Tibeau is verliefd! (vervolg op: teef bij mijn reu)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:21

Fijn dat het allemaal zo positief heeft uitgepakt. Leuk! Wij hebben een aantal jaren geleden bij onze collie-dame van 9 jaar een reu erbij genomen van 3 jaar. De beide honden accepteerde elkaar, maar er werd niet samen gespeeld. Dat kende die reu echt niet. Het teefje was door het overlijden van onze andere hond erg nerveus en onzeker geworden. zij miste duidelijk een leider. De reu kwam via een advertentie in de krant. Het teefje knapte zienderogen op. hoewel hij geen echte leider was (is), werd zij wel weer een stuk minder nerveus en vrolijker. We hebben op zaterdag gekeken, en op zondag moesten we de beslissing nemen, ja of nee. het werd een ja. Hond opgehaald en thuis gewoon losgelaten. Ging vanaf de eerste seconde goed. maar zoals ik eerder zei; het leefde naast elkaar. Ze speelden niet, maar hadden het wel goed naar hun zin zo samen. Helaas, een jaar later overleed het teefje plotseling. Toen hebben we een pupje erbij genomen. Die heeft de reu leren spelen.
Wens jullie veel plezier en vooral veel geluk met 2 leuke duitse herders!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:11

Wat leuk, een vriendinnetje voor Tibeau! Het klinkt alsof het helemaal goed gaat komen, ben benieuwd hoe het logeerweekend zal gaan. De eigenaar moet wel een groot vertrouwen in jullie hebben als hij zijn hond zomaar een dag en daarna nog een weekend uitleent, in ieder geval super dat het zo kan en dat jullie niet onder druk worden gezet om een beslissing te nemen.

Wat heb je het stukje ontzettend mooi geschreven yamcha, er spreekt zó veel liefde en verstand uit. Wat fijn om te lezen :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:13

Yamcha schreef:
Als ze wat tammer is is dat wel te doen, zie nu niet helemaal hoe ik haar daarin ga krijgen :') Ik dacht aan een fotoshoot met een stropdas voor Tibeau en zij een wit strikje :j

_O- _O- _O-

Yamcha schreef:
Weet je wat het maffe is: ik was best bereid om het allemaal passend te máken, die klik met ons was gewoon iets minder belangrijk, vond wel dat er met Tibeau meteen een klik moest zijn. 2 "losse" honden, die elkaar tolereren, maar niet met elkaar omgaan, vind ik hélemaal niets.......
Maar dit is een lot uit de loterij, werkelijk waar, het is maar heel zelden dat je dit hebt, en ik heb het verdikke voor de 2e keer :')
Nou heb ik straks twéé van die wereldhonden, bijna meer dan een mens aankan, zeg......

Over dat je het wel passend wilde maken:
Mag het 'onderhand' eens dat het je een keer wel gemakkelijk wordt gemaakt?! Ik bedoel, met Tibeau heb je echt een heel traject moeten doorlopen en ik geloof heus dat je dat met alle liefde hebt gedaan en dat je trots moet zijn op het resultaat, maar dat het een keer niet met een hoop bloed, zweet en tranen hoeft te gaan is toch geweldig? Het is je gewoon zo gegund dat het tot dusver soepel loopt. :)
Twee honden die elkaar slechts tolereren lijkt mij inderdaad ook niets. Zelf kun je inderdaad nog werken aan de relatie met de hond, maar ik snap dat de klik er met Tibeau er zeker moet zijn. In drei worden: Ge-wel-dig. :P :P

Yamcha schreef:
Voor de honden heel prettig, ook in deze kun je dan toe komen aan het natuurlijke gedrag, en hun natuurlijke behoeftes, voor mij een absolute voorwaarde om honden te houden. Maar dat maakt dan wel dat de eisen die aan een hond die erbij komt, heel anders worden. Mijn honden hoeven niet met kinderen te kunnen (ik heb ze niet, en ze komen er maar zelden mee in contact, kunnen nog altijd in de kennel) en ze hoeven niet alles wat een normale huishond kan.
Wél wil ik dat ze sociaal heel vaardig en intelligent zijn, dat ze supergehoorzaam zijn (een ongehoorzame hond kan ik die vrijheid immers niet geven) dat ze assertief zijn, maar niet agressief, dat ze ook met boerderijdieren goed omgaan, en niet achter hazen en konijnen aan gaan vangen.
Maar dat laatste is natuurlijk te leren :)

Even offtopic: Bestaan er Duitse herders die niet intelligent zijn? Ik ken ze namelijk wel die niet luisteren, maar een oen moet ik nog tegenkomen.

En: Is de reden dat de baasjes Heero weg doen, puur dat ze hier en daar onbehouwen is? In de zin van: lomp/enthousiast? :)
Weet je al wanneer ze ongeveer komt? Ik zou echt niet meer kunnen wachten tot de zomer... :)

Gezien je van Tibeau ook een leuk beest heb gemaakt, lijkt me dat dit vast ook helemaal goed komt.

XoNo

Re: Tibeau is verliefd! (vervolg op: teef bij mijn reu)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:35

Ik zou haar gewoon aankomend weekend ophalen :D

2 honden die langs elkaar heen leven en elkaars aanwezigheid accepteren is inderdaad geen ruk aan. Mijn ouders hebben dat ook met 2 teefjes.

Onze 2 doggen kunnen vanaf begin af aan super met elkaar opschieten, er wordt gespeeld, ze wassen elkaar, slapen naast elkaar. Zo'n heerlijk gezicht :+: Ik hoop dat jij dat straks ook elke dag kunt aanschouwen Yamcha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:56

*gaat even quoten, anders kan ik niet netjes antwoord geven*
hestejente schreef:
Wat leuk, een vriendinnetje voor Tibeau! Het klinkt alsof het helemaal goed gaat komen, ben benieuwd hoe het logeerweekend zal gaan. De eigenaar moet wel een groot vertrouwen in jullie hebben als hij zijn hond zomaar een dag en daarna nog een weekend uitleent, in ieder geval super dat het zo kan en dat jullie niet onder druk worden gezet om een beslissing te nemen.

Wat heb je het stukje ontzettend mooi geschreven yamcha, er spreekt zó veel liefde en verstand uit. Wat fijn om te lezen :)

Dank je wel, wat een mooi compliment :o

Ja, de eigenaar heeft zeker vertrouwen in ons, ze gunt Heero het beste wat er is, en dat is niet bij haar :(:) Enerzijds is dat heel verdrietig, anderzijds heb ik bewondering voor haar moed om deze beslissing te nemen, voor Heero is het het beste en eerlijkste wat ze kan doen. Ze zegt ook zelf: dít is wat ik haar altijd heb gegund, maar nooit heb kunnen geven....... Je mag best weten, ik had kippevel over mijn hele lijf, en tranen in mijn ogen toen ze dat zei, kan haar verdriet zo goed invoelen. Het lijkt me vreselijk om te weten dat je je hond niet kunt geven wat ze nodig heeft, ik zou er kapot aan gaan, dat weet ik wel...... Ook dat is een reden dat we zo zorgvuldig plannen en het de tijd geven, je hebt met 2 honden (en nog wat meer) te maken, met 5 mensen (zij, haar man en haar dochter), daar moet je heel zorgvuldig in zijn.
Zij houden zóveel van Heero, en júist daarom zoeken ze een ander plekje voor haar..... ik kan daar echt alleen maar bewondering voor hebben.

dejavu schreef:
Over dat je het wel passend wilde maken:
Mag het 'onderhand' eens dat het je een keer wel gemakkelijk wordt gemaakt?! Ik bedoel, met Tibeau heb je echt een heel traject moeten doorlopen en ik geloof heus dat je dat met alle liefde hebt gedaan en dat je trots moet zijn op het resultaat, maar dat het een keer niet met een hoop bloed, zweet en tranen hoeft te gaan is toch geweldig? Het is je gewoon zo gegund dat het tot dusver soepel loopt. :)

Dank je wel voor je lieve woorden, ik kan niet anders dan het momenteel heel bijzonder vinden, het is zó goed, zó mooi......
Oh, dat met Tibeau heb ik zeker met alle liefde gedaan, zeker weten....... hij is die moeite zó waard, zou die keus elke dag opnieuw zo maken :j maar dit is wel geluk hebben, hoor....... pfff wát een hond joh :+:

dejavu schreef:
Even offtopic: Bestaan er Duitse herders die niet intelligent zijn? Ik ken ze namelijk wel die niet luisteren, maar een oen moet ik nog tegenkomen.
Ik ken eigenlijk geen domme DH's, volgens mij zijn ze allemaal razend intelligent..... gecombineerd met dat lekkere temperament van ze, én hun natuurlijke...... ehh..... ondernemendheid zal ik maar zeggen :') plus dat ze (in vergelijking met de meeste honden) enorm hoog in de driften staan, zo gaaf en bijzonder :+: Ik hou van DH's :+:
dejavu schreef:
En: Is de reden dat de baasjes Heero weg doen, puur dat ze hier en daar onbehouwen is? In de zin van: lomp/enthousiast?
Weet je al wanneer ze ongeveer komt? Ik zou echt niet meer kunnen wachten tot de zomer...

Ze is niet onbehouwen, ze is bij tijden niet controleerbaar, en dan compleet door het dolle heen...... en da's écht zot :')
Heero is heel pittig, heel fel, heel temperamentvol, heftig én slim, en ondeugend, en daarom kunnen zij haar niet aan. Plus dat ze soms wat dominant kan zijn, dat is ze hier niet, omdat Beau er is.
XoNo schreef:
Ik zou haar gewoon aankomend weekend ophalen :D

Ik wou dat het kon, echt he...... maar er zijn van die dingen als roosters, en planningen...... als ik kon, haalde ik haar morgen al op, maar moet ook rekening houden met allerlei gevoelens, en de vakantie zit er aan te komen....... wss komt ze 9 en 10 mei, cam in de aanslag houden :j
maar dat mag mijn echtgenoot doen, ik heb het zeer druk met andere (honden)zaken.