Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mas schreef:Ik vind hier eigenlijk niet één schuldige aan te wijzen. Het baasje van de loslopende hond is overduidelijk al fout als hij zijn dier los laat waar dit niet mag. Dat zijn hond vervolgens ruzie maakt met een aangelijnde hond maakt het dan nog een graadje erger.
Maar ook een aangelijnde hond hoort onder appèl te staan, een hond die zodanig uithaalt dat hij een andere hond serieuze verwondingen toebrengt hoort imo een muilkorf te dragen als zijn baas hem niet voldoende onder controle heeft.
Nu heeft hij een loslopende hond verwond, maar wat zou er gebeuren als er een enthousiast klein kind op hem af zou komen rennen?
Misschien ver gezocht, maar je zult maar voor die situatie komen te staan...
Mas schreef:Ik vind hier eigenlijk niet één schuldige aan te wijzen. Het baasje van de loslopende hond is overduidelijk al fout als hij zijn dier los laat waar dit niet mag. Dat zijn hond vervolgens ruzie maakt met een aangelijnde hond maakt het dan nog een graadje erger.
Maar ook een aangelijnde hond hoort onder appèl te staan, een hond die zodanig uithaalt dat hij een andere hond serieuze verwondingen toebrengt hoort imo een muilkorf te dragen als zijn baas hem niet voldoende onder controle heeft.
Nu heeft hij een loslopende hond verwond, maar wat zou er gebeuren als er een enthousiast klein kind op hem af zou komen rennen?
Cinnepin schreef:kan de bijt niet bv zijn omdat ze de andere hond van t zelfde baasje wou beschermen? baasje had 2 aangelijnde honden.
De gebeten hond zag er in eerst instantie zwaar beroerd uit en gilde als een gek. Ze hadden t bloed weggehaald en toen bleek hij alleen een wondje aan de poot te hebben en een gaatje in de hals ( het vele bloed zal dan denk ik komen omdat er net een adertje is geraakt ofzo? )
Maar is t niet zo dat als een hond een keer bloed geproeft heb ze wel vals kunnen worden? ( zoiets heb ik wel eens gehoord, zelf nooit ervaring meegehad )
dees_daan schreef:Anoniem schreef:kan de bijt niet bv zijn omdat ze de andere hond van t zelfde baasje wou beschermen? baasje had 2 aangelijnde honden.
De gebeten hond zag er in eerst instantie zwaar beroerd uit en gilde als een gek. Ze hadden t bloed weggehaald en toen bleek hij alleen een wondje aan de poot te hebben en een gaatje in de hals ( het vele bloed zal dan denk ik komen omdat er net een adertje is geraakt ofzo? )
Maar is t niet zo dat als een hond een keer bloed geproeft heb ze wel vals kunnen worden? ( zoiets heb ik wel eens gehoord, zelf nooit ervaring meegehad )
bloed proeven is onzindus dat valt wel mee.
het kan best zijn dat de eigenaar achteraf nog meer wonden ontdekt, onze oude hond is ook een keer gepakt door een andere grote hond, leek ook heel erg mee te vallen maar toen ik daarna met hem ging lopen begon hij te janken, bleek dat hij een wond op de plek van zijn halsband had, en meerdere wondjes.. dus het viel toen niet echt mee..
ik denk eerder dat de hond zich bedreigd voelde doordat de andere hond zo aan kwam stormen, en de aangelijnde hond geen kant op kon, en zich dus eigenlijk ook niet kon verdedigen..
Mas schreef:Nu heeft hij een loslopende hond verwond, maar wat zou er gebeuren als er een enthousiast klein kind op hem af zou komen rennen?
Mas schreef:Nu heeft hij een loslopende hond verwond, maar wat zou er gebeuren als er een enthousiast klein kind op hem af zou komen rennen?
Laika schreef:Mas schreef:Nu heeft hij een loslopende hond verwond, maar wat zou er gebeuren als er een enthousiast klein kind op hem af zou komen rennen?
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ten eerste horen loslopende kinderen ook onder appél te staan
Ten tweede kan je als eigenaar van de aangelijnde hond het kind waarschuwen niet naar de hond te gaan.
Ten derde vind ik het zowiezo dom als je het je kind niet afleert om zomaar op elke vreemde hond af te stappen.
Tevens vind ik het onzin dat als de aangelijnde hond zich bedreigt voelt en dus in de aanval gaat doordat een loslopende hond op hem komt af gestormd, om hem dan verplicht te muilkorven. Daar wordt deze dan alleen maar nog agressiever van.
Mijn hond(jes) lopen altijd los, maar ik waarschuw ouders/kinderen altijd niet aan mijn hondjes te komen. Die zijn dan namelijk niet te vertrouwen. En als die dan niet luisteren, tja dan ondervinden ze het wel.
Cinnepin schreef:Mas schreef:Ik vind hier eigenlijk niet één schuldige aan te wijzen. Het baasje van de loslopende hond is overduidelijk al fout als hij zijn dier los laat waar dit niet mag. Dat zijn hond vervolgens ruzie maakt met een aangelijnde hond maakt het dan nog een graadje erger.
hier kan ik me ergens wel in vinden...maar met muilkorf aan de lijn heb ik ook weer geen goed gevoel bij.
Dan loopt de hond aan de lijn, en een muilkorf, als er dan een hond op hem afstormd kan t helemaal niks! Stel dat hij gebeten word, hij kan niet weg ( door de lijn ) en niet verdedigen door de muilkorf! Daar heb ik dus een dubbel gevoel over
Supah_Sky schreef:@mas: ik heb vroeger altijd geleerd van mijn ouders nooit zomaar op een dier af te lopen, en als ouder hoor je je kind dat ook te leren.
Cinnepin schreef:Maar is t niet zo dat als een hond een keer bloed geproeft heb ze wel vals kunnen worden? ( zoiets heb ik wel eens gehoord, zelf nooit ervaring meegehad )