Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Als ze wat tammer is is dat wel te doen, zie nu niet helemaal hoe ik haar daarin ga krijgenIk dacht aan een fotoshoot met een stropdas voor Tibeau en zij een wit strikje
Yamcha schreef:Weet je wat het maffe is: ik was best bereid om het allemaal passend te máken, die klik met ons was gewoon iets minder belangrijk, vond wel dat er met Tibeau meteen een klik moest zijn. 2 "losse" honden, die elkaar tolereren, maar niet met elkaar omgaan, vind ik hélemaal niets.......
Maar dit is een lot uit de loterij, werkelijk waar, het is maar heel zelden dat je dit hebt, en ik heb het verdikke voor de 2e keer
Nou heb ik straks twéé van die wereldhonden, bijna meer dan een mens aankan, zeg......
Yamcha schreef:Voor de honden heel prettig, ook in deze kun je dan toe komen aan het natuurlijke gedrag, en hun natuurlijke behoeftes, voor mij een absolute voorwaarde om honden te houden. Maar dat maakt dan wel dat de eisen die aan een hond die erbij komt, heel anders worden. Mijn honden hoeven niet met kinderen te kunnen (ik heb ze niet, en ze komen er maar zelden mee in contact, kunnen nog altijd in de kennel) en ze hoeven niet alles wat een normale huishond kan.
Wél wil ik dat ze sociaal heel vaardig en intelligent zijn, dat ze supergehoorzaam zijn (een ongehoorzame hond kan ik die vrijheid immers niet geven) dat ze assertief zijn, maar niet agressief, dat ze ook met boerderijdieren goed omgaan, en niet achter hazen en konijnen aan gaan vangen.
Maar dat laatste is natuurlijk te leren
hestejente schreef:Wat leuk, een vriendinnetje voor Tibeau! Het klinkt alsof het helemaal goed gaat komen, ben benieuwd hoe het logeerweekend zal gaan. De eigenaar moet wel een groot vertrouwen in jullie hebben als hij zijn hond zomaar een dag en daarna nog een weekend uitleent, in ieder geval super dat het zo kan en dat jullie niet onder druk worden gezet om een beslissing te nemen.
Wat heb je het stukje ontzettend mooi geschreven yamcha, er spreekt zó veel liefde en verstand uit. Wat fijn om te lezen
dejavu schreef:Over dat je het wel passend wilde maken:
Mag het 'onderhand' eens dat het je een keer wel gemakkelijk wordt gemaakt?! Ik bedoel, met Tibeau heb je echt een heel traject moeten doorlopen en ik geloof heus dat je dat met alle liefde hebt gedaan en dat je trots moet zijn op het resultaat, maar dat het een keer niet met een hoop bloed, zweet en tranen hoeft te gaan is toch geweldig? Het is je gewoon zo gegund dat het tot dusver soepel loopt.
dejavu schreef:Ik ken eigenlijk geen domme DH's, volgens mij zijn ze allemaal razend intelligent..... gecombineerd met dat lekkere temperament van ze, én hun natuurlijke...... ehh..... ondernemendheid zal ik maar zeggenEven offtopic: Bestaan er Duitse herders die niet intelligent zijn? Ik ken ze namelijk wel die niet luisteren, maar een oen moet ik nog tegenkomen.
dejavu schreef:En: Is de reden dat de baasjes Heero weg doen, puur dat ze hier en daar onbehouwen is? In de zin van: lomp/enthousiast?
Weet je al wanneer ze ongeveer komt? Ik zou echt niet meer kunnen wachten tot de zomer...
XoNo schreef:Ik zou haar gewoon aankomend weekend ophalen