hondje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

Re: hondje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:26

Onwijs goed dat je dit hondje opvangt!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:40

Hoe is het nu met het hondje, is er nog nieuws?

MaikeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:45

Super dat je hem zo goed opvangt!

Heb je er eigenlijk al een foto van :) ?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:55

Foto laat ze niet zien zodat ze de rechtmatige eigenaar terug kan vinden via kenmerken en foto :).

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er al een update is! Is de poes al van dr schrik bekomen?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:04

Hoe is het nu, nog nieuws? Ben eigenlijk wel benieuwd.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 22:47

he allemaal! Sorry, ik was even afwezig, moet ook nog hondenvoer verdiend worden hier ;-)
De update! Tja, helaas nog steeds geen vermissing, melding, post of iets! Heb wel via Marktplaats een hoopvol baasje gehad die mij een foto stuurde, maar moest haar helaas teleurstellen, wel heel sneu! Ze was haar hele grote hond kwijt en dit is echt een kleintje..
Maar goed, we zijn inmiddels alweer een week verder en het beestje gaat met sprongen vooruit! Het blijft bang om alleen te zijn, beweeg ik, beweegt het ook, sta ik op, springt het op etc. Maar het gaat stukken beter, ik bouw langzaam het alleen zijn op, want tja, ik moet soms toch echt even naar boven en ga het niet op en neer tillen, dat moet het maar leren! Het piepen is over, het blijft nu onderaan de trap staan of hobbelt de tuin in, maar komt wel elke paar tellen even checken of ik er ben. We zijn ook goed bezig met de zindelijkheid, als je goed oplet, zie je gewoon wanneer er iets 'komt' en dan is het hup, naar buiten en heel enthousiast zijn als het plast of poept. Helaas op straat doet het niks, toch nog eng denk ik, al die vreemde geuren, maar ook daar doen we ons best voor!
Met mannen gaat het ook beter, het komt voorzichtig naar mijn vader toe en was dolgelukkig met het koekje wat het kreeg, haha! Ook is het niet meer zo bang als je op het diertje afkomt, eerst ging het ineen krimpen of op de rug liggen, nu doet het het koppie omlaag en kan iedereen aaien.
Met de kat gaat het ook goed, het weet dat het niks mag doen inmiddels (al weet ik niet wat er gebeurt als ik even niet kijk of boven bent), maar het kent nu In de mand en blijft daar ook (moet het wel blijven herhalen, maar het doet het iig, ;-) ). De kat daagt lekker uit, gaat aan het mandje snuffelen enzo, maar dat hoort erbij. Vandaag in de tuin waren ze ook samen en eigenlijk talen ze niet naar elkaar, tot de kat gaat rennen, dan wordt het lastig om niet de achtervolging in te zetten.
Maar het is een super slim beestje, mijn vriend heeft het eens goed onderzocht en het is nog een jong diertje. De oortjes zitten wel vieze plekjes aan (korstjes, plekjes), maar niks ernstigs. Het stinkt ook nog de tent uit, maar ja, er zijn ergere dingen en ik laat het nu vooral eerst lekker zichzelf zijn, voordat ik 'enge' dingen uit ga halen zoals wassen, want water, dat vindt het niet zo leuk.
Met de andere hond gaat het geweldig, ze racen om het hardst en rollen door de tuin als gekken..
Tja, er valt nog zoveel meer te vertellen, maar dan wordt het een nog langer verhaal! Kan alleen maar zeggen dat het gewoon goed gaat en dat als er een baasje gevonden wordt, ik het dan echt wel even moeilijk zal krijgen, je hecht je ontzettend snel aan dit vrolijke super drukke mormel! Maar ja, er zal maar ergens een treurend baasje zijn en dan moet je er wel alles aan gedaan hebben die te vinden, anders rust er geen zegen op, zeg ik maar zo! Maar wordt er geen baasje gevonden, dan blijft het gewoon hier hoor, komt allemaal wel goed!
Nou, dit was even een update, leuk dat iedereen zo mee leeft!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:55

Aaah... :D Je begint je te hechten! Ik hoop stiekem mee dat het baasje zich niet meldt. Het lijkt me alsof ze niet een super liefdevolle start heeft gehad. Het angstige, niet zindelijk, verlatingsangst-achtige trekjes, gezien ze zo positief op beloningen reageert en sprongen vooruit maakt bij een 'gewone' situatie. (Vreemde zin.)

Ben benieuwd naar het beest, hoop d'r ooit te zien. :) Tot die tijd: houd ons op de hoogte, het lijkt me een heerlijk beestje! ;)
Geniet ervan!

Trouwens, heb je jezelf een deadline gegeven? Als in: wanneer beschouw je haar echt als je eigen dier en houd je op met zoeken naar de eigenaar?

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 23:38

Een deadline.. Tja, in feite wel! Wordt weer een heel verhaald.. Maar toen ik het vond, heb ik gelijk de dierenambulance gebeld in de plaats die het dicht bij mij is, daar was niks opgegeven, maar mijn woonplaats valt onder een andere regio, dus moest daarheen. Prima, ook daarheen gebeld, dan krijg je de volgende procedure: hoe ziet het hondje eruit, waar is het nu (je geeft je adres ) en vervolgens zei ze: oke, dan kom ik nu naar je toe, om het na te kijken en te zien of er een chip in zit. Dus ik: dat hoeft niet joh, mijn vriend is dierenarts en dat doen we sowieso, dan hoef je niet helemaal hier naar toe te komen.
FOUT! Ze moeten toch komen, zij hebben een contract met de gemeente dat alle gevonden dieren opgehaald moeten worden en dan naar het asiel gaan. Daar blijven ze 3 weken (in afwachting van de eigenaar) en na die 3 weken, als er dus niemand zich meldt, kun je inschrijven op een dier daar.
Tja, dat hoefde voor mij niet, je gaat niet een doodsbang diertje, wat dus ook nog zo jong is, in een hokje stoppen, terwijl je hier alle rust en ruimte hebt en een huis, tuin en keuken omgeving, maw, zo normaal mogelijk. Het lag ook net lekker te slapen na het hele avontuur, dus waarom dan in een asiel stoppen.
Weer fout, dit mag dus niet, omdat zij een contract met de gemeente hebben. Gelukkig heeft mijn lieve vriend dus in overleg geregeld dat het hier kon blijven, bij wijze van uitzondering. Het asiel, de ambulance etc hebben wel mijn adres uiteraard, dat mocht er een melding komen, ze weten waar het op te halen is.
Hopelijk heb ik het zo goed verwoord!
Overigens vind ik die regel wel te begrijpen, maar wat ik dan niet snap is, dat mijn buurvrouw laatst een kat vond en of ze die niet bij haar thuis kon houden (en de kosten betaalde..).. Maar goed, regels zijn regels en gelukkig zijn er soms uitzonderingen in mijn geval!
Achteraf ben ik ook erg blij, aangezien je niet weet wat je terug krijgt als je zo'n jong dier 3 weken in een asiel zet, maar dat is mijn idee he..
Dus ik hou voor mijzelf die 3 weken aan en dan staak ik mijn eigen actieve zoekacties (dus via aanplak briefjes, winkels etc). Uiteraard blijft het nog wel aangemeld bij alle daarvoor bedoelde instanties.
Overigens bij bijv. Amivedi blijft het dier minstens een jaar in de 'boeken' tot 2 jaar, maar dan moet er wel een heeeeeeeeel liefdevol baasje terug komen, want na een jaar het diertje weer terug geven is ook wat, voor het hondje en ons dan!
Maar het is best lastig hoor, wat ik al zei, je hecht je onwijs aan dit mormel en je zit ook met de vraag: moet ik het een naam gaan geven, want nu loop ik op straat en thuis: hondje, hondje, goed zo hondje etc te roepen en dat is toch ook wel een beetje vreemd ;-). Ook hebben we al een heel scala aan namen geroepen, maar het reageert nergens op, niet op -ie klanken of -a klanken, dus takkie of lara is het iig niet!
Dus tja, ik hou voor mijzelf die 3 weken aan, want dat is de tijd dat je een dier dus uit het asiel kan halen, want ergens moet je toch wel een keer verder en dan gaan we ook een wat mooier mandje opzoeken dan de onderbak van de cavia kooi, al ligt het daar heerlijk in te slapen, op een heerlijk dekentje, waar het alle botjes, speeltjes etc. onder verstopt, erg grappig.
Nou, we gaan hier even de laatste ronde lopen en de nacht in, wat overigens ook super gaat, we hebben een belletje aan de band gedaan, zodat je het hoort rinkelen als het hondje onrustig wordt in de nacht, dan weet je: plassen (of erger, want daar doet het een half uur over voordat er een mooi plekje gevonden is, even draaien, nog een keer draaien en ja..komt het.. en dan erbij staan wachten in je pyama he..;-))!! Inmiddels al een paar nachten niks in huis gedaan, harstikke trots hier!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 02:37

Fijn om td lezen dat 't zo goed gaat!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 03:50

Deze hond heeft het verschrikkelijk getroffen met jullie.
Als de eigenaar nog op komt dagen mag hij jullie wel enorm dankbaar zijn!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:20

Wat een leuke opdate weer ;)

Waar ik aan zat te denken is dat het arme beest gedumpt is omdat de 'liefdevolle baasjes'
op vakantie zijn gegaan.
Als straks hemelvaart en pinsteren voorbij zijn, dan met neptranen ineens je hondje kwijt zijn
en overal zoeken.

Ik hoop stiekum dat er geen baasje op komt dagen, want aan jouw verhaal te lezen is het beestje
niet zo netjes behandeld.
Bij jou heeft hij/zij het zo te horen geweldig :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:33

Wat top hoe je het hondje opvangt, ben zel niet zo kapot om een dier naar het asiel te brengen (nogal vreselijke ervaring)
Haha aan de ene kant hoop ik ook dat er geen baasje komt, mij lijkt dat het baasje niet blij was met het hondje, en hoop echt van harte dat het bij jou gelukkig mag worden, als jij het zelf ook van harte wilt, maar geloof dat dat wel goed zit

Heel veel plezier en succes samen, hoop dat a;s je besluit dat het blijft dat je gauw een fototje zet, ben nu toch wel nieuwsgierig :D

Oja, ik heb bijv een chi en die doet alles op een kattebak met krantje, misschien en optie om dat eens savonds neer te zetten, misschien dat die dat gewend is

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:55

Ja, was van de week bij iemand thuis die had ook een chihuahua die het op een kattenbak deed, moest er wel om lachen hoor! Maar ook handig en knap van zo'n beestje!
Tja, het is net iets te groot om handig op de kattenbak te gaan en vrees dat met al dat draaien voordat er iets komt, mijn hele huis onder het grit ligt ;-).
De afgelopen 2 nachten is het helemaal goed gegaan, niet gehoord of iets! Wel ligt het in de cavia bak in de slaapkamer, als ik het onderaan de trap zet, dan weet ik zeker dat het mis gaat en blijft het janken, nou ja, heb er geen last van iig!
Gisteren onwijs gelachen, was echt mega moe en dacht: ik zet de wekker en wie weet blijft het slapen tot de wekker gaat, kan ik even bijslapen.. Nou, nog geen halve seconde nadat de wekker af was gegaan, sprong er iets op bed, dol enthousiast en werd ik bedolven onder 4 dikke pootjes en helemaal afgelebberd, haha, als dat geen wakker worden is! Lag helemaal in een deuk, ook al wil ik geen hond in bed, maar ja, in dit geval, zucht.. Overigens vindt het een dekbed het einde, kontje in de lucht en dan eronder kruipen..
Het plassen gaat goed, doet het nu op straat, wel 10x kleine plasjes, maar het doet iig wat! Poepen dat duurt wat langer, maar dat doen we voorlopig dan maar in de tuin, schepje erover en klaar.
Gisteren toen ik boven aan het omkleden was ging het beneden nog wel even mis, maar dat kwam ook een beetje door mij, je moet echt lang met het hondje buiten rondjes in de tuin lopen tot er iets komt en dacht dat het het nu wel begrepen had en de buitendeuren stonden open, maar helaas, toch te bang als ik niet in de buurt ben. Maar ach, het was een paar dagen goed gegaan, we komen er heus nog wel!
De buurman vindt het nog eng, als hij op het hondje af komt, vliegt het gauw terug tussen mijn benen en wil het opgetild worden, dan kan hij het gewoon aaien. Vandaag was mijn vriendin er met haar baby en dat ging super goed, ging even snuffelen en toen rustig liggen slapen.
Net nog even het internet afgespeurd, maar nog steeds helemaal niks, stiekem hoop ik nu ook echt dat er ook niemand meer komt en het is idd wat Kainda zegt; als de feestdagen over zijn, kan er best iemand ineens komen, nou, dan moeten ze met goede bewijzen komen dat ze zich echt suf gezocht hebben, want zeg nu zelf, als jij je dier kwijt bent, dan doe je er toch alles aan om het a la minute terug te vinden en neem je daar alle stappen toe!
Maar ja, nog 1,5 week en zal stiekem heel blij zijn als die om zijn en het hier gewoon als 'thuis' mag beschouwen!
Wel goed, met een beetje smokkelen kent het nu 'zit', gaat nog niet altijd goed, maar we proberen het! Kom hier gaat geweldig, het mag nu langs het water hier los lopen en 1x kom hier en het komt eraan gevlogen, kan dat van die lobbes van een labrador niet altijd zeggen!
O ja, en we hebben vandaag toch een douchemoment gehad, het stonk de tent echt uit en nu had het ook nog in een dode vogel gerold en tja, dan moet het maar gebeuren, maar och, wat is het daar van opgeknapt zeg! De haartjes zijn zachter, stank is weg, maar het heeft nu wel een vlooienbandje om, ook al konden we geen vlo ontdekken, het beet en krabbelde zich suf, dus nu is dat hopelijk ook verleden tijd! Nu zie je ook dat de oortjes langzaamaan wat beter worden, zitten nog maar een paar korstjes op, ach, ooit wordt het voor de buitenwereld nog wel eens een modelhondje, voor mij is het dat al!
Update volgt weer!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:59

Wat heerlijk dat t zo goed gaat met het hondje!
Ben heel blij om dat te horen :j. En t is wat je zegt, als ze nu aan komen kloppen mogen ze wel erg sterke bewijzen hebben. Ik hoop echt dat dat het nieuwe thuis wordt voor het hondje - oa zodat we gauw een foto kunnen zien :=.

Bedankt voor de update!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:40

wat ontzetend lief dat je het hondje zo goed opvangt!

ik denk niet dat er na anderhalfe week nog mensen komen, het hondje heeft het maar getroffen met jou!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:07

Goed dat je het hondje opvangt! :)
Fijn dat hij het naar zijn zin heeft bij jullie!
Ik ken iemand die ook vaak in de uiterwaarden wandelt en daar ook in de buurt woont, kan haar eens vragen of zij gehoord heeft dat iemand er 1 kwijt is. Zou fijn zijn als iemand hard naar hem opzoek is, maar ik ben bang dat ie gedumpt is, gebeurt zovaak. Zo had ik laatst ook een konijn gevonden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:23

Fijn dat je haar wilt opvangen!
Na de 3 weken ben ik benieuwd naar een foto!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:30

Jammer dat nog niemand zich heeft gemeld, had toch gehoopt dat er iemand op hem zat te wachten. Kan me gelukkig niet indenken wat iemand bezielt om zo'n beestje uit de auto te zetten. Gelukkig heeft het nu een goed plekje bij jullie gevonden en kan het blijven, hoop het zo. Hoelang nog voor het officieel van jullie is?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:37

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat het zich op t gemak voelt.

Ik persoonlijk denk dat als iemand het hondje kwijt was en werkelijk terug wou, dat je dan allang wat had gehoort.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:39

Wil je inmiddels nog geen foto plaatsen? Een eigenaar heeft vast nog wel een eigen foto liggen met het hondje erop om zich al eigenaar te bewijzen. Misschien herkent iemand hem als zijnde.. oh dat is die hond die daar of daar woont?!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:45

Wat leuk om te horen dat het hondje bij jullie terecht kan en dat je het zo leuk met haar/hem heb!
Je doet het super!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:43

Ja, ja, ik weet ook wel dat het een oud topic is.

Ben benieuwd of het hondje inmiddels is opgehaald, of dat ie nog lekker bij de ts woont. ;)

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:56

Ben ik ook heel benieuwd naar! Enne... Komen er ook nog foto's? :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:25

sow ja iben ook wel benieuwd. Fotos?!?!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:27

net alles gelezen had het nog niet gezien maar ben wel benieuwd of de eigenaar zich nog gemeld heeft en of je al een fotootje heb.
bevalt het hondje nog steeds en is die al zindelijk?
ben benieuwd!