Poes kwijt sinds vrijdag hoogzwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:57

vrouwke schreef:
Ik heb dat van jou ook al eenkeer meegemaakt, dit is de beste oplossing.

Nee. De beste oplossing is ze te laten helpen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:38

LZP -> BB

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:47

Ylana schreef:
vrouwke schreef:
Ik heb dat van jou ook al eenkeer meegemaakt, dit is de beste oplossing.

Nee. De beste oplossing is ze te laten helpen.

:? Misschien is het nestje wel gewenst?

Botte horkenopmerking zeg :n

050206051012

Re: Poes kwijt sinds vrijdag hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:06

Ja leuk, 2 nestjes per jaar per kat :j Ik ben gék op kittens!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:36

Mayo schreef:

Botte opmerking? Nee hoor.
Realiteit.
Feit is dat poes nu hoogzwanger weg is. Straks bevalt en met 3/4(?) weken weer krols wordt en opnieuw gedekt wordt.
Fantastisch joh! Niet alleen voor de overschot van kittens en katten die in het asiel belanden. Want die komen vanzelf wel aan hun eind door een spuit o.d.
Maar wat denk je wat dit met mans doet?!?
Maar denk maar zo. Ze laat zich gewillig dekken, dus zal ze het wel leuk vinden.
(Jaja, ook dát argument heb ik al gehoord!)
En zeg zelf. Een kat opsluiten is een oud kippenhok?!? Nee, dát is de oplossing! :?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:14

Moderatoropmerking:
Is het nou echt nodig om elk topic op BB te laten stranden in dergelijke discussie en modder gooien?
Dit is mijn enige waarschuwing het hier netjes en redelijk te houden, anders gaat ook dit topic helaas op slot.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:33

Kan me voorstellen dat je enorm zit te stressen hierom. Hopelijk vind je haar snel weer!

Beetje jammer trouwens dat er altijd mensen zijn die commentaar hebben op mensen die een nestje kittens willen. :roll:
Zoalng je de kittens een goed tehuis kunt bieden en de moederkat en jongen laat castreren en steriliseren zodra het kan zie ik het probleem niet.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:37

Misschien is het wel een dure raskat die is ontsnapt?

Oftewel niet bemoeien met de keuze van TS.
Ik hoop dat mamapoes snel thuis is in haar veilige omgeving.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:40

Mayo schreef:

Wist je dan niet dat katten niet zwanger mogen zijn op Bokt? Behalve als ze kwartierstaten kan voorleggen uiteraard ;)

TS, probeer niet te panikeren (moeilijk, ik weet het) :(:) op zich is het niet zo uitzonderlijk dat een kat een paar dagen verdwijnt. Als ze ergens haar nestje heeft gehad duikt ze na een dag of drie wel weer op.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 28-04-09 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:41

Misschien was dit wel een gewenst nestje of een foutje die per ongeluk was.

Ik had namelijk mijn kater laten casteren maar wist niet dat dat zaad nog 6 weken houdbaar was :') Mijn poesje werd natuurlijk krols maar liefs 2x in die 6 weken maar gelukkig is kater nog een echte baby en wilde niks van haar rare gedrag weten.

Inmiddels zijn we 5 maanden later poes is geholpen en die kater krijgt nu intresse :(:)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:42

En heb je haar al gevonden? Vreselijk dat je haar niet kan vinden zeker nu ze zwanger is. Veel sterkte hoop dat je haar gauw veilig terug hebt.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:53

Bij ons in de omgeving zit het vol met straatkatten. Degene die bij ons in huis komen (ben toen ik hier pas woonde enthousiast begonnen met het opvangen van straatkatten) heb ik allemaal laten helpen, maar dat kost een fortuin. Vorige week vond ik weer een nestje in de garage. De moederpoes heeft daarna alle kittens verplaatst naar een werkruimte die we naast het huis hebben, waar wij veel aanwezig zijn. Dat was al opmerkelijk voor een bange straatkat, maar goed. Ze heeft daar een dagje rondgehangen en toen bleef ze weg. De kittens zaten continu van honger en dorst te piepen. Een kennis had een poes met jongen en daar hebben we de 5 kittens heen gebracht, omdat aan het eind van de dag de moeder zich nog steeds niet had laten zien. Dit om te voorkomen dat ze zouden uitdrogen (jonge poesjes zijn erg delicaat). De volgende middag stond moederpoes ineens weer voor de deur en hebben haar weer met de kittens herenigd. Gelukkig hebben we gelijk een nieuwe eigenaar gevonden voor dit poezengezin, want het aantal straatkatten loopt de pan uit. Nu staat er alweer een poes op springen en onze garage is een geliefde plek. Erg vervelend, want je krijgt daar toch een soort verantwoordelijkheidsgevoel van. Bovendien vinden de kinderen het geweldig en hebben ze elke keer verdriet als we de poesjes niet kunnen houden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:56

macusa weet je niet dat je de kittens had moeten laten liggen voor hetzelfde geld wil moeders er niks meer van weten omdat ze andere geuren hebben

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:59

Toen onze poes ging bevallen, was ze via zolder in een luchtpijp gekropen, we waren haar toen ook kwijt, maar ik werd snachts wakker van gemiew van de jongen. Toen heeft mijn vader een stuk van het plafond uitgezaagd..
Hopelijk heeft ze zich ook gewoon verstopt..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:00

tita schreef:
macusa weet je niet dat je de kittens had moeten laten liggen voor hetzelfde geld wil moeders er niks meer van weten omdat ze andere geuren hebben

Dan zijn ze nog altijd beter af bij een stiefmama dan dat ze dood gaan...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:09

tita schreef:

Ik meende dat ik gezien de omstandigheden goed gehandeld had. Het is bovendien in overleg gegaan met iemand die al zeker 20 jaar katten opvangt en verzorgd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:15

Quellian schreef:
tita schreef:

Dan zijn ze nog altijd beter af bij een stiefmama dan dat ze dood gaan...

Een moederpoes komt altijd terug binnen 2 dagen en dat was hier ook zo gelukkig is het goed uitgepakt maar toch

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:20

tita schreef:
Een moederpoes komt altijd terug binnen 2 dagen en dat was hier ook zo gelukkig is het goed uitgepakt maar toch

Hele kleintjes kunnen niet 2 dagen zonder moeders, dan zijn ze allang dood.

Maar goed, das offtopic.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:27

Even voor de duidelijkheid.
Ik reageerde in eerste instantie niet op de zwanger kat van de TS.
Ik reageerde op de opmerking dat iemand zijn of haar hoogzwangere poes had opgesloten in een oud kippenhok en vond dat dát de beste oplossing was.
Daar reageerde ik op.
Mijn kat heeft zelf ook een oeps nestje gehad. Ik heb mijn verantwoordlijkheid genomen en de kittens allemaal gehouden.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:56

Quoten kan dan handig zijn, het is niet vanzelfsprekend dat je op een ander zo'n reactie geeft :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:16

Daar heb je gelijk in.
Mijn in mijn ogen was het zó logisch waar ik op reageerde :D
Maar goed.
Ts, Ik hoop echt dat jij je poes snel terug hebt.
En ik hou mijn ogen open.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 18:58

Helaas heb ik poes nog steeds niet gevonden.
Nee mijn poes is een halve raskat, (silvertabby) en aangezien ik graag een binnenpoesje erbij wilde en dan van mijn eigen katten heb ik de natuur zijn gang laten gaan. Van te voren goed gevraagd wie er nog een poesje zou willen en ondertussen zou ik inclusief mijzelf denk ik leuke gezinnen voor poezenkinderen hebben. Daarna wordt ze uiteraard geholpen helaas is papa al 2 weken terug platgereden. Vandaar een binnenpoes die het vanaf het allereerste begin gewend zou zijn. Telkens denk ik ik heb alle plekjes gehad als 1 vd honden ergens staat te snuffelen sta ik er alweer bij met mijn snufferd. Volgens Amivedi en het dierenasiel is er nog geen melding dus houd ik de hoop erin dat ik haar vindt. Het is normaal zo een vreetzak...
Vannacht dacht ik wat te horen maar helaas niets te vinden

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:05

ik hoop zo dat ze snel weer ongeschonden terug is
sterkte

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:07

Ylana schreef:
Even voor de duidelijkheid.
Ik reageerde in eerste instantie niet op de zwanger kat van de TS.
Ik reageerde op de opmerking dat iemand zijn of haar hoogzwangere poes had opgesloten in een oud kippenhok en vond dat dát de beste oplossing was.
Daar reageerde ik op.
Mijn kat heeft zelf ook een oeps nestje gehad. Ik heb mijn verantwoordlijkheid genomen en de kittens allemaal gehouden.

nee je reageerde op mij, en dan is het nog een botte opmerking.
mijn nestjes zijn gewenst en ik zoek altijd een goed tehuis voor hen.
maar voor je zo'n botte opmerking plaats, leer eens even lezen.
alle schuren liggen plat hier, en ja ze zitten in een kippenhok DIE AL JAREN IS OMGEBOUWD VOOR DE POEZEN.
met katteluikje speelgoed, 4 mandjes, krabpaal enz.
s'nachts slapen ze daar automatisch in, want ze zien het als hun verblijf.
wat is daar op tegen?
het zijn boerderijkatten met een eigen onderkomen, waar ze graag gebruik van maken.
ze kunnen naar buiten in de ren, als ze willen.
hier maken ze al 8 jaar gebruik van, ze zien er goed uit, ze hebben eten, blikvoer en brokken, water enz.
ik ga 5 a 6 keer kijken per dag, gaat er iets mis, hoef ik ze niet te zoeken, kan ze in een mandje laden en mee naar de dierenarts.
van de 52 weken zitten misschien 2 weken binnen, tot ze bevallen zijn, dan gaat de deur open en kunnen ze rondlopen.
ik kan de kleintjes in de gaten houden, wegen enz.
dus wat is het probleem?
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 28-04-09 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:11

wij hadden ook zo een poes, hoogzwanger en toe verdween ze. Moeder poes zagen we wel nog afentoe maar geen kittens te bespeuren 2 weken later hoorde we in een keer duidelijk gemiaauw en wat bleek zaten ze onder het dak, daar zat een kleine opening en daar had ze zich ingewurmd en de kittens verstopt.