En dan hoor je ineens:......Mieuw,mieuw,mieuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:58

Oh in het topic over je dochters zei je toen ook over de dieren dat een van je katten misschien drachtig was, of vergis ik me nou? (heb nl afgelopen week dat hele topic zitten lezen hier :) ) maar superlief hoor, ben bijna jaloers op je dochter. Ik was 5 toen mijn broertje geboren werd, dat vond ik al zo super, maar zij is 11, dan kan je toch meer helpen enzo, en dan nog kleine poesjes ook.... ja, ik was hysterisch geworden hoor :D

Waarom hebben jullie de poes eigenlijk niet laten steriliseren? Als het toch eigenlijk niet de bedoeling was dat ze zou jongen? Poezenpil is toch niet zo heel goed voor ze, geeft ze enorm verhoogde kans op melkkliertumoren enzo :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:55

Ben ik dan de enige die dit verhaal eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt, althans het einde dan? :?
Het kotm op mij over of de schrijfster geen flauw idee had dat dr poes zwanger was al die tijd, laat staan dat ze er de verantwoording voor heeft genomen, zo grappig vind ik dat niet echt overkomen.
Maar goed mss mis ik een deel van het verhaal, en is er een serieuze keuring van de ouders aan voorafgegaan (HCM KDP) en is dit gewoon een verantwoord nest :D
Mss een wordt vervolgd?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:08

Wat jammer weer Chiqa dat er wéér op het keuring etc. etc. uitgekomen moet worden, nestjes gebeuren of je het nu wil of niet. In de perfecte wereld heeft iedereen een raskat met alle keuringen van de ouders en alle nette papiertjes, maar in het echte leven gebeurt zo'n nestje nog wel eens. Helaas pech gehad, maar kan gebeuren!
En als er goed voor de beestjes gezorgd wordt is er toch niks aan de hand. Er zijn duizenden, zo niet honderdduizenden mensen dolgelukkig met een poesje uit een "onverantwoord nest"
Het is zo jammer dat élke keer weer met zo'n topic mensen tussen door komen of je je kat wel hebt laten testen.

TS van harte met je 3 kleine poezenkindjes!

Liezel1

Re: En dan hoor je ineens:......Mieuw,mieuw,mieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:14

Chiqa, ik kan me prima voorstellen dat als je zelf een tweeling op de wereld zet die 3 maanden te vroeg geboren is, je wéken in het ziekehuis moet blijven en je meermaals te horen krijgt dat je afscheid moet nemen van je dochter die zowat in de palm van je hand past.... dat je niet denkt aan de poezenpil.
Dit is wel even héél wat anders dan iemand die bewust een krolse kat op straat zet om gedekt te worden door de eerste de beste kater die langskomt.
Terwijl poeslief gedekt werd, was de TS alvast de muziek aan het uitzoeken die gedraaid moest worden bij de begrafenis van hun kindje.....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:28

Liezel1 schreef:
Chiqa, ik kan me prima voorstellen dat als je zelf een tweeling op de wereld zet die 3 maanden te vroeg geboren is, je wéken in het ziekehuis moet blijven en je meermaals te horen krijgt dat je afscheid moet nemen van je dochter die zowat in de palm van je hand past.... dat je niet denkt aan de poezenpil.
Dit is wel even héél wat anders dan iemand die bewust een krolse kat op straat zet om gedekt te worden door de eerste de beste kater die langskomt.
Terwijl poeslief gedekt werd, was de TS alvast de muziek aan het uitzoeken die gedraaid moest worden bij de begrafenis van hun kindje.....

Dan moet jij je toch ook kunnen voorstellen dat niet heel bokt dat weet? ;)

Eerlijk gezegd vind ik dat als je een poes neemt, die buiten mag lopen, daarbij een sterrilisatie hoort.

Toch zijn het erg mooie katjes, en gelukkig maar 3! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:39

x_Marr schreef:
Dan moet jij je toch ook kunnen voorstellen dat niet heel bokt dat weet?

Klopt, ik heb TS niet van te voren tot de bodem na lopen trekken gign puur af op het verhaaltje wat ik nu lees, de rest heeft er ook niets mee te maken.
Je bent namelijk ten aller tijde veranwoordelijk voor het welzijn van het dier :)

Maar goed mss komt er nog een wordt vervolgd, zoals ik al zei en dat hoop ik dan ook :)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:46

Wat een leuke en aangename verrassing.
Het zijn in ieder geval schatjes, veel succes met het zoeken naar een baasje.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:47

Surprise!!!!!!!!
Lief! Ze zien er prachtig uit :D :D

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:12

Het is dat mijn katten gesteriliseerd zijn want zou best leuk zijn om een nestje van een van hen te krijgen.
Vroeger kregen onde katten ook jaarlijks een nest en we raakten ze altijd kwijt aan de liefhebbers.
Wat is dat trouwens voor onzin om de ouders te keuren? Het gaat hier om huis-tuin en keuken katten.
Toen ik weer op zoek was naar een kitten waren die amper te vinden binnen een straal van 15 km.
Geef mij maar zo'n mengelmoes. :D

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:43

Nou, ik zie dat punt wel, de asiels zitten vol, en overal lopen maar onbeschermde poezen en katers rond zegmaar.... dat is best wel heel moeilijk hoor... maar om het alleen op raskatten te houden, dat vind ik het argument niet, dat er katten genoeg zijn wel. Maar dan is het evengoed wel heel leuk om mee te maken als het dan toch zo loopt.

En dat ze de verantwoording voor die katten hadden.... heb je dat andere topic wel gelezen, vraag me dat nl af? Heb je dat niet gelezen dan kan ik me je nog een beetje voorstellen. Dan kan je je misschien voorstellen dat ze die pil een keer vergeten zijn. Kan je dat niet, terwijl je het topic wel gelezen hebt, dan kunnen we de discussie staken, dan ben je werelds eerste perfecte mens...

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:43

Gefeliciteerd :)

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:49

hee, wat een super lieve katjes zeg en een leuke verassing zo midden in de nacht :D
gaan jullie ze houden of moeten ze weg?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:55

Gefeliciteerd!! :D

Gelukkig is de bevalling goed gegaan enzo.
Het zijn ook mooie kittens zeg! Super dat jullie er ook een houden. Nu nog kiezen... zal lastig worden..

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:58

:D wat een schatjes

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:01

O,jee!Moet er weer gezeurd worden? :+

Ik wil ook jonge poesjes!!! :P Schatjes zijn het!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:09

Ahh.. wat lief!
Wat stom nou dat er weer mensen zeggen gelukkig maar 3, zijn ze wel gekeurd? Etc.
Sorry maar daar kan ik echt niet tegen. Mijn moeder kreeg mij ook zomaar. Ze wilde namelijk helemaal geen kinderen en ze had niet eens een dikke buik. Ze ging wel naar de dokter toen ze heel erg last kreeg van haar buik, toen een scan gemaakt en meteen naar het ziekenhuis uurtje later kwam ik uit haar buik :D

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:58

ohh jeetje... dan ben ik ook geen goed baas. mijn kat is een paar weken terug van t balkon gesprongen toen ze krols was en kan nu dus ook zwanger zijn want ze is een nachtje buiten geweest. nou, dan ben ik maar een hele slechte baas.
@ts, ik hoop dat je lieve tehuizen vind voor je jonge kroost.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:00

lonneke schreef:
ohh jeetje... dan ben ik ook geen goed baas. mijn kat is een paar weken terug van t balkon gesprongen toen ze krols was en kan nu dus ook zwanger zijn want ze is een nachtje buiten geweest. nou, dan ben ik maar een hele slechte baas.
@ts, ik hoop dat je lieve tehuizen vind voor je jonge kroost.

Gauw steriliseren dan!

Ts, gefeliciteerd met je kroost, gelukkig zijn het er maar 3, moederpoes zal nu goed voer nodig hebben, dus haal wat kittenbrok van een goed merk in huis.

Normaal voer je een zwangere poes flink bij de laatste weken.

Nu maar snel onder het mes!

Ze hebben leuke kleuren, als het torties zijn (driekleuren) zijn het vrijwel altijd meisjes.
Laatst bijgewerkt door CM_ op 25-04-09 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:03

Haha wat een schatjes! :D

Wat heb je dat leuk geschreven!

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:08

Allereerst Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! :D
Leuk hoor vooral omdat het zo onverwacht is hihi

crossmonster schreef:
Ze hebben leuke kleuren, als het torties zijn (driekleuren) zijn het vrijwel altijd meisjes.

Dierenarts heeft me gezegd dat een driekleur altijd vrouwtjes zijn, omdat het genetisch onmogelijk is
dat een driekleur een mannetje is.
Hoe of wat weet ik verder ook niet, maar ik heb eigenlijk ook nog nooit een driekleur man gezien :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:10

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:11

Jeetje, je bent wel druk met gezinsuitbereiding zo ;) eerst een tweeling en nu nog een drieling ook ;)

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:15

Crossmonster, er gaat een wereld voor me open hihi,
denk dat de dierenarts die mij dit heeft verteld dit niet wist.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:18

Oh wat schattig!!!
een super verrassing dus :D

en alsjeblieft mensen, loop toch eens niet zo te zeuren, hoop dat jullie het allemaal perfect voor elkaar hebben thuis, kan altijd gebeuren zoiets! Wij hebben ooit 2 kittens uit het assiel gehaald, een kater en een poesje, we wilde ze bijde onvruchtbaar maken, nou afspraak gemaakt, en wat blijkt... we waren net te laat, helaas... kan allemaal gebeuren!! dus alsjeblieft, niet zo moeilijk doen!! laat de TS gewoon trots zijn op dr kittens!! zo iets moois gebeurd je ook niet elke dag!!

TS gefeliciteerd!!
en laat even de reactie van je dochter weten!!!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 20:58

nog even snel een reactie(ga zo eerst even eten)
ik ga me niet verdedigen over het hoe of waarom mijn poes een nestje heeft gekregen en ga me absoluut niet verdedigen.
kwam ze alleen even showen :D

helaas is 1 van de kittens vanavond overleden |(

de andere twee zijn springlevend en drinken goed bij hun moeder.
1 katje houden we zelf en inmiddels hebben we voor nr 2 ook al een adres gevonden bij een mede-bokker

zal morgen weer wat foto's maken