Help! Een vlooienplaag!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:41

Het zal er ongetwijfeld van afhangen met wat voor middel je ontwormt, maar het is net als bij de paarden eigenlijk, als ze het niet hebben is het onzin om het toch te geven. Een asprientje neem je ook niet preventief voor stel dat als je hoofdpijn krijgt. Het is vooral effectief voor het spekken van vele beurzen, behalve de jouwe ;)

Jasmijn_Goos

Re: Help! Een vlooienplaag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:44

Oke, dankjewel!

Oke, de Frontline Combo staat op het boodschappenlijstje! :)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 00:32

Ik gebruik al jaren Advantage. Werkt super +:)+

Als er niks werkt misschien een aller-eenvoudigst vlooienbandje omdoen? Het uiteinde afknippen en in de stofzuigerzak doen. Dan gaan ook de opgezogen vlooien dood ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:28

Jasmijn_Goos schreef:
Dankjewel voor de site :)
Maar het is dus niet geschikt voor de poes, want die heeft een vlooienallergie..
Misschien is het wel iets voor de Sibeer :j Zal eens even kijken :)

nou dat las ik ook,wat raar dat dat daar staat???

ze hebben mij die druppels juist aangeraden omdat mijn poes een vlooienallergie heeft.
werkt in elk geval prima,poes was half kaal en met deze druppels is het allemaal weer over

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:54

saswes schreef:
ik vind eigenlijk dat je de stal 3x per dag moet stofzuigen

hoelaat ben je hier dan :D ??.... (krijgt nog uitbetaald ook! :P )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:55

bolfo gold = advantage (echter andere verpakking en de een verkopen ze in de dierenwinkel de ander bij de dierenarts)
frontline verkopen ze overal, de frontline combo is ook goed.
Stronghold ontwormd ook meteen, maar niet tegen alle wormsoorten.
programm injecties werken niet tegen volwassen vlooien maar maken ze onvruchtbaar.

Je huis alles wat in de was kan wassen, rest stofzuigen (zak weggooien, vlooieband of iets dergelijks erin) en sprayen met omgevings spray. Let op! vissen en vogels kunnen niet tegen die spray!!!!

Let op, als je je kat druppelt doe het op de juiste plaats en op de huid! niet op het puntje van de haren.
Zorg dat je kat niet net gewassen is, of net gewassen gaat worden, dat is ook funest voor een deel van de werking.

combinatie van iets dat vlooien dood en iets dat ze onvruchtbaar maakt is het meest ideale. Waarom? Nou, omdat de kans dat de vlooien dan resistent worden vele malen kleiner is. Maar de meeste mensen willen niet 2 x geld uitgeven, als het met 1 x ook schijnt te werken.

Katten met vlooien lopen reeel kans op lintwormen (daartegen helpt stronghold niet).
Ben zelf gek op milbemax, omdat het klein pilletje is in 1 x erin stoppen en klaar. Maar voor de liefhebber zijn er ook diverse pasta's en legio andere pillen.

Overigens je voor vlooien schamen is niet nodig.
Meer dan de helft van Nederland heeft ze op zijn huisdier zitten en weet het niet of ontkent het.

Als je dan toch je buitenkat te grazen neemt, neem dan iets wat ook tegen teken werkt. (zegt niet dat de kat ze niet krijgt, maar ze gaan eerder dood en zijn makkelijker te verwijderen)

Succes met je aanval op je ongenode gasten!

(Overigens zou het advies voor allergische dieren moeten zijn een middel dat vlooien dood VOORDAT ze moeten bijten! en een middel dat de vlooien onvruchtbaar maakt. Als je een middel gebruikt waarbij de vlo eerst moet bijten, heeft je kat al weer jeuk van de vlo)

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:16

Dankjewel allemaal!

Onze poes, die met de vlooienallergie. Krijgt twee á drie keer per jaar een injectie tegen vlooien.
En ook krijgt ze, als ze al plekken vertoont, een prednison spuit. (dit proberen we zo min mogelijk te doen, alleen als het echt nodig is, omdat het niet jofel is voor de kat zeg maar)
Ook worden ze gedruppelt, op de huid inderdaad. (heb gewerkt bij een asiel, dus weet wel hoe het moet :D )

Wat werkt ook tegen teken? Stronghold toch, of niet? :)

We hebben de katten "vroegah" toen de sibeer nog klein was, ontwormd met, ja naam kwijt.. Kan het tien keer zeggen, maar nu dus even niet! :\

Ellepel: Dat is inderdaad raar!
Volgende week moet de hond z'n inenting, dan zal ik het gelijk eens vragen aan onze DA! :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:25

Hier nog eentje die met vlooien zit en er zo onderhand niet van afgeraakt :+ Ik woon op een appartementje waar qua vloerbedekking iets plasticsachtigs ligt.

Toen mijn hondje van de hondenschool kwam met vlooien hadden natuurlijk al mijn beesten het hier zitten. We hebben heel de ruimte behandeld met zo'n spuitbus waarmee de vlooien bevroren, dit hielp al veel maar zeker niet voldoende, ik bleef gebeten worden door die krengen.

Dan hebben we een verdelger laten komen, die heeft alles hier echt onwijs besproeid! Zelfs de kat :') En toch zie ik hier af en toe nog iets springen...

Een vlooi neem je altijd mee naar huis zelfs al besef je het niet zei die mens me. Je loopt over een grasveldje waar een straatkat met vlooien net overgelopen heeft en hupla.

Ik wacht nu ook nog altijd op DE tip.

Die vlooienplaag begin dit jaar heeft me bijna €300 gekost, en nog ben ik er niet 100% vanaf.

Ik ben blij dat ik naar een huis ga wonen waar er alleen stenen vloeren liggen. Ik heb gehoord dat daar vlooien niet op kunnen overleven omdat het gewoon te koud is. Dus hopelijk hoef ik daar geen last meer te hebben van die krengen!

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 12:04

Ow het schiet me ineens te binnen!
De pasta die we eerst gebruikte om te ontwormen was BanMinth pasta :j

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:14

Wij lieten onze katten altijd 2x per jaar inenten met program, dat maakt de vlooien onvruchtbaar. Daarna hebben we eigenlijk nooit meer echt last gehad van vlooien.