Pup zou meer mogen eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:00

Ik heb een ook verschrikkelijk slechte eter ... Daarnaast heeft hij ook nog eens een voedselallergie wat het allemaal niet makkelijker voor hem maakt omdat hij niet teveel doorelkaar mag en bepaald voer helemaal niet meer..
maar ik vroeg me alleen af waarom je na een kwartier het eten weghaalt ook al heeft hij het niet op??
als hij al te weinig eet omdat hij het laat staan kun je toch beter niet zijn eten weghalen ? die van mij eet namelijk ook weleens een paar hapjes,maar een uur later eet hij het soms allemaal opeens op,soms ook pas later op de avond (soms eet hij ook weleens een hele dag niet ! dus echt een extreem slechte eter !) maar is dan toch fijn dat als hij honger heeft kan eten .. hij kan de link namelijk niet leggen van gister pakten het ze weg toen ik het niet meteen opat,laat ik het nu dan maar eten,hij heeft hooguit hele erge honger en zal het allemaal opeten,maar daarna is het weer hetzelfde probleem...

p.s ik zou inderdaad ook niet vlees en brokken tegelijk geven ,brokken en vlees word verschillend in de maag van de hond verteerd maar zoals TS doet met (minimaal) 8 uur ertussen is prima en kan geen kwaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:16

Sassy4barrel schreef:
Info van Prins (natuurlijke brok): (prins verkoopt dus hondenvoer: brok ! droogvoer, maar raad vleesvoeding naast de brokken aan !)

Vers vlees kunt u om verschillende reden aan uw hond geven.

Bij een onbalans in de stofwisseling, veroorzaakt door een verkeerde voeding of voedingsmethode, waardoor de vertering niet meer optimaal functioneert.
Vers vlees kan helpen dit te verbeteren en zorgen dat er weer een goede enzymen aanmaak is en een optimale darmflora. Na gemiddeld een week vers vlees voeding is de verteringsbalans weer hersteld en kunt u weer op droogvoer overstappen.
Tevens komt het de vertering van de hond ten goede als u naast de brokken bijvoorbeeld een vers vlees dag per week aan uw huisdier geeft. Hierdoor blijft de vertering van de brokken ook optimaal en is er dus een goede opname van voedingsstoffen. Doordat het vlees vers is, en dus onverhit, blijven natuurlijke vitaminen en mineralen behouden. Kortom: verbetert de darmflora en de aanmaak van enzymen wat weer zorgt voor een goede vertering.
Het heeft een hoge acceptatie waardoor kieskeurige honden en katten het ook erg lekker vinden, en door de hoge verteerbaarheid produceert uw huisdier weinig ontlasting. Bevat geen chemische anti-oxidanten en kleur- geur en smaakstoffen.
Verbetert de gehele conditie van de hond en kat.

Dat zag ik Gamma :D Je kan het prima samen voeren alleen staat hier niets over het aantal uren wat er het beste tussen kan zitten.

meggiemeg

Re: Pup zou meer mogen eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:20

Zolang een jonge hond in de groei is zal er meer energie gaan naar het groeien en zal dit niet aanzetten in een laagje om de ribben.
Net wat er al is gezegd, je hebt grote en kleine eters.
Zolang je hond nog goed groeit en levendig is zou ik me niet te veel zorgen maken dat ze niet genoeg krijgt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:23

XoNo schreef:
Dat je er niemand over hoort, zegt nog niet dat juist goed is. Ik zeg niet dat het schadelijk is, alleen wordt het verteringsproces er niet makkelijker op als je brok met vers samen voert.

Als de TS zich ongemakkelijk voelt bij het feit dat haar hond schraal is, dan moet ze er wat aan doen en dat is mijn tip. Alleen omdat jij misschien vindt dat het onzin is, wil nog niet zeggen dat het ook zo is. :)

Als jij aardappels groente en vlees eet, met nog yoghurt na, verteert dat allemaal gelijk? Nee? MIsschien moet je dan toch eens overwegenom een dag aardappels, een dag groente en een dag vlees te eten in de week......
Ik denk dat het verteringsverhaal door brokkenlui in de wereld geholpen is.
Mensen die BARF of NRV voeren hoor je toch ook niet klagen als een hond bot met vlees eet? DAt verteert ook verschillend lijkt me...
Mijn honden eten al jaren brokken en vlees door elkaar, en ik moet zeggen dat de darmen een stuk sterker geworden zijn sindsdien. Toen ze alleen brokken aten waren ze om de haverklap aan de diarree als ik eens wat anders gaf, nu ze het door elkaar krijgen, hebben ze nooit meer diarree.....

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:29

Chiqa schreef:
Sassy4barrel schreef:
Info van Prins (natuurlijke brok): (prins verkoopt dus hondenvoer: brok ! droogvoer, maar raad vleesvoeding naast de brokken aan !)

Vers vlees kunt u om verschillende reden aan uw hond geven.

Bij een onbalans in de stofwisseling, veroorzaakt door een verkeerde voeding of voedingsmethode, waardoor de vertering niet meer optimaal functioneert.
Vers vlees kan helpen dit te verbeteren en zorgen dat er weer een goede enzymen aanmaak is en een optimale darmflora. Na gemiddeld een week vers vlees voeding is de verteringsbalans weer hersteld en kunt u weer op droogvoer overstappen.
Tevens komt het de vertering van de hond ten goede als u naast de brokken bijvoorbeeld een vers vlees dag per week aan uw huisdier geeft. Hierdoor blijft de vertering van de brokken ook optimaal en is er dus een goede opname van voedingsstoffen. Doordat het vlees vers is, en dus onverhit, blijven natuurlijke vitaminen en mineralen behouden. Kortom: verbetert de darmflora en de aanmaak van enzymen wat weer zorgt voor een goede vertering.
Het heeft een hoge acceptatie waardoor kieskeurige honden en katten het ook erg lekker vinden, en door de hoge verteerbaarheid produceert uw huisdier weinig ontlasting. Bevat geen chemische anti-oxidanten en kleur- geur en smaakstoffen.
Verbetert de gehele conditie van de hond en kat.

Dat zag ik Gamma :D Je kan het prima samen voeren alleen staat hier niets over het aantal uren wat er het beste tussen kan zitten.

er staat vleesdag dus ze bedoelen volgens mij 6 dagen in de week brok , 1 dag in de week vlees.
Zelf voer ik smorgens brok en savonds vlees, mijn honden doen t er prima op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:32

Sassy4barrel schreef:
er staat vleesdag dus ze bedoelen volgens mij 6 dagen in de week brok , 1 dag in de week vlees.

Ja en daar ging het nu nét niet over ;) Ze geeft een dagdeel vlees, een andere Brokken, dus begreep dit stukje al niet zo omdat dit niet er zake deed.

Billy schreef:
Als jij aardappels groente en vlees eet, met nog yoghurt na, verteert dat allemaal gelijk? Nee? MIsschien moet je dan toch eens overwegenom een dag aardappels, een dag groente en een dag vlees te eten in de week......

Ga jij nu een mens met een hond vergelijken, heb je even?
Appelen peren weet je wel ;) Niet echt zinvol.
Of loop jij ook aan een riem en slaap je in een bench?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:38

Wat heeft aan de riem lopen met voer verteren te maken?
Die link snap ik dan weer niet....

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:42

Chiqa schreef:
Ja en daar ging het nu nét niet over ;) Ze geeft een dagdeel vlees, een andere Brokken, dus begreep dit stukje al niet zo omdat dit niet er zake deed.
Ow ik dacht dat het over een hond van 6 maanden oud ging die net iets te dun is :Y) Daarom dacht ik dat een weekje vlees voor de verteringsbalans te herstellen wel goed zou zijn :D Dat ze smorgens brokken voert en savonds vlees lijkt me geen probleem, er zit toch genoeg tijd tussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:44

Sassy4barrel schreef:
Ow ik dacht dat het over een hond van 6 maanden oud ging die net iets te dun is Daarom dacht ik dat een weekje vlees voor de verteringsbalans te herstellen wel goed zou zijn Dat ze smorgens brokken voert en savonds vlees lijkt me geen probleem, er zit toch genoeg tijd tussen

Nee ze geeft ene dagdeel vlees, andere brok. Staat in de beginpost. Leek mij verstandiger om dit appart te gaan voeren om eens te kijken hoe dit uit pakt, je weet maar nooit.

Billy ben blij dat je het al zelf toegeefd dat wat jij zei idd appelen peren is :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:46

Je leest niet goed Chiqa.
Op deze manier heeft het weinig zin om met jou te discussieren.....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:16

Sassy: prins verkoopt ook vers voer. Niet alleen brok, dus mijns inziens is dat geen betrouwbare informatiebron.

Billy: bot vereist ook weer een net andere zuurgraad dan vlees opzich, maar er zit nog altijd een groter verschil tussen vlees en brok.

Vers en brok zullen best samen gaan, alleen is het MIJNS INZIENS niet de ideale situatie. :) Als je hond het er goed op doet, super, maar als je hond schraal blijft, zou ik toch gaan kijken naar andere opties en dit is er 1 van.

En anders misschien een heel ander kvv of brok proberen. Ik weet niet wat voor kvv je voert, maar qua brok zou je misschien een keer FarmFood of Orijen kunnen proberen (dat zijn brokken die ik zelf qua samenstelling wel mooi vindt). Ik weet niet welk soort kvv je voert? Daar zit ook nog flink verschil in. Ik heb laatst ter afwisseling KIVO gevoerd aan mijn honden en daar gingen ze van aan de schijt. Dus ook daar zit nog verschil in.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:38

Als de hond schraal blijft, zeker op deze leeftijd, is ze gewoon ergens anders mee bezig dan in de breedte groeien...
Als het mijn hond zou zijn, zou ik gewoon doorgaan met wat ik voerde, want mi is daar niks mis mee.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:09

Waarschijnlijk is er idd niets mis mee, maar ik zelf zou ook proberen om er net iets meer vlees op te krijgen :j Mijn pup was in het begin ook schraal en dat geeft niets, maar uiteindelijk heb ik er wel meer opgekregen :) Voel me daar toch beter bij.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:39

Ik heb besloten dat ik haar 's avonds wel brok blijf geven. Ik geloof net als Billy ook niet dat het zoveel uitmaakt dat ik zowel brok als vlees voer. Ik kan ook nergens argumenten vinden die mij overtuigen dat het wel slecht zou zijn. 's Middags probeer ik wel in een extra maaltijd vlees bij te voeren. Gewoon even kijken of het verschil maakt.

Ik geef haar trouwens meestal Smuldier of Rodi (complete maaltijden uiteraard). Ik heb ook Duck geprobeerd maar ik vond dat net op karton lijken en mijn hond ook geloof ik :D . Wel wil ik Carnibest nog gaan proberen, alleen is dat hier niet makkelijk te verkrijgen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:44

Carnibest vind ik persoonlijk wel beter dan Smuldier of Rodi, omdat Carnibest geen gebruikt maakt van supplementen en toevoegingen. Rodi en Smuldier doet dit wel. Van de kenners hoor ik overigens wel dat Duck beter zou zijn dan Smuldier of Rodi, maargoed, ik denk dat dat per hond verschilt. Het is maar net hoe ze het erop doen.

Je kunt ook 's morgens gewoon meer kvv geven en dat je het op 2 keer per dag houdt.

En een combi van brok en vers is niet persé slecht, maar ook niet bevorderlijk vind ik. Zeker als je nu 's middags ook kvv wilt voeren, dan wordt de periode tussen het vlees en brok steeds korter. Overigens wordt in dit topic meerdere malen aangehaald dat je het beter kunt scheiden en op internet is er ook genoeg over te vinden. Dat jij geen argumenten kunt vinden die aangeven dat scheiden van vers en brok beter zou zijn, ligt misschien meer aan je zoekkwaliteiten ;)

Maargoed, als jij van mening bent dat het niets uitmaakt, dan moet je dat natuurlijk zelf weten :)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:50

Ik kan wel argumenten vinden maar die overtuigen mij niet.

Als ik haar 's morgens meer geef eet ze het dus niet op, ze eet deze porties al niet helemaal op. Dat is juist het probleem. Ik heb ook geen andere honden rondlopen die haar concurentie zijn, anders had het wel wat makkelijker geweest denk ik.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:12

Nja, het na 15 minuten weghalen is dan inderdaad de enige optie en misschien vindt ze het eten niet zo lekker? Dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Ik ben benieuwd of het uitmaakt als je een ander merk probeert.