Verbod op het houden/bezitten van dieren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verbod op het houden/bezitten van dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:59

Breezy ik mag toch hopen dat mensen zich niet aangesproken hoeven te voelen als ze een of twee keer een dier hebben weggedaan in hun leven, dat is althans niet de bedoeling.
Lees anders het begin stuk nog maar eens door.
Denk dat wij ons meer zorgen maken om mensen die keer op keer beloven geen dieren meer te kopen omdat ze er niet voor kunnen zorgen of het onderschatten en dan heb ik het niet over 2 diertjes in hun leven maar wel zo'n 2 diertjes per maand.....en dat al jaren lang.
Dat lijkt mij toch vrij zorgelijk

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:00

Tja, hangt er vanaf in welke mate.....
Wij hadden hier ook cavia's rondlopen... Die zijn naar een caviadorp in Groningen gegaan omdat mijn vriend allergisch was. Ondertussen hebben we wel een extra hond in huis gehaald, nl die van zijn ouders....
Voor sommige dingen is een reden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:03

Chiqa schreef:
Breezy ik mag toch hopen dat mensen zich niet aangesproken hoeven te voelen als ze een of twee keer een dier hebben weggedaan in hun leven, dat is althans niet de bedoeling.
Lees anders het begin stuk nog maar eens door.
Denk dat wij ons meer zorgen maken om mensen die keer op keer beloven geen dieren meer te kopen omdat ze er niet voor kunnen zorgen of het onderschatten en dan heb ik het niet over 2 diertjes in hun leven maar wel zo'n 2 diertjes per maand.....en dat al jaren lang.
Dat lijkt mij toch vrij zorgelijk

Ik voel me wel een klein beetje aangesproken. Ik heb dan wel geld om voor mijn dieren te zorgen en ik doe ze ook niet weg maar heb dat wel 2x gedaan en al mijn dieren zijn door een impuls gekocht. Ik werd sochtends wakker en dacht, laat ik eens een hond/kat/aquarium gaan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:09

Ik voel me ook aangesproken..... om de volgende redenen. Ieder paard wat we hebben is in principe te koop en de meesten hebben we niet heel lang. Op twee na dan, eentje wil ik nooit meer kwijt en de andere is een soort van familiestuk die ik om die redenen niet weg zal doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:13

Jammer dat jullie je aamgesproken voelen, zou toch niet nodig hoeven zijn als je weet van jezelf dat je een dierenvriend heb en de meesten dieren blijven tot de dood jullie scheidt....
Of je moet een handelaar zijn sja daar ga ik verder niet over in discussie lijkt me vrij zinloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:16

Ik handel af en toe wel, Chiqa, er worden door ons ook paarden aangekocht om ze na verloop van tijd met winst door te verkopen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:23

Handel in paarden vind ik wat anders. Ook handel in ras honden/katten kan ik me nog in vinden. Echter wat Chiqa hier bedoelt is die twijfelachtige nestjes op marktplaats en achter op het bord in de supermarkt.

De manier van broodfokken in stand houden. Als ik een HUISdier koop is dat voor het leven. En heeft dat dier dan geen stamboom of heeft het een stamboom maar toch een afwijking dan gaat er een "knoop" in om het zo maar even te zeggen :D

Echter ik maak het steeds meer in mijn omgeving mee. Men koopt een hond/kat van een broodfokker. Eigenlijk ook nog vaak zonder verstand van zaken te hebben..... Maar het is zo lekker goedkoop en als het dier dan niet bevalt ....voilà op Marktplaats flikkeren en ondertussen meteen even marktplaats afneuzen naar het volgende "slachtoffer"....

*kijkt boos naar mijn eigen zus die daar ook het laatste jaar een handje van heeft * :(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:27

suleilitha schreef:
Vanmorgen hebben wij zelf besloten een of misschien twee paarden van de hand te doen, omdat het door een ongeval van manlief wat nog een behoorlijk lange nasleep heeft, godsonmogelijk is om het allemaal bij te fietsen.

Dit noem ik dus een gegronde reden. De omstandigheden zijn er naar en ik wens je sterkte bij het afscheid.

Maar zou b.v. op vakantie gaan een reden zijn om die paarden weg te doen?

Of een hond die je 12 jaar hebt die ineens begint te blaffen of een kat die steeds ontsnapt een reden zijn om ze op Marktplaats te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:32

Nou nee, de redenen die jij er bij haalt vind ik niet kunnen, Slimmerik.... bij ons gaat alles gewoon de wei op als we zelf vakantie hebben, dan hebben zij het ook en we weten allemaal dat katten kunnen weglopen en honden blaffen....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:34

Kijk en dàt gebeurt dus vaak.... veel te vaak...... Om ràzend van te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:34

Presies, dit topci gaan uietraard niet over handelaren, die verdienen immers hun brood ermee en staan ingeschreven bij een KvK oid.
Iig mensen met verstand van zaken lijkt me duidelijk toch.

Nog zo'n voorbeeld. Ieman dkoopt een pony zonder manieren, de koper denkt dit dier wel aan te kunnen. Maar dier lijtk onhandelbaar, ze vraagt hulp maar wil niets aannemen, dus verkopen dan maar.
Koopt binnen no time weer een paardje, deze keer een veulen. Blijkt ook weer niet aan te sluiten naar wens, ze kunnen er niets mee en lijkt ook weer onhandelbaar, ook weer verkopen.
Om vervolgens wéér een veulen te kopen....Waar nog geen eens weidgang voor is.
Je zou denken dat er bij het eerste paardje al een lamp zou moeten gaan branden, onderschatten kan iedereen gebeuren toch?
Maar nee hoor, en oja.....Dit zijn geen handelaren hoor maar gewoon mensen die krap aan de energierekening kunnen betalen.
En dit verhaal gaat 'gezellig' thuis door met de katten en honden die in bezit zijn, er is geen dier wat het langer dan een jaar uithouden kan.

Vinden jullie het heel erg dat ik hier geen barst van begrijp? ZOmaar een voorbeeld vanuit mijn nabije omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:38

Niet elke handelaar staat ingeschreven bij de KVK, je hebt ook van die hobbymatige figuren waar ik ook eentje van ben ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:43

suleilitha schreef:
Niet elke handelaar staat ingeschreven bij de KVK, je hebt ook van die hobbymatige figuren waar ik ook eentje van ben ;)

:( :( :(

Tòch maak ik uit je posten op dat je verstand van zaken hebt.... dus een beetje credit heb je bij me ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:48

Ach, ik verkoop nooit een paard wat niet goed is en wat zich niet goed gedraagt Slimmerik, al zitten er soms wel beesten tussen die we hebben opgeknapt. Ik wil gewoon geen napraat als ik een paard verkoop, maar ik kan het af en toe niet laten om een dier te kopen, te trainen en met winst door te verkopen ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:51

Maar zulke mensen als jij zoekt min of meer ook de koper uit, begrijp ik. Ik zie jou tenminste niet een volbloed doorverkopen aan ouders van een meisje van 9 welke het lichtrijden net onder de knie heeft.....

Dat doen broodfokkers en malafide handelaren dus wèl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:53

Nee, daar heb je gelijk in, ik heb ook wel eens een paard verkocht aan mensen die nou niet echt de hoogste bieder waren, Slimmerik, gewoon omdat ik het geen match vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:53

Presies, Sul jij lijkt me wel iemand die zorgvuldig haar dieren verkoopt, en geen dier te koop zet wat dikke problemen heeft of je verteld dit er wel netjes bij :)
Daar maak ik me ook geen zorgen om natuurlijk, wel mensen die de hele boel bijelkaar liegen, gouden bergen beloven en vervolgens de nieuwe eigenaar met een dier komt te zitten wat verborgen gebreken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:00

Tja Chiqa en zelfs dan kun je het probleem niet helemaal bij de verkopende partij neerleggen, je hebt nu eenmaal mensen die zich maar wat graag laten bedonderen en dan vervolgens gaan lopen klagen dát ze bedonderd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:02

Klopt, en die verhalen kom je hier ook heel veel tegen....Ik kijk lieve rnaar de guldenmiddenweg, een hondenfokker compleet afbranden omdat je een pup heb gekocht die HD heeft, maar als pup zijne er marathons mee heeft gewandeld noem ik aghelele vlaag van domheid.
prik je als kenner toch wel snel doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:09

Om nog even op mensen terug te komen die zich graag laten bedonderen, of voor een duppie op de eerste rij willen, wij hadden een twentermerrie die niet goed was, benen niet oké en de rug ook niet, verder overigens een bloedmooi dier. Na enig wikken en wegen hebben we haar laten afmaken. Zelf kunnen we niks met een dergelijk dier, en omdat je op voorhand al weet dat het niks wordt, verkoop je die ook niet.
Nou, er waren wel potentiële kopers hoor, die haar wilden als fokpaard en het ook heel normaal vonden dat een dergelijk beest wel eens in de week zou kunnen werken :( en er was zelfs iemand die pislink op me is geworden omdat ik deze merrie naar de slager heb gebracht :(
Aanhouden en fokken met dit soort paarden dien je ten allen tijde te voorkomen, doorverkopen ook, al doe je dit met een verhaaltje, de kans is immers groot dat juist deze categorie tig keer wordt doorverkocht en van de wal in de sloot belandt, waarna je ze na een aantal jaren ergens totaal verwaarloosd nog een keer tegenkomt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:13

en jij weet vaak ook waar je aan begint
er zijn mensen die denken dat ze het wel even doen, kopen een dier, en blijken het dan niet aan te kunnen en plaatsen dan weer een advertentie, om het een week later met een ander probleem dier opnieuw te proberen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:38

en toch.....voel ik mij ook een klein beetje aangesproken
mijn dieren blijven in eerste instantie bij mij voor het leven
al heb ik mijn dieren wel in een impuls opgehaald

Mijn eerste kat was 2 weken oud toen er een meisje met een zielig verhaal aan de deur kwam
om het kort te maken of ze moest het beestje kwijt of hij werd verdronken
Ik natuurlijk meteen (hoezo naief haha) kom maar hier dan

beestje is nu al 8 jaar bij mij maar wist absoluut niet waar ik aan begon toendertijd
en wat het allemaal wel niet gekost heeft maar dat doet er niet toe heb een maatje voor het leven

Ook mijn hond is in een impuls opgehaald , we wouden wel een hond maar eigenlijk 1 uit het asiel maar zagen Zappa als ienieminie puppy en waren meteen verliefd
zonder na te denken mee genomen maar tot op de dag geen spijt hoor en kan me geen geweldigere hond bedenken
inmiddels is zij ook al 5 jaar hier

Zelfde met mijn ratten , oudje ergens weggehaald waar ze het ook niet zo goed had en toch maar een ratje bij gehaald
helaas bleek deze zwanger te zijn en dan zit je opeens met 11 ratten
Ik kon ze niet huisvesten dus heb ze terug moeten brengen naar de dierenwinkel (de mannetjes) de vrouwtjes heb ik huisjes voor kunnen vinden

Herbie mijn andere kat heb ik opgehaald omdat hij in een erg schrijnende situatie zat ook niet over nagedacht wou hem daar alleen weg hebben

helaas gaan hij en mijn pukkie niet samen en heb dus besloten na 2 jaar dat het misschien beter is om hem weg te doen
na advies toch maar hakkie takkie weg zakkie en het is nu even afwachten maar als het nog steeds niet gaat , gaat hij toch echt naar een ander huisje
hoe erg ik het ook vind

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:50

Moderatoropmerking:
Na uitgebreid overleg binnen het moderator team is besloten dit topic te sluiten. Wij hebben geen harde bewijzen dat dit topic tegen een specifieke Bokker gericht is, maar we weten ook niet zeker dat het niet zo is. Om verdere speculaties te voorkomen, gaat dit topic dus op slot.