Waar laat je 40 goudvissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:49

Ik zal gewoon eens vragen hoeveel ze er willen nemen in de dierenwinkel en dan keer brengen. Misschien kan de meneer ze dan ook gewoon door laten fokken en afentoe een stuk of 10 wegbrengen naar de dierenwinkel.

Gewoon even vragen hun kunnen er weer geld mee verdienen. En anders in meerdere keren uitdunnen. Om de paar weken een stel brengen.

Succes in ieder geval.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:50

Nouks schreef:
Cyntje schreef:
De kleine voor binnen kunnen ook grote joekels worden ;)
Binnen in huis in een te klein aquarium kunnen goudvissen vergroeien.
Een goudvis kan met gemak zeker 20 cm worden :D

Who... Ik heb vroeger, heeeeel lang geleden, ooit wel eens een paar goudvissen gehad. Maar die kocht ik zo groot als dat ze ook weer dood gingen :+

Omdat men ze vaak in een kommetje of te klein aquarium houdt, het complete gevaarte omkiept en vervolgens met compleet vers water vult waardoor dus telkens de gehele bacterie-cultuur naar zijn juutje is :Y)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 22:50

hij zorgt er heel goed voor, er brand altijd een lampje, allemaal platjes, slakjes, een pomp, goed voer etc. Dus die hebben het goed ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:51

Ik zou ze bij de dierenwinkel aanbieden, misschien krijg je er niet veel voor maar dan hebben ze wel een plekje. De dierenzaak zoekt dan wel een nieuwe eigenaar voor de dieren.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:51

Platjes??
Slakjes in een aquarium zijn echt een regelrechte plaag :=
Die kan hij er beter uithouden :+

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 22:53

__Jesper schreef:
Ik zie dat je in Groningen woont.

Ik kan er ook wel wat overnemen evt. en mischien een kennis ook wel! ;)

ik ga er donderdag weer werken, ik zal hem vragen of hij er wat kwijt wil.

Hij is niet echt een prater (meestal is het een kwestie van "ja" en "zo" )
Ik kan hem dan alleen vertellen dat ik een mogelijkheid heb :)
Ik laat het je sowieso weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:53

Cyntje schreef:
Omdat men ze vaak in een kommetje of te klein aquarium houdt, het complete gevaarte omkiept en vervolgens met compleet vers water vult waardoor dus telkens de gehele bacterie-cultuur naar zijn juutje is :Y)

Haha ja, ik kan me er best iets bij indenken... Ik ben echt een vissenn00b :+

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 22:53

Cyntje schreef:
Platjes??
Slakjes in een aquarium zijn echt een regelrechte plaag :=
Die kan hij er beter uithouden :+

Hahha, nou iets dat vastplakt tegen het glas..... :+ :Y) }:0

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:54

Idd :=
Hoe kan je de slakken eruitkrijgen? Gewoon oppakken en weggooien? :+

Ik zou ze ook naar een dierenwinkel brengen :) Wel zien dat er daarna geen inteelt van komt he :)

_Tara_

Re: Waar laat je 40 goudvissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:58

Inteelt zal er wss toch al zijn :P

Heb even voor je gezocht op internet en in een 1,5 meter bak zou je 8 vissen kunnen houden. Andere site geeft 80x40x40 voor 5 goudvissen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:59

Nooit van platjes gehoord... :+ maargoed...
Je kunt de vissen beter wegdoen naar iemand met een grote vijver dan deze terug naar een winkel brengen. In een vijver vermaken deze vissen zich veel beter en de temperatuur is nu ook goed genoeg om de vissen over te plaatsen naar buiten ;)

@Nouks: Men kan ook niet alles weten, al doende leert men. Ik ben namelijk ook ooit begonnen met een te kleine bak voor mijn goudvissen, nu zorg ik echter voor een goede omgeving met de vissen die daar ook voor bestemd zijn. Al heb ik dan Malawi-cichliden ( tropisch aquarium )

@Armaris: slakken kun je vangen met je hand, kapot drukken... iedere dag er zoveel mogelijk uitvissen... of een stuk komkommer koken ( deze zinkt dan naar de bodem ) en daarop gaan de slakken zitten. Zodra deze vol zit vis je de komkommer eruit en ben je al een groot gedeelte kwijt. Werkt echter niet altijd bij iedereen. Je hebt ook slakkenvalletjes maar ofdat een succes is weet ik niet.
In het geval van een tropisch aquarium kun je clownvissen aanschaffen. Deze zorgen dat de eitjes worden opgegeten zodat de plaag al niet uitgroeit tot slakken. Wel moet dan je bak groot genoeg zijn en deze vissen moet men in een schooltje houden.
Kogelvis is ook een optie echter vergen deze meer zorg en kundigheid. Deze moeten namelijk voldoende slakken kunnen blijven eten anders kunnen ze aan andere bewoners gaan beginnen :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:02

ja waar moet je die laten, in een kooitje is wat lastig ;) water vinden ze fijn denk ik :D
een vijver?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:03

*Kruipt van onder tafel*
Nee serieus, ik zie het al voor me hoe al deze slakken als een stel vliegen op een str*nt op de komkommer gaan :=
Maar het is niet dat slakken een meerwaarde bieden voor je aqua?

Ik denk dat platjes hetzelfde zijn als slakken, kan me niet iets voorstellen dat tegen de ruiten zou plakken buiten slakjes

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:03

wow! 5 vissen? in zo'n grote bak?

Hmmm zit misschien ook wel wat in.
Maar ik geloof dat hij ze niet in een vijver wil hebben... maar ik kan hem ompraten met mijn skills... misschien. Ik heb hem ook afgeholpen van 20 lege flessen. 20 goudvissen lukt misschien ook wel

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:03

Ik dacht dat platjes een typfout was en dat je plantjes bedoelde :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:04

5 vissen ja :j Maar dan kunnen ze ook gewoon goed uitgroeien enzo :)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:05

ze zelf houden is geen optie. Ik woon in een studentenkamer, en heb geen geld ;) (zeker niet voor zoveel vissen :P )

deze blijven echt heel klein.

Volgens mij zijn het gewoon goudvissen. Sommigen hebben wel een zwart verlengde aan hun staart zitten. Gemiddeld zijn ze denk ik 5 centimeter, met uitzondering van de nieuwe lading visjes van een week terug.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:06

5 vissen in een 80 cm bak is echt te klein!

Slakken bieden zeker geen meerwaarde maar vormen écht een plaag, deze kunnen namelijk je gehele plantenbak aan gort vreten... daarbij ziet het er ook niet mooi verzorgt uit.
Men heeft wel appelslakken en andere soorten maar dit zijn dan ook sierslakken en hebben hele mooie kleurtjes, deze heb ik zelf ook gehouden :j

De slakjes waar men hier over praat komen namelijk vanuit de dierenwinkel mee met de plantjes :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:08

Ik heb 't ook maar van een site die er wel betrouwbaar uit ziet verder...

Blijf 't wel maf vinden dat die man zomaar 40 goudvissen heeft. Meestal planten ze zich niet zo snel voort dacht ik... Kun je er niet eens een foto van maken? :P

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:10

die dingen zijn nog geen halve centimeter groot, hele weke kleine dingen waarvan ik denk dat het slakjes zijn. (maar meestal ben ik aan het stofzuigen als ik daarnaar kijk)

De bak is wel mooi schoon, en op de vissen na, is er geen plaag. De planten zien er mooi uit.
Ik had al het idee dat er teveel vissen waren voor 1 bak :P

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:11

ik kan best een plaatje schieten denk ik. helemaal tegen mijn arbeidsvoorwaarden in denk ik, maar ik noem ook geen namen verder :) heb het beste voor met de man (die zich waarschijnlijk gewoon geen raad weet ermee) en de vissen, die het erg knus hebben)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:11

Heeft die man er een verwarmingselement in hangen?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:14

vast wel, en een lamp erboven die zelfs 's nachts aanstaat volgens mij. het is een hele installatie in elk geval. Ik mag het niet schoonmaken (net als de schoorsteenmantel met bijzonderheden erop)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:15

Wij hadden een kannibaal waar we ietsje te laat achterkwamen. Nu hebben we er nog maar 1 die een beetje op sterven ligt (volgens mij eenzaam). Je mag er wel een stuk of 8 hier dumpen hoor :)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:16

ik ga morgen ook wel even langs de dierenwinkel (ik moet toch voer halen voor mn veulen :) wie weet hebben de vissen geluk