pup gekocht, mini bench of toch een grotere?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:01

Op een gegeven moment (overdag) zie je aan je pup dat hij zijn behoefte moet doen, meestal na het spelen, slapen. Die van ons begon bijvoorbeeld te zoeken, rondjes te lopen enz. Wanneer we dat zagen, pakten we hem op en renden we gauw met hem naar buiten, hierna natuurlijk overdreven belonen! Onze hond had dit snel door en gaf op een gegeven moment zelf aan dat hij zijn behoefte moest doen, door middel van piepen of bij de deur staan.
Toen onze hond door had dat hij buiten zijn behoeftes moest doen, deed hij het 's nachts ook niet meer en hebben we de kranten weggehaald.
Dit is hoe wij het aangepakt hebben.

Nu moet ik wel zeggen, die van ons was erg snel zindelijk.. heeft misschien een paar keer een plasje in huis gedaan, de slimmerd :D[/quote]

oke maar dan is mijn vraag, hij heeft een speciale doek waar hij vanaf nu al op plast en die doek krijgen we straks ook mee met de pup. Maar kunnen we beter vanuit de bench steeds verder naar de deur toewerken stapje voor stapje, of toch proberen die doek meteen bij de deur te leggen en als hij daarop plast/poept meteen buiten zetten? maar we zijn bang dat de afstand tot de deur nog te groot is en hij niet snapt dat hij daarheen moet aangezien de doek nu 1 meter van zijn nest af ligt..

Flower

Re: pup gekocht, mini bench of toch een grotere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:07

De doek geven ze mee omdat hier de luchtjes van de urine/poep aanzitten van de hond. Wanneer je de hond gelijk neerzet op de doek als hij heeft gespeeld/geslapen/gegeten en zijn behoeftes doet, uitbunding belonen, tot het overdreven aan toe! :D

Daarna kan je een stapje verder gaan door de hond gelijk buiten te zetten en weer uitbunding te belonen als hij z'n behoeftes doet.

Waar je de doek neerlegt maakt niet zoveel uit, zolang hij maar eerst de link legt van: doek = goed als ik daar plas, en daarna de link: buiten = goed als daar plas.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:13

Vende schreef:
De doek geven ze mee omdat hier de luchtjes van de urine/poep aanzitten van de hond. Wanneer je de hond gelijk neerzet op de doek als hij heeft gespeeld/geslapen/gegeten en zijn behoeftes doet, uitbunding belonen, tot het overdreven aan toe! :D

Daarna kan je een stapje verder gaan door de hond gelijk buiten te zetten en weer uitbunding te belonen als hij z'n behoeftes doet.

Waar je de doek neerlegt maakt niet zoveel uit, zolang hij maar eerst de link legt van: doek = goed als ik daar plas, en daarna de link: buiten = goed als daar plas.

ik had je net een pb gestuurd :P
maar moet ik hem de eerste tijd dus alleen op de doek laten plassen totdat hij snapt dat het goed is? of toch alsnog meteen buiten zetten als hij op de doek plast? want het lijkt me dat hij dan denkt dat hij t niet goed doet als hij op de doek plast terwijl het nu juist beloond wordt bij die mensen thuis..

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:19

Ik zou doek en kranten weglaten eerlijk gezegd.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:29

Ja en dan plast de pup op de grond en dan heeft de pup het gedaan, en dan?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 12:55

Jakary schreef:

Onderbouw je antwoord als je wat typt hier heb ik niks aan
en bedankt, dit ga ik sowieso niet doen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:42

Ik heb voor mijn chihuahuapup de kleinste bench gebruikt. Gaat super, hoe groter de bench, hoe beter ze hun behoefte kunnen doen, en laten we dat nou net niet willen ;)
Nu is de bench te 'klein' (ze past er zo'n 50x in gok ik) en gaat ze piepen als ze moet, en dan zetten we haar buiten of op een puppy-pad. Gaat super.
Dus vooral ook niet te groot ;)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:24

ponygekje21 schreef:
Jakary schreef:

Onderbouw je antwoord als je wat typt hier heb ik niks aan
en bedankt, dit ga ik sowieso niet doen

Dan heeft het niet veel nut dat ik dit onderbouw ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:27

ponygekje21 schreef:
De pup is krantzindelijk als hij komt.. is dat goed genoeg?

Hihi pas maar op voor je post!
Ken meerdere pups die vrolijk op de post gingen zitten (ook nadat ze al officieel helemaal zindelijk waren).

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:29

Vende schreef:

In de opvoeding en het zindelijk maken van een pup kruipt veel tijd.
Dus elke keer als hij geslapen, gegeten of gespeeld heeft, hem meteen mee naar buiten nemen en plasje laten doen. Je moet je pup dan natuurlijk goe din de gaten houden.
Maar ja, dat kost natuurlijk meer moeite dan hem op de krant te laten plassen, maar het gaat wel veel sneller dan met de krant ;)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:31

Vende schreef:

Ik vraag me af waarom je hier eerst de pup zindelijk maakt op de doek en dan pas buiten? Waarom niet ineens buiten plassen?
Dit is gewoon dubbel werk nu }:0
Trouwens met een doek heb je nog het gevaar dat je hond elk matje en tapijtje ziet als een plasplekje.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:47

Geef eerst een verklaring voor je eigen mening, en spreek dan pas een ander aan ;). Ik heb inmiddels ook de TS een pb gestuurd met meer informatie dan dat er in mijn post in het topic staat.

Als de hond dat doet, het aanzien van alles als plasdoek, kan je de doek ook vervangen voor een krant.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:51

Vende schreef:
Geef eerst een verklaring voor je eigen mening, en spreek dan pas een ander aan ;). Ik heb inmiddels ook de TS een pb gestuurd met meer informatie dan dat er in mijn post in het topic staat.

Als de hond dat doet, het aanzien van alles als plasdoek, kan je de doek ook vervangen voor een krant.

Mijn verklaring heb ik al gegeven, hierboven :list:
Eerst beter lezen dan voor je een ander aanspreekt ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:02

Vende schreef:

En dan heb je redelijke kans dat ze blijven plassen op de post.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:04

Mijn excusses Jakary, dat was een kwestie van naar boven scrollen :D.

Brainless: niet als ze zindelijk zijn ;).

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:07

Jakary schreef:
Vende schreef:

In de opvoeding en het zindelijk maken van een pup kruipt veel tijd.
Dus elke keer als hij geslapen, gegeten of gespeeld heeft, hem meteen mee naar buiten nemen en plasje laten doen. Je moet je pup dan natuurlijk goe din de gaten houden.
Maar ja, dat kost natuurlijk meer moeite dan hem op de krant te laten plassen, maar het gaat wel veel sneller dan met de krant ;)

Het hoeft niet meer tijd te kosten hoor.

Aanvulling (pb aan de ts):

Ik denk dat de fokker de doek gebruikt, zoals vele mensen kranten gebruiken. Ik zou in het begin de doek laten liggen, soms hebben ze hoge nood en dan is een vertrouwd plasplekje altijd fijn! Wel zou ik vanaf het begin leren dat hij ook echt buiten moet plassen. Dus de doek is voor de ongelukjes die de hond niet op kan houden en toch echt kwijt moet, en op het moment dat het baasje ziet dat de hond echt moet plassen, deze buiten zetten en dan flink belonen! Je kan natuurlijk niet 24 uur per dag de hond in de gaten houden, en dan is de doek een vriendelijke manier om de hond zindelijk te maken in combinatie met de hond op tijd naar buiten zetten.

Het helpt ook om je hond uitbundiger te belonen als hij buiten plast, dan binnen op de doek. Ik hoop snel dat je van de doek af bent want een erg hygienisch idee vind ik het niet .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:08

Vende schreef:

Ik ken verschillende pups die, ook al zijn ze helemaal zindelijk, toch op de post blijven plassen/poepen.
Dan heb je helemaal je ochtendkrant met extra editie :D

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:08

Vende schreef:

:D Nogal veel berichtjes ineens :P

Er zijn veel mensen die het met de krant doen hoor, maar ik vind het dubbel werk. En het gevaar dat ze dingen op de grond blijven aanzien als plasplaats.
Nu ja, ieder z'n manier natuurlijk :)
(Mijn pup was zo'n tapijtenplasser en nee, dat had hij niet bij ons geleerd) :D

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:10

Brainless schreef:
Ik ken verschillende pups die, ook al zijn ze helemaal zindelijk, toch op de post blijven plassen/poepen.
Dan heb je helemaal je ochtendkrant met extra editie :D

:')
Hier slingert er alleszins geen post op de grond, maar ze zouden hem eerder zelf openen dan erop plassen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:16

Jakary schreef:
Ik vraag me af waarom je hier eerst de pup zindelijk maakt op de doek en dan pas buiten? Waarom niet ineens buiten plassen?
Dit is gewoon dubbel werk nu }:0
Trouwens met een doek heb je nog het gevaar dat je hond elk matje en tapijtje ziet als een plasplekje.

Hier ben ik het helemaal mee eens, dubbel werk en groet kans dat je een postpisser krijgt, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ik vind het gemakzucht, gewoon even wat extra tijd dr instoppen, een keertje die wekker zetten snachts, en ze worden vanzelf wel zindelijk hoor.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:12

Die puppypads zijn ideaal!
Mocht ze vaker een plasje doen dan dat mijn anderen naar buiten gaan doet ze het daar op.

Het is net als maandverband.
Het absobeert, lekt niet door tot de grond, dus die blijft schoon, de mat blijft droog, en het ruikt niet.

Echt SUPER! :D
(en ik merk dat mijn half-incontinente-kneusje er ook gebruik van aan het maken is. Dus hij laat de bank eindelijk een beetje met rust ;) )

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:40

Ik zou gewoon een bench kopen die als de hond later volwassen is, ook nog groot genoeg is. Wij hebben er een kratje ingezet zodat ze maar een klein gedeelte had, dit om er voor te zorgen dat ze haar bench niet kan indelen in een slaapplaats en poep/plas plaats. En dus niet haar bench vervuilt