wat voor voeding boerboelpup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: wat voor voeding boerboelpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:53

Ohw, das nie goed nie :n

De cockerspaniel van mijn moeder is allergisch voor CGKS-stoffen en met Lavor gaat het prima!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 07:09

mijn andere honden hebben de pedigree alleen als pup gehad ze staan nu gewoon op droog voer en sávonds extra blik erbij.

bedankt voor de info allemaal maar de verhalen verschillen soms. :D maar dat zal ook wel aan de hond liggen natuurlijk
en ik las ook op het boerboel forum dar royal canin meer eiwitten zou bevatten maar dat doet pedirgee zeker
ik ga voor haar zeker het eeste jaar goed voer halen en mij bij meerdere mensen informeren

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:34

Pedigree is ook droog voer sibbe ;) Maar wat voor droog en blik voer geef je ze nu?

Overigens krijgen mijn doggen ook alleen vers vlees, de pup heeft bij de fokker royal canin gehad, heb ik heel even doorgevoerd, vervolgens wegens problemen overgestapt op hills en wegens slecht eten uiteindelijk overgestapt op vers. Toen was hij denk ik een weekje of 12. Ze staan nu beiden alweer ruim 3 maanden op vers vlees en hij groeit prachtig op.
Nog steeds snel, maar het wordt een hele grote hond. Wel heel gelijkmatig, geen groeispurten, geen groeipijn en strak in het pak *D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:41

gewoon lekker vers vlees geven meer heeft een hond niet nodig
daar is onze pup ook op groot geworden (wel geen BB maar toch een groot ras)

ze had gen groei spurten of pijnscheuten dat is wel erg belangrijk

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:46

Als je het allerbeste wil raad ik je ook aan om versvlees te voeren (Barf, carnibest etc.).
Of kies een brok zonder kunstmatige toevoegingen (Cavom, Farmfood, Lavor etc.)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:53

Idd lavor heb ik als advies na 7 maand gegeven,via de fokker altijd besteldt ideaal voer.
Vers vlees hoor ik ook veel goed3e verhalen over,genoeg tips dus!!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 08:21

mijn honden krijgen nu rijst lams brokken en gewoon een haf blik vlees van de lidl ze zien er goed uit goeie vacht enzo.
ik weet dit pedigree droog voer is :D
maar hoe gaat dat met dat vers vlees en waar kan ik dat halen (toch niet gewoon bij de slager }:0 :D )

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:24

Ik zou echt stoppen met de pedigree en Lidl vlees....kijk maar eens hoeveel conserveringsmiddelen erin zitten....echt het slechtste voer wat ik me ongeveer kan bedenken!

Voor vers vlees kan je surfen naar : www.barfplaats.nl of even googlen op 'Carnibest'...
Er zit meestal wel iemand die erin handeld bij je in de buurt.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:26

ik heb niet gezegt dat ze brok krijgen van de pedigree het is lamsrijst van de molen

ik heb contact gehad met de boerboelclub en wacht nu op een mail van hun met advies .
bedankt voor alle tips ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:09

Van welke molen? :? :D
Maar ook het blikvoer van de Lidl, mijn advies is toch om daar meteen mee te stoppen en datgene wat je nog hebt regelrecht in de prullenbak te pleuren.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:11

Ga je ook iets doen met de tips?
Wat ga je voeren ?(uiteindelijk, eerst natuurlijk dat van de fokker gebruiken)....

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 19:54

ja ik ga eerst de fokker morgen informeren en daar mee verder voeren
en als dat goed is voor deze honden dan ga ik hier zeker verder mee.
ik ga dat voer bij de dommelse watermolen halen dat is een diervoerder van groot en kleine dieren en vee en deskundige mensen.
en voor de rest blijft het gewoon wat het is voor de andere twee
de pup heeft ander voer nodig voor de groei dat was mijn vraag ook en daar heb ik gelukkig goeie antwoorden op gekregen
wat ik verder voer voor die andere honden is mijn keuze en of topic ;)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:01

Ik heb een stuk of 20 commerciele voeders doorgerekend (zowel KVV als brok) en kwam voor mijn boerboel uit op Hills Giant breed als de beste. Ik heb haar daar tot een maand of 8 op gehad en ben daarna op vers overgegaan. Nooit problemen, super gewrichten, prima bewegen.
Barf moet je met een jonge snel groeiende pup m.i. alleen doen als je bereid bent om heel veel te rekenen en donders goed weet wat je aan het doen bent. Ik ben dierenarts en heb al heel veel ellende gezien van BARF (en in mindere mate ook KVV) bij het voeren van jonge snel groeiende honden. Nou waren dat ook wel bazen die niet wisten waar ze mee bezig waren.... maar tenzij jij of je dierenarts bereid bent regelmatig aan het rekenen te slaan zou ik kiezen voor a) Hills of b) een KVV of brok met constante samenstelling waarvan is doorgerekend hoe het in elkaar steekt. Gewoon naar de gehaltes op het pak kijken is niet voldoende, je moet omrekenen naar gehaltes per calorie-eenheid anders weet je nog niks.

Overigens, ben je hier al geweest? http://www.boerboelplein.nl veel ervaringen, veel fokkers
En van welke fokker krijg je een pup?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:42

Je zegt dat je als DA (niet te hard roepen, anders heb je constant pb's van allemaal mensen :P) veel ellende hebt gezien van vers vlees bij opgroeiende honden, maar ik vraag me af hoeveel ellende je hebt gezien van mensen die (slechte) brok voeren? Ik snap inderdaad dat als je zelf samenstelt en dit niet goed doet, dan er bepaalde overschotten of tekorten in het lichaam kunnen ontstaan.

En sibbe, ik vind het knap krom dat je voor je grote hond het beste wilt, maar dat het voor de oudere honden kennelijk niets uitmaakt wat ze eten. Zo komt het wel op me over.

Je bent naar advies op zoek en als iedereen meldt dat je moet stoppen met Lidl blikvlees, en daar doe je vervolgens niets mee, waarom niet? Wat is dan voor jou de reden om dat wél te blijven voeren? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar. Goede voeding is voor zowel een opgroeiende pup als een volledig uitgegroeide hond erg belangrijk.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:45

Ben het volledig met je eens Xono :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:48

XoNo schreef:
Je bent naar advies op zoek en als iedereen meldt dat je moet stoppen met Lidl blikvlees, en daar doe je vervolgens niets mee, waarom niet? Wat is dan voor jou de reden om dat wél te blijven voeren? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar. Goede voeding is voor zowel een opgroeiende pup als een volledig uitgegroeide hond erg belangrijk.

Ik loop hier met dezelfde vraag rond, je opent een topic met de vraag wat voor voer je het beste kan geven aan een boerboel, er worden wat tips aangedragen zoals een large breed puppenvoer van Royal canin of Hills, of een goed evrsvoer (KVV) maar uit het onderstaande;

sibbe schreef:
ik ga dat voer bij de dommelse watermolen halen dat is een diervoerder van groot en kleine dieren en vee en deskundige mensen.

Dan staat je keus toch al vast :D :D Waarom vraag je dan om advies? :P

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 15:04

ik ben vandaag bij de fokker geweest en deze geeft coyal canin dus dit krijgt ze ook het eerste jaar.
mijn andere honden blijven gewoon op wat ze nu krijgen gewoon omdat ze er goed uit zien en goed in het vel zitten.
de vraag gaat vanaf het begin over de pup omdat deze snel groeien dan andere rassen.

boerboel plein heb ik ook alveel info van bedankt en voor de duidelijke informatie die je geeft ellebel ;)

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 15:06

Chiqa schreef:
XoNo schreef:

Ik loop hier met dezelfde vraag rond, je opent een topic met de vraag wat voor voer je het beste kan geven aan een boerboel, er worden wat tips aangedragen zoals een large breed puppenvoer van Royal canin of Hills, of een goed evrsvoer (KVV) maar uit het onderstaande;

sibbe schreef:

Dan staat je keus toch al vast :D :D Waarom vraag je dan om advies? :P

lees even alles :D

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:17

Ok dus de fokker geeft Royal canin, mag ik vragen waarom je dat dan het hele eerste jaar blijft geven. Als ik zo kijk naar de goede tips die hier voorbij zijn gekomen, zou ik er eerder voor kiezen na een tijdje over te stappen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:36

RC is niet slecht, maar blijf je het nu alleen voeren, omdat de fokker het ook voert? Of sta je zelf ook echt achter die keus?

En zoals ik al eerder zei: je weet pas dat je honden er goed uitzien en lekker in hun vel zitten als je iets anders probeert. Je hebt nu totaal geen vergelijkingsmateriaal. Aangezien ze sowieso 1 keer per dag 1 van de slechtste dingen gevoerd krijgen die er bestaan, dénk ik dat het beter kan.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:27

Ik snap niet waarom je je andere honden die bagger wel blijft voeren :?

Van buiten zien ze er misschien 'goed' uit maar van binnen zal het op de lange termijn minder zijn.......

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:07

Nou, ik ben er klaar mee :D Als Chiqa de spijker op zijn kop slaat, dan moet ze alles lezen? :? Wat denk je dat ze gedaan heeft? :D

Als je volgende keer nou weer allang uitgestippeld heb hoe je het gaat doen en dat je je andere honden bagger blijft voeren, kom hier dan niet eerst onze tijd verdoen door naar advies te vragen. Scheelt ons allemaal een hoop ergenissen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:09

Ik ook :evaw:

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:12

XoNo schreef:
Nou, ik ben er klaar mee :D Als Chiqa de spijker op zijn kop slaat, dan moet ze alles lezen? :? Wat denk je dat ze gedaan heeft? :D

Als je volgende keer nou weer allang uitgestippeld heb hoe je het gaat doen en dat je je andere honden bagger blijft voeren, kom hier dan niet eerst onze tijd verdoen door naar advies te vragen. Scheelt ons allemaal een hoop ergenissen.

_/-\o_ niks meer aan toe te voegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:34

sibbe schreef:
lees even alles :D

Jij vraagt om advies, ik reageer net als mijn voorgangers uitgebreid, geef adviesen, stel vragen
jij komt met het antwoord;

sibbe schreef:

Dan is toch vrij duidelijk dat je keus al vast staat, waarom zeg je dan dan ik beter lezen moet?

XoNo schreef:
Als je volgende keer nou weer allang uitgestippeld heb hoe je het gaat doen en dat je je andere honden bagger blijft voeren, kom hier dan niet eerst onze tijd verdoen door naar advies te vragen. Scheelt ons allemaal een hoop ergenissen

Presies, ik pas dr ook voor om mensen te helpen die hundieren verschrikkelijk slecht voer geven, alleen omdat dit voor het gemak is en geen moeite willen doen om zich te verdiepen in hun huisdier.
Jammer want je kan er zo verschrikkelijk veel voor terug krijgen, ik hoop dat er een dag komt dat je inziet dat dit voer echt niet meer kan tegenwoordig, je geeft toch om je dieren?