je bang te maken, maar als hart onder riem) Stel jezelf in op een flinke heftige diagnose, minstens een week antibiotica geven en de komende dagen dwangvoederen meerdere keren per dag met speciaal voer. Zelfs een opname om vocht toe te dienen sluit ik zo niet uit. Alles wat dan niet is valt weer mee. Heel veel sterkte! En wat de diagnose ook is je mag me altijd PB-en voor tips of voor steun!

Gut, hier had ik nog niet over nagedacht. Voor mij is dwangvoederen enz al niet meer heftig. Ik heb de kat uit Singapore trouwens bijna een week dwanggevoederd en water gegeven.
Ik denk inderdaad als je katertje zo zwak is dat dit er wel in zit. En zolang hij niet tegenstribbelt tijdens het dwangvoeren is hij ook erg ziek. Zodra ze je de ogen uit je kassen proberen te krabben knappen ze weer op.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:00

Voordat we allemaal doemscenarios gaan opnoemen het kan ook een vechtabces zijn, zeker bij een jonge kater. Het klinkt of hij flink koorst heeft (heb je zijn temperatuur al opgenomen?) en daar kunnen ze zich erg beroerd van voelen.
Kan je overal aan zitten of zijn er plekken waar hij gevoelig reageert?

Een bezoek aan de dierenarts is hoe dan ook een goed idee.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:02

Hij reageert nergens gevoelig, heb zijn temp nog niet opgenomen, maar dat doet de DA vanmiddag vast.
Het is een beetje te lief katje, vecht nooit, altijd nieuwschierig.. echt een sulletje.
Heeft alleen een plekje op zijn oor, verder nergens rarigheden. (op het oog te zien dan)
Het is sowieso niet 1 van de snelsten en pittigsten, maar nu is het hem allemaal helemaal wel prima en je mag alles bij em doen en kan em overaal aanraken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:03

mijn exkater had enkele jaren geleden zo'n beetje hetzelfde als jij nu beschrijft.
Helaas zijn wij te laat naar de da gegaan en het bleek nierfalen te zijn. hij is ter plekke ingeslapen.

Ik hoop dat het niets ernstigs is, beterschap en sterkte vanmiddag!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:06

dankje timo, ik hoop dat ik er een beetje op tijd bij ben vanmiddag wat het ook maar mag zijn.
Dat is dan ook een rotgevoel als je er "te laat" bij bent en je em daar hebt moeten laten :\
Je handelt toch op de manier waarop jij denkt dat het beste is.. ik twijfelde wat te doen en door dit topic meteen maar een afspraak gemaakt met DA.
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 05-05-09 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:07

Mijn kater had laatst ook een beetje dezelfde symptomen als de jouwe, die hebben ze toen getest op FIP, FIV (aids) en kattenleukemie, daar was gelukkig alles negatief. Dus toen bleek hij gewoon een infectie ergens te hebben.
Hij had ook 40 graden koorts. Dus het hoeft niet gelijk zoiets naars te zijn, ik had me ook al voorbereid op afscheid nemen, maar hij raced weer als een idioot door mijn huis.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:08

das goed nieuws rockwitch, ik ga ook maar van het ergste uit dan kan het altijd meevallen :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:10

Onze kat is de periode dat mijn oma plotsklaps overleed zo hard achteruit gegaan. We zagen het niet omdat we teveel hiermee bezig waren.het is nu zo'n 8 jaar geleden maar vergeten doe ik het niet en voel me nog steeds ontzettend schuldig.ik kon er ook niet bij zijn helaas.
Maar goed,hopelijk valt voor jouw mannetje alles mee, ga duimen voor jullie!

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:10

Goed dat je naar de DA gaat, het kan ook een "gewoon" virus zijn of een abces, dan zijn ze vaak erg sloom van de koorts. Dat hij vanochtend wat gegeten en gedronken heeft, vind ik wel positief. Hoop voor je dat het meevalt. Nierfalen lijkt me, gezien zijn leeftijd, niet waarschijnlijk.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:12

timo, :(:)

dia, ja ik hoop ook dat het iets kleins is waar ie zo weer bovenop komt, rare is dat het echt van alles kan zijn.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:53

Zo, ben alweer even thuis met em.
DA heeft em grondig nagekeken en hij had 40,5 graden koorts.. verder geen abcessen oid.
Hij vermoedde een virus en heb antibiotica en nog wat meegekregen.
Hij heeft 2 prikken gehad en merk dat ie er al wat van opknapt, wat vleesvoedsel gehaald ivm vocht wat ie binnen moet krijgen.
DA verwacht dat ie morgen al stukken beter is.

Ben erg opgelucht :j :j

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:57

Fijn voor jullie! Ik had zo af en toe gespiekt of je al een nieuwe reactie had geplaatst. Je kan eventueel nog wat warm water over zijn vleesje heen doen. Zo komt er en meer geur vrij en krijgt je katertje meer vocht binnen. Opwarmen in de magnetron wil ook nog wel eens helpen als ze niet willen eten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:02

Orlando_ schreef:
Zo, ben alweer even thuis met em.
DA heeft em grondig nagekeken en hij had 40,5 graden koorts.. verder geen abcessen oid.
Hij vermoedde een virus en heb antibiotica en nog wat meegekregen.
Hij heeft 2 prikken gehad en merk dat ie er al wat van opknapt, wat vleesvoedsel gehaald ivm vocht wat ie binnen moet krijgen.
DA verwacht dat ie morgen al stukken beter is.

Ben erg opgelucht :j :j

Het lijkt dus mee te vallen maar ik zou hem goed in de gaten halen... Zo begon het met mijn kat ook en dat heeft maanden voortgesleept.. Zie mijn topic..

Antibiotica zelf helpt natuurlijk niet tegen het virus maar wel tegen eventuele bijkomende infecties.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:07

Even afwachten dus, vind het persoonlijk wel wat raar dat de dierenarts zo positief was, je moet altijd rekening houden met een ziekte als FIP.

Neemt niet weg dat ik heel hard ga duimen dat ie beter word, maar houd m heel erg goed in de gaten !

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:20

Hoop dat de dierenarts het bij het rechte eind heeft en dat het dus allemaal meevalt.
Beterschap voor je kat!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 21:25

Dank jullie wel!
Ja ik hou em goed in de gaten, heb vrouwtje vanavond gewoon in bijkeuken en mannetje in huis met kattebak en eten en drinken voor hem.
Morgen moet ie weer pilletjes hebben.. hoop echt dat het allemaal meevalt en hij snel opknapt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:37

Klinkt echt heel erg hetzelfde als bij mij. Toch goed in de gaten houden, die van mij had na een week antibiotica nog steeds 40,5 terwijl hij ook at en dronk. Toen heeft ie nog Metacam en nog meer antibiotica gehad en daarna is hij pas weer opgeknapt. Hou er wel rekening mee dat er als hij na een weekje nog niet beter is beter even bloed afgenomen kan worden voor de FIP, FIV en leukemie testen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:16

Beterschap voor je mannetje,hopelijk slaan de medicijnen snel aan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:22

Raar dat de DA niet even bloed geprikt heeft.
Mijn kat had precies dezelfde klachten en had ernstige nierfalen...
Een overlevingskans van minder dan 10%... Kat heb ik in laten slapen.
Drinkt hij veel? Zo ja, teruggaan en bloed laten testen!
Karakterveranderingen (het vele slapen bijv) zijn ernstige symptomen bij dieren volgens mijn DA...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:56

Hoe is het nu met hem??

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:28

Het gaat weer helemaal goed met hem!
De kuur is bijna op en hij is weer helemaal happy.
Springt/speelt/rent.. super dus :D

Ben ik erg blij om :j
Allemaal bedankt voor de tips/adviezen/lieve berichten! +:)+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 03:59

Gelukkig, pak van mijn hart, hij heeft veel geluk gehad!