Voordelen-nadelen Reutje of Vrouwtje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voordelen-nadelen Reutje of Vrouwtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:59

Mijn reu is een Alfa, dominanter heb je ze niet.
Ik herken het verhaal van teven over het algemeen dominanter als reuen ook niet, eigenlijk. Vind teven meer kattekoppen, meer bitchy, en wat feller, maar dat zegt niks over dominantie.

Bij Labradors zijn de teven wel dominanter als de reuen, maar dat is maar 1 ras...... en een behoorlijk doorgefokt ras ook nog.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:30

alleeen een van onze lab pups die je heel vaak zijn zaakje eruit hangen als hij heel enthousiast is en bij je komt zitten dit vind ik dus wel vies!

iemand die dit herkent?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:35

Yamcha schreef:
Mijn reu is een Alfa, dominanter heb je ze niet.
Ik herken het verhaal van teven over het algemeen dominanter als reuen ook niet, eigenlijk. Vind teven meer kattekoppen, meer bitchy, en wat feller, maar dat zegt niks over dominantie.

Bij Labradors zijn de teven wel dominanter als de reuen, maar dat is maar 1 ras...... en een behoorlijk doorgefokt ras ook nog
.

Dat is mijn insziens helemaal niet zo, wij hebben toevallig een heel onderdanig teefje, op het labradorforum heb je ook zat dominatie reuen en onderdanige teefjes, dit is echt niet rasgebonden. (En zeker niet bij dit ras)

Verder heb je bij teefjes inderdaad als nadeel de loopsheid, maar als je ze steriliseert heb je dit niet meer.
Een reu zou ik zelf niet nemen, plassen overal tegenaan is wel af te leren, maar zeer moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:46

Dat is dan wat anders als dat ik zie. Maar goed, het kan hoor, mijn ervaring is anders.
Wat het markeren van reuen betreft, da's gewoon een kwestie van opvoeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:34

SecretLIN schreef:
Mindim ik heb ook een merrie maar die is totaal niet onzeker hoor ;)

Daarom zeg ik ook dat ik ze 'vaker' onzeker en mutsiger vindt, dat geldt dus niet standaard voor alle merries, alleen vind ik persoonlijk vaker wel dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:37

Ben het met Mindim eens, ik deel die ervaring.