Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:00

EveliNero schreef:
Neem je voortaan een emmertje water mee om over de heg te gooien, spoelt het wel weg ;)

Dat heeft weinig nut, het trekt namelijk gelijk in de heg. Na 4 honden, spoelen of niet (helpt niets) zit het er al zo in dat het met een beetje zon geel gaat worden.

Blon_D

Re: Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:22

Ook wij hebben honden ze mogen pas plassen als wij dat goed vinden, en dat doen ze dus op het grasveld waar het toegestaan is honden uit te laten. Ook wij vinden het smerig als er een hond tegen onze heg/schutting aan plast dus doen onze honden dit ook niet bij anderen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:32

Nouja, echt niet te geloven dat je je ook nog afvraagt of die man nou in zijn recht stond. Natúúrlijk!! Of je moet die beste man straks willen helpen als hij zijn hegje moet vernieuwen, maar ik denk dat je dan ook niet thuis geeft. Ik vind het ronduit asociaal.

prii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:35

Hoezo?

Hoe moet ik ruiken dat mensen dat erg vinden? Niet iedereen denkt daar hetzelfde over..

Dan moeten ze maar een plaatje neerzetten dat ze daar niet van gedient zijn.

Ik kan me er niet druk om maken als een hond tegen ons hegje aanplast.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:38

Maar dit is toch de omgekeerde wereld? Je hoort er toch vanuit te gaan dat mensen er niet van gediend zijn? Dat jij het zelf niet erg vindt, wil niet meteen zeggen dat jou honden bij andere mensen wel gewoon lekker tegen de heg aan mogen piesen. Jeetje...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:39

Je zou zelf al moeten kunnen bedenken dat het aso is om tegen andermans eigendom aan te piesen....of het nu schade veroorzaakt of niet , het is gewoon respectloos en geen goed fatsoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:39

Ik vind dat die man eigenlijk helemaal gelijk heeft. Waarom was je er zo verbaasd over dan? :P Misschien heeft ie wel wat overdreven gereageerd, en had hij het ook anders kunnen aanpakken, maar het is wel ZIJN tuin. Als mensen in jouw tuin zitten te plassen vind je dat ook niet normaal of leuk, waarom zou een hond het dan wel mogen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:41

prii schreef:
Hoezo?

Hoe moet ik ruiken dat mensen dat erg vinden? Niet iedereen denkt daar hetzelfde over..

Dus omdat sommigen asociaal genoeg zijn om hun honden wel tegen andermans heg aan te laten pissen moet iedereen maar bordjes in z'n tuin zetten? "Zij de hond en wij de stront" ?

Wij hebben ook wel eens een hond op de buurt gehad, beest liep de hele dag los door de wijk. Zat wel eens bij ons in de tuin te pissen en te schijten, heb het beest letterlijk de tuin uit geschopt en geschreeuwd en heb z'n stront in de tuin van de baas gegooid :)

prii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:42

Tja, ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat erg vind hoor?

Wij hebben hier sowieso geen uitlaatplaats voor honden. We hebben hier een natuurgebied, ofja, dat is dan misschieen een groot woord, een polder. Daar laat ik ze uit. Lopen een stukje door de wijk en daar heven ze af en toe dus hun poten op.

Maargoed blijkbaar kom ik dan uit een gat ofzo. Wonen hier ook maar in een klein dorpje in Zeeland, niet dat dat dan een excuus is.

Maar ik zal dr op letten. Ik wist niet dat dit zo gevoelig lag bij de mens.

@Babico3: Een hond heeft geen verstand, die weet toch niet waar hij wel of niet mag plassen? Dus die vergelijking van hond en mens vind ik een beetje raar :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:44

Ehm....als het goed is zit er een mens aan die hond vast die ervoor zorgt dat het dier zich gedraagt ;)

Ik kan me overigens best voorstellen dat je ervan opkijkt als je nooit anders ziet , maar als je er even bij stilstaat dan besef je neem ik aan toch ook wel dat het èigenlijk niet kan om tegen andermans eigendom aan te piesen ? :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:44

Ik vind het gewoon asociaal om je hond tegen andermans heg aan te laten piesen.
Net zo als het niet opruimen van de poep van je eigen hond.
Het hoort niet om jou hond andermans eigendom te laten bevuilen.

prii: als baas ben jij verantwoordelijk voor je hond. Als je ziet dat je teef gaat zitten of je reu de poot optrekt trek je je hond mee. Bevuilt de hond het toch dan ruim je het op.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:45

Ik kom zelf ook uit een heel klein dorpje in de Achterhoek, dus daar heeft het niets mee te maken. Dacht ook wel dat het een stukje opvoeding was... Ik heb dat gewoon mee gekregen vanuit huis.

En hoezo heeft een hond geen verstand? Je kunt hem gerust leren dat hij niet tegen een heg aan mag plassen. Ze zijn juist erg slim.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:47

Mijn ouders (en rest van de familie trouwens ook) hebben altijd honden gehad, en wat die leerden vanaf de dag dat ze zinderlijk waren, was NIET in tuinen plassen/poepen. Niet in de eigen tuin, ook niet in die van anderen. Daar heb je gemeentebosjes voor!

Ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen er zo over dacht... ik zou dus ook ontzettend pissig ( :+ )zijn als iemand zijn hond tegen mijn tuin of wat voor vorm van eigendom dan ook (muur, auto) aan zou laten plassen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:47

prii schreef:
Tja, ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat erg vind hoor?

Maar nu dus wel. En daar kan je nu dus rekening mee houden, toch?!? :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:49

vind het meer als terecht dat die man boos word,
ik moet er ook niet aan denken dat er hier telkens een hond tegen onze heg aan staat te zeiken,

Dus nee dit mag niet mits het je eigen heg is,

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:50

Mijn reu heb ik op oudere leeftijd (4jaar) gekregen en wist binnen 1 week waar hij wel en niet mag plassen en poepen.
Ik heb trouwens ook geen zin in een wandeling waar telkens mijn reu op de rem gaat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:51

prii schreef:
Hoezo?

op eigen terrein iets neerzetten waar je niet van gedient bent, beetje ver gezocht vind je ook niet.
Je kan beter zeggen dat degene met de hond aan kan bellen om dit te vragen maar beetje ver gezocht om te zeggen dat die man juist een bordje in zijn tuin moet zetten van hier geen honden.
nogal raar vind ik

prii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:51

Precies!

Zoals ik al zei hebben wij hier geen uitlaat plaats. We hebben hier een polder, maar blijkbaar zou mijn hond daar dus ook niet zijn behoefte mogen doen, omdat het eigendom van de gemeente is? :)

Ik heb altijd geleerd dat je een hond niet laat poepen voor iemands deur/tuin. Dat doe ik dan ook niet.

Maar plassen, nee sorry, dat was niet bekend bij mij.
Laatst bijgewerkt door prii op 28-04-09 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:51

Nou mijn vader had preccies het zelfde gereageerd hoor terwijl wij zelf ook honden hebben gehad.

Mijn vader stopt enorm veel tijd en geld in zijn tuin. Zijn gras en heg is groener als groen en als daar en hond op of tegen gaat staan zeiken word hij echt wel heel boos. Inderdaad omdat het dan geel word!

OVerigens vind ik het ook nog eens behoorlijk aso.
Wij hebben altijd duitseherders gehad, wij leerden onze honden dat ze pas hun behoefte mochten doen als we bij het veldje kwamen. De hele straat lang dus langs de tuinen van andere deden ze niks.

Wat wij zelf niet willen doen we dus ook niet bij een ander.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:52

Ik laat mijn hond nooit tegen hegjes aan plassen, vind dat gewoon vies !!
Hij houd het maar gewoon op !

prii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:53

StalNollie schreef:
vind het meer als terecht dat die man boos word,
ik moet er ook niet aan denken dat er hier telkens een hond tegen onze heg aan staat te zeiken,

Dus nee dit mag niet mits het je eigen heg is,

Dus jij vindt het terecht dat die man mij zo uitscheldt? Ik vind DAT juist asociaal!

Maar daar gaat het niet om. Had hij het mij op een normale manier uitgelegd, had ik daar wel begrip voor gehad.
Zou ik ook wel weten dat niet iedereen denkt zoals mij.

Maar ik zorg en nu voor dat mijn honden niet meer hun poot op tillen bij een heg van een ander :)
Laatst bijgewerkt door prii op 28-04-09 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:54

prii schreef:
Precies!

Zoals ik al zij hebben wij hier geen uitlaat plaats. We hebben hier een polder, maar blijkbaar zou mijn hond daar dus ook niet zijn behoefte mogen doen, omdat het eigendom van de gemeente is? :)

Ik heb altijd geleerd dat je een hond niet laat poepen voor iemands deur/tuin. Dat doe ik dan ook niet.

Maar plassen, nee sorry, dat was niet bekend bij mij.

Daarom betaal je oa je hondenbelasting voor aan de gemeente zodat je hond daar "gebruik" van kan maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:54

Oei, ik vind dat wel zwaar asociaal ja :\ Denk dat je nog blij moet wezen dat het niet in onze tuin was. Met mijn vader heb je pas echt de poppen aan het dansen :D
Urine is funest voor bomen en planten! Zelfs de konijnen plassen bij ons niet op het gras of in de tuin :n
Daarbij is het andermans heg/tuin. Dat jíj het niet erg vindt als er iemand je bosjes om zeep komt helpen, wil niet zeggen dat anderen niks om hun heg geven :?

Plas jij zelf ook in andermans tuin?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:56

Ik vind het ook niet erg normaal dat je je hond tegen schuttingen / hegjes laat plassen eigenlijk. Op zich vind ik de reactie van de man misschien ietwat overdreven (als hij echt zo reageerde zoals je omschrijft iig), maar ik zou er ook niet vrolijk van worden hoor.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:57

verootjoo schreef:
Urine is funest voor bomen en planten! Zelfs de konijnen plassen bij ons niet op het gras of in de tuin :n

Haha, goed afgerichte konijnen maken gebruik van een toilet :Y)