Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:26

Quellian schreef:
Ik vind het afschúwelijk om dit te lezen, een dier dood door gemakzucht, onoplettendheid en desinteresse van de mens. Gatverdamme.

Eens!

Je ouders zijn geen dieren waard! :(

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:27

Froexiie schreef:
JustaLive schreef:
de DA had gezecht dat de kat helemaal in shock was waarschijnlijk omdat het zijn eerste keer was

JustaLive schreef:
De DA zei datze het alleen moest doen

Als de DA dit toch gezegd heeft? Als de kat in shock was, en de DA dacht dat hij niets meer kon doen?

:( Dan had de dierenarts op zijn minst het lijden kunnen verkorten door het diertje in te laten slapen. Volgens het verhaal hierboven was het om 5 uur smiddags al mis.

Ik wens TS veel sterkte, en haar ouders de wijsheid het maar bij de varkens te houden. :(

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:32

Laika schreef:
:( Dan had de dierenarts op zijn minst het lijden kunnen verkorten door het diertje in te laten slapen. Volgens het verhaal hierboven was het om 5 uur smiddags al mis.

Ik wens TS veel sterkte, en haar ouders de wijsheid het maar bij de varkens te houden. :(

Ja ik ben het er mee eens dat de DA haar een spuitje had kunnen geven. Maar daar kan TS verder weinig aan doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:34

Froexiie schreef:
Ja ik ben het er mee eens dat de DA haar een spuitje had kunnen geven. Maar daar kan TS verder weinig aan doen.

Het had allemaal heel anders kunnen verlopen. Ten eerste wordt aangeraden om een poes binnen te houden als ze op het einde loopt, ten tweede kunnen poezen soms hulp nodig hebben. Bij een stuitbevalling had direct ingegrepen moeten worden en dat had gekund als de poes al binnen in een krat lag.

Mies

Re: Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:41

Veel sterkte!
Had jullie poes niet verdiend en je hebt gedaan wat je kon! Je bent pas 13!
De reacties van sommige mensen daar kan je echt woest om worden! Zie ook steeds dezelfde mensen die elke keer weer hetzelfde commentaar geven bij dit soort topics. Het lijkt wel of ze er naar zoeken... triest gewoon!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:46

We vallen de TS ook niet specifiek aan, maar vooral haar ouders.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 09:52

mindfields: Nou blijkbaar wel ;)
Als jullie nou eens weer even lekker "boktkinderachtig" gaan doen.
Waarom denken jullie dat ik het hier geplaatst heb? Om te wachten op jullie zo ontsettend lieve adviezen? Nee, daar vroeg ik niet om. Kom er dan ook niet mee aan!
Ik ben verrek 13. ik was alleen thuis, wat wil je verdomme dat ik doe?! :?

En nee bokt, helaas. Deze keer hoef je bij mij NIET met de smoes te komen, " we proberen je alleen maar te helpen en goede adviezen te geven" want zoiets als "jou ouders zijn geen dieren waard" is voor mij geen advies. Spreek ze er zelf maar op aan dan. En houd hier gewoon je mond dicht.

Bah, Bokt. Wat ontsettend kinderachtig weer! ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 09:54

_Miesje_ schreef:
Veel sterkte!
Had jullie poes niet verdiend en je hebt gedaan wat je kon! Je bent pas 13!
De reacties van sommige mensen daar kan je echt woest om worden! Zie ook steeds dezelfde mensen die elke keer weer hetzelfde commentaar geven bij dit soort topics. Het lijkt wel of ze er naar zoeken... triest gewoon!

Bedankt, was ook precies wat ik dacht. Inderdaad, sommige mensen, zoeken ze gewoon op.
Zodat het natuurlijk lijkt, alsof hun "oh zo goed" voor hun beestjes zorgen :o

Bah bokt, Misselijk.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:58

JustaLive schreef:
En nee bokt, helaas. Deze keer hoef je bij mij NIET met de smoes te komen, " we proberen je alleen maar te helpen en goede adviezen te geven" want zoiets als "jou ouders zijn geen dieren waard" is voor mij geen advies. Spreek ze er zelf maar op aan dan. En houd hier gewoon je mond dicht.

Nee, maar dat is wel een mening en daarom is het een forum. Op een forum mag je namelijk je mening geven op een topic :D
Wil je dan dat we alleen roepen "ahhh, wat zielig voor je"? :+
Je weet vooraf dat je dit soort reacties kan krijgen als je een topic plaatst waarin je dier heel erg geleden heeft.
En ik spreek jou er niet op aan, maar vind het schandalig van je ouders....blijf ze geen dieren waard vinden.
En vragen om advies achteraf heeft ook niet zoveel zin he 8-) .

Je ouders; bah, misselijk!
Ligt niet aan bokt hoor ;-)
Laatst bijgewerkt door NoaC op 27-04-09 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:59

Helemaal mee eens NoaC.

Dit ligt niet aan Bokt, maar puur aan jouw ouders ts.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 10:03

Ja nou ga jij ze even opbellen dan ? "Hallo, ja met iemand van uw dochter op internet, BAH ik walg van u! :oo "
Nou heel geestig,
2e keer. Als het van jullie zo nodig aan mijn ouders licht. Wat doe je dan hier in dit topic?!

NoaC: Jeej wat ben jij een kleuter. Heb je soms nooit de regel geleerd van je "voor jou zeker oh zo lieve diervriendelijke :o " paps en mams: Je mag je mening geven, aan alles en iedereen, zonder iemand er mee te kwetsen?!

TTO zeker :o? :)* B-)

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:06

Allereerst vind ik het heel erg voor jou en de kat.
Ga geen dingen zeggen over het lijden.
Maar in jou profiel staat dat momo een kater is......???????

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:06

JustaLive schreef:
mindfields: Nou blijkbaar wel ;)
Als jullie nou eens weer even lekker "boktkinderachtig" gaan doen.
Waarom denken jullie dat ik het hier geplaatst heb? Om te wachten op jullie zo ontsettend lieve adviezen? Nee, daar vroeg ik niet om. Kom er dan ook niet mee aan!
Ik ben verrek 13. ik was alleen thuis, wat wil je verdomme dat ik doe?! :?

Waarom dan wel eigenlijk? Wat had je als reacties verwacht?

Persoonlijk hoop ik dus wel dat JIJ ervan kan leren, wat je wel had kunnen doen, (later als je groot bent). Dus niet zoals jouw ouders dit hebben aangepakt.

En nee, het zou pas echt kinderachtig zijn als iedereen zou reageren als: "ach wat erg, maar jullie hebben er alles aan gedaan....... "
En kom op zeg! Je bent 13, toch geen 6 ???

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:08

Hoezo, kwetsen we jouw ouders dan?
Mensen die zo over hun dieren denken....ik geloof niet dat die zich gekwetst voelen door zo´n topic hoor.
Eerder hun dochter die zich duidelijk op haar teentjes getrapt voelt omdat de reacties haar niet aanstaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:09

JustaLive schreef:
NoaC: Jeej wat ben jij een kleuter. Heb je soms nooit de regel geleerd van je "voor jou zeker oh zo lieve diervriendelijke :o " paps en mams: Je mag je mening geven, aan alles en iedereen, zonder iemand er mee te kwetsen?!

Een mening kan kwetsend zijn, dat is het hele issue rondom een mening.

Ik blijf ook bij mijn standpunt, vind dit een zéér kwalijke zaak!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:11

Toen ik het verhaal las dacht ik gelijk :r

Wat een pijn moet het diertje gehad hebben, en ik kon me niet voorstellen dat jij niet naar de da ging maar goed ik neem het je niet kwalijk want je bent nog te jong.

Maar de instelling van je vader ik ver beneden dierwaardig peil.
Dit poesje had naar de DA gemoeten en ik geloof niet dat jouw ouders de DA hebben gebeld want de reactie van da is ook niet normaal.

Je laat een dier niet zo achter met pijn en als je al dat jong ruik, is het foute boel.
Tevens denk ik dat jouw poesje te jong was om te baren en dat het haar 1e keer was, zeg niks.
Het is iig ook haar laatste keer.

Hopelijk laten jullie je katten sterliseren maar ja dat kost wel geld en kat uit het asiel kost ook al gauw 80-100 euro

sterkte met je verlies, ik zou zoiets nooit op mijn geweten willen hebben iid niet de ervaring

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:12

JustaLive schreef:
Ja nou ga jij ze even opbellen dan ? "Hallo, ja met iemand van uw dochter op internet, BAH ik walg van u! :oo "
Nou heel geestig,
2e keer. Als het van jullie zo nodig aan mijn ouders licht. Wat doe je dan hier in dit topic?!

TTO zeker :o? :)* B-)

Waarom moet ik ze opbellen? Jij plaatst een topic waar ik in reageer en mijn mening geef. Wil jij het door geven; ga je gang. Zoniet dan niet; ik schijf mijn mening niet aan je ouders, ik schrijf wat ik (n.a.v. je topic) van je ouders vind.
Wat ik hier in het topic doe, behalve me verbazen over de omgang van je ouders met de kat is mijn mening geven. Daar is een topic voor. Leer je nog wel als je wat groter bent. :+
Of mogen hier alleen mensen komen die schrijven dat het zo zielig voor je is?
En dat ik jou kwets door te schrijven dat je ouders geen dieren waard zijn is jammer; je moet met me eens zijn dat ze nou niet heel erg goed voor je kat gezorgd hebben he! Dus zelf weet je dat ook wel, anders schiet je niet steeds zo in de verdediging.
Ik ga hier echt geen lieve dingen roepen.....arme kat.
Als je daar niet tegen kan (meningen die je niet aanstaan) moet je geen topic met dit soort verhalen openen...maar ook dat leer je og wel als je groot bent "dat meningen je niet altijd hoeven aan te staan". ;-)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:13

Heel veel sterkte.
Ookal hadden er eventueel andere acties kunnen worden ondernomen, je bent nu wel je lieve poesje kwijt ;(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:14

Ik neem de ts niks kwalijk ik hoop enkel dat zij later haar dieren anders gaat verzorgen en niet dezelfde instelling gaat hanteren als haar ouders

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:16

Het is wel logisch dat jullie haar kwetsen met haar ouders!
Jullie kennen haar ouders niet eens! Ga dan niet bij haar aanbellen je bent geen 6 meer! Zei had er graag bij willen zijn maar dat mocht niet van haar ouders. Als je er zo graag een drama van wilt maken bel haar ouders dan ff op.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:17

tita schreef:
Ik neem de ts niks kwalijk ik hoop enkel dat zij later haar dieren anders gaat verzorgen en niet dezelfde instelling gaat hanteren als haar ouders

Dat vind ik ook :j Je mag de TS niks kwalijk nemen ze heeft echt gedaan wat ze kon.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 10:18

_Miesje_ schreef:
Jullie kennen haar ouders niet eens! Ga dan niet bij haar aanbellen je bent geen 6 meer! Zei had er graag bij willen zijn maar dat mocht niet van haar ouders. Als je er zo graag een drama van wilt maken bel haar ouders dan ff op.

Maar dát leest heel bokt niet, of er overheen. Want dat klinkt veels te goed voor een topic voor een dood poesje.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:18

Veelzijdige kater trouwens die kat van jou; "als papa van vele katten" (zoals in je profiel staat), zet ie ze blijkbaar ook nog zelf op de wereld!
Er is een wonder van ons heen gegaan!

En nogmaals; neem haar als 13 jarige niks kwalijk, maar mag wel haar ouders geen dieren waard vinden. Dat is alles wat ik er over zeg.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:19

NoaC schreef:
Veelzijdige kater trouwens die kat van jou; "als papa van vele katten" (zoals in je profiel staat), zet ie ze blijkbaar ook nog zelf op de wereld!
Er is een wonder van ons heen gegaan!

Noujáa zeg!! Misschien verkeerde tekst bij verkeerde foto??!!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:20

_Miesje_ schreef:

Ik wil die ouders niet eens kennen als ze zo onverantwoordelijk met HUN EIGEN, door hen zelf aangeschafte, dus ook verantwoordelijk voor zijnde, dieren omgaan, en daarbij, ze plaatst zelf dit topic, wetende hoe Bokt erop zal reageren.

Ik vindt het stuitend dat een volwassen persoon een dier vreselijk ziet lijden en niets doet. Stuitend. :r

Als er hier een topic bij nieuwsberichten zou worden geplaats dat er een kat zo aan zijn einde is gekomen reageert iedereen met kotsneigingen en woedende reacties, omdat men de persoon erachter niet ziet.

Nu plaatst TS het en mogen we niks zeggen. Rare wereld he?