En dan is er veelal niets aan de hand met zo'n hond, maar als die een kat ziet die los is!?
BTW ik ben katteneigenaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tita schreef:Vind niet veel verschil als een kat in paniek raakt.
Al is een kat aangelijnt en hij raakt in paniek dan helpt dat tuigje niet meer hoe strak het ook zit (hij moet natuurlijk niet stikken) ze komen er altijd uit.
En kat wat in paniek is heeft ook zijn nageltjes uit, of ie nou zijn baas lief vindt of niet.
Dus aangelijnt of los kan enkel als je een hele lieve makkelijke kat hebt of je komt op apart tijden.
Ik ben altijd de 1e of de een van de laatste klanten
Piera schreef:Ik vind dat je je kat best zonder mand mee kan nemen, zolang hij aangelijnd is. Als er hondeneigenaren met honden zitten die niet in bedwang te houden zijn als er een kat naast zit, dan wachten ze toch lekker buiten. Als je een hond hebt die niet met andere honden kan, doe je dat toch ook? De katten die wij nu hebben gaan wel altijd in de mand mee, maar onze vorige kat namen we altijd aangelijnd mee, die had namelijk een hekel aan het mandje. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen.
sax89 schreef:onze kat krijg je niet in een mandje. dan komt ze levensgevaarlijk eruit bij de DA.
Ik neem haar altijd mee aan de lijn (net een mini hondje) en houd haar op schoot. Ze gaat ook los in de kofferbak.
Dit is de beste oplossing. Wel hoop ik altijd dat er geen honden zijn, maar als het zo is dan ga ik buiten staan.
Onze kat valt honden aan ipv andersomhaha.
Mjay schreef:maar stel nou dat jou katje voorbeeldig is en bij je blijft en dan komt er een enorme hond binnen die alles behalve luisterd en katten eet voor ontbijt..... hap in je kat... dat wil je toch niet meemaken? die van mij gaan gewoon in een reismand wel zo veilig
sunny_l0ve schreef:Ik vind het erg onverantwoordelijk als je je kat los meeneemt of aan een tuigje. Kijk, honden die kun je nog onder appèl houden met zit en af (werkt ook niet bij allemaal, ligt aan de baasjes) maar katten daarintegen kun je dus niet zo opvoeden. Als je tegen je kat zegt zit of blijf zal die dat echt niet doen. En dat vind ik het gevaar met katten, zeker omdat ze ook van die lekkere nagels hebben. Als ze dan absoluut niet in het mandje kunnen regel dan gewoon met je DA dat je op een rustig tijdstip komt dat er niemand anders is of zorg dat hij aan huis komt. Als je een goeie DA hebt, zal die er heus wel begrip voor op kunnen brengen.