Pup en Snachts.. Drama!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Re: Pup en Snachts.. Drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:30

Wij hadden ook zn lastige... eerst de bench gedaan ging niet ... toen in de woonkamer een basmaptje neergelegt en vast gemaakt aan de verwarming aan een touwtje zo kort mogelijk dat hij alleen kan zitten en staan en liggen nou binnen een week was het opgelost met het plassen en poepen.. als je gaat slapen nog eventjes naar buiten en leg hem dan vast met een klein koekje of een botje en hij slaapt zo door ...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:31

Barvrouwke schreef:
Je kunt hem toch ook gewoon vastleggen aan de riem, 's nachts. Of beter een kettingkje (mijne heb in 1 nacht de riem overmidden gekauwd)

Dat is ook geen oplossing, het is een gedragsprobleem en als je dit al gaat negeren loopt ie straks helemaal over je heen. Geen goede oplossing dus!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:39

Sorry maar dat vastleggen vind ik puur symptoombestrijding en dat zou met zo'n grote hond zowiezo niet doen, als deze honden besluiten dat ze los willen, rukken ze de hele verwarming van de muur af en ik vind het eigenlijk heel erg zielig om een pup vast te leggen gedurende de hele nacht.
Leg je je baby ook vast in de wieg zodat ze niet kan bewegen, of als ze willen kruipen, bind je ze dan ook vast? Een pup is net als een baby. Zindelijk maken kost veel tijd, heel veel tijd. En heel veel geduld. Poep eten kan komen omdat je haar een keer hebt gestraft nadat ze had gepoept (weet natuurlijk niet of dat zo is) en dat ze daarom nu zoiets heeft, ik eet het vast op, dan ziet ze het niet en krijg ik ook geen straf. Komt vaker voor dan je denkt. Maar nou weet ik dus niet of dat gebeurt is, dus het is gewoon iets wat zou kunnen.
Verder tegen dat slopen. Probeer haar geestelijk ook heel erg moe te krijgen. Waarom begin je eigenlijk nu pas met puppycursus? Ze is al eigenlijk bijna puber, scheelt dat ze een grote hond is, die zijn wat later puber. Maar ik had, zeker met dit ras, gelijk begonnen met cursus.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 12:40

chocobroodje schreef:
Ja das een lastig verhaal, puppypubers. Veel van wat hier boven word gezegd klopt. Begin idd met een kleiner stuk waar ze s'nacht blijft. Zorg voor een goede puppybrok en GEEN blikvoer! Als ze buiten poept en plast belonen! 4x wandelen is misschien net te weinig voor haar, ga een keer extra wandelen met haar.
Dat slopen doet ze dat ook als ze overdag alleen is? of echt alleen s'nachts?

Edit: kun je niet 3x per dag voeren? en de laatste maltijd iets kleiner dan de andere 2? En nogmaals GEEN BLIKVOER!! Daarom eet ie z'n eigen poep.

Dat slopen doet ze in principe alleen snachts.. tenzij we overdag ook vanalles laten liggen en er niemand is.. ja dan wil ze dat ook wel pakken..

Ja we belonen als een gek buiten, ze kijkt je alleen maar aan van ja, wat? doe ff normaal!
Nouja, we gaan op cursus dus misschien dat daar een oplossing uit voortkomt..

We geven ook geen blikvoer hoor :)

@ChantalSmook, jazeker heeft ze een eigen plek, ze heeft een enorme mand op haar plekje.
Onze andere hond heeft ook zn eigen plekje, die slaapt wel in een bench (maar die is ff 3 maatjes kleiner)

igg bedankt voor de reacties.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 12:45

Iedereen heel erg bedankt!
Ik ga een slotje aanvragen, zie veel antwoorden/tips.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:49

Tsja het klinkt als frustratie en eenzaamheid. Veel met haar aan de gang gaan, veel werken apporteren en km laten maken. Het hoort nou eenmaal bij het ras. En anders misschien overwegen om haar toch buiten te zetten s'nachts met een goed nachthok iig tot ze door de pubertijd heen is. Ik denk dat je opnieuw moet beginnen met de korte cursus: oei mijn baas is weg! voor beginners :D leer haar aan dat als je weggaat en weer terugkomt de aandacht niet meteen voor haar is, dat bevestigd haar angst alleen maar. 15 minuten later roep je haar bij je en knuffel je haar eens. Zelfde doe je 's ochtends niet meteen alle aandacht geven, jij beslist wat wanneer gegeten word da maakt je positie een stuk sterker

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:17

@choco ik denk niet dat je met een pup van 5,5 maanden kilometers moet maken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:35

Aangezien deze discussie nog steeds netjes verloopt en er nog steeds adviezen gegeven worden waar anderen wellicht ook iets aan hebben, plaats ik hier nog niet zomaar op aanvraag een slotje.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:02

oh, nog even 2 tips

geef haar eens een kong, kent ze dat?

en wat ook kan helpen is rescue druppels, bach bloesem of een verstuiver die een goedje afscheid waarvan ze ook rustig worden
dat wordt vaak bij angstige honden gebruikt als ze alleen moeten blijven en dan gaan slopen

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:05

Bench gebruiken. Ook overdag eens een uurtje in laten slapen. Janken? Negeren, er zit niets anders op. Geef de buren een seintje dat je door gaat zetten en geef ze bij voorbaat een bosje bloemen en wat oordoppen. Koop die ook voor jezelf.

Puppen zijn net kleine kinderen. Als ze in de gaten krijgen dat je snachts niet thuis bent dan is het zo over. Duurt een dag of 4 en dan is het over

Maak de slaapplaats in de bench zo klein mogelijk, ze moet net haar kont kunnen keren meer niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:53

Wij hebben ook een hond van dezelfde leeftijd en die houdt alles heel s nachts en blijft ook redelijk droog. maar ook hij moet er soms opeens toch uit en meldt dat door piepen ed. dan laten we hem ook uit zodat hij kan poepen en plassen. Slopen doet hij snachst niet maar rond 5 uur is hij redelijk wakker en gaat dan op onderzoek naar spullen om mee te spelen. Dan gaan we ook even spelen en daarna weer slapen. Is ook niet mijn hobby maar nu beter een energie insteken en er later veel plezier van hebben, dan maar wat inder slaap nu.Tot 4 weken geleden had hij nog helemaal geen training oid gehad en dit hebben we in 4 weken bereikt. En er sneuvelt eigenlijk weinig hier en uitslapen kan hij nu als de beste.

wij hebben dan wel een gelijkvloerswoning dat het misschien wat makkelijker maakt. Maar hoe stimuleren jullie de hond overdag met spelletjes, speeltjes ed? Hoeveel afwisseling heeft hij bij de wandelingen. 4 keer lijkt me voor een jonge hond wat weinig om uit te gaan, ik zou het zelf verhogen naar 5 tot 6 keer overdag en desnoods nog een keer s nachts. Neem hem mee naar de overloop of slaapkamer, wat meer bij het roedel in de buurt. Als blijkt dat hij vroeg wakker is, speel dan even ook al is het vroeg en ga daarna weer slapen als de ergste energie op is.

Een muilkorf, vastleggen ed zal het niet beter maken maar hooguit je hond meer frustreren of beschadigen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:24

Ik heb een doggenpup van 6,5 maanden, maar wat heb ik dan een heerlijke hond :D Hij heeft sowieso genoeg stof tot nadenken elke dag, hij is ook errrg groot (bijna 80cm met 6,5 maand) en kan dus overal bij, daarom houden we hem in de bijkeuken. Daar halen we wel alles uit wat gesloopt kan worden (zoals hooi van de cavia's wat op een verhoging ligt e.d.).

Verder heeftie gewoon een groot kussen, zijn speeltjes, kauwdingetjes, water en 's morgens als we wakker worden kan hij meteen naar buiten, want hij ligt bij de achterdeur.

Hij is eigenlijk al een maand of 2 volledig zindelijk.

Goh, misschien niet leuk om te zeggen, maar dit soort berichten doen me enorm goed, wat een lekker pupje hebben we eigenlijk :+: :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:32

ArabicQueen schreef:
Wij hadden ook zn lastige... eerst de bench gedaan ging niet ... toen in de woonkamer een basmaptje neergelegt en vast gemaakt aan de verwarming aan een touwtje zo kort mogelijk dat hij alleen kan zitten en staan en liggen nou binnen een week was het opgelost met het plassen en poepen.. als je gaat slapen nog eventjes naar buiten en leg hem dan vast met een klein koekje of een botje en hij slaapt zo door ...

Vastleggen aan zo'n kort touwtje, dan ga je in mijn ogen wel heel ver en zit je tegen dierenmishandeling aan.
Een lekkere kluif geven waar ze lang mee doen is wel een goed advies.
Knagen op div. dingen en poep eten is pup eigen en daar groeien ze als het goed is ook overheen, maar dat moet je weten als je al meerdere pups hebt grootgebracht.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:45

Nou wij hebben al meerdere honden grootgebracht en ook dit ras ( om nog even op terug te komen dat we wel degelijk ervaring hebben met dit ras )
Maar we hebben eigenlijk nooit een pup gehad die zijn/haar poep op at.. en dat van andere honden, en dat van eenden. want ze eet namelijk alles wat ze tegenkomt! terwijl ze gewoon normaal te eten krijgt.

Wij spelen met haar idd dmv speeltjes, zonder speeltjes ook, gewoon lekker gek doen, ze kan pootjes geven/high 5 en high 10 geven.. we hebben nog een andere hond, volwassen hond, waar ze de héle dag mee speelt. 4 x wandelen, dan gaan we het park in waar we een goed rondje lopen, spelen met andere honden, stokken e.d.

we gaan vanavond proberen haar stukje af te barkaderen met planken oid.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:47

ik denk dat je in het begin had moeten doorbijten met de bench eerlijk gezegd...

onze pup heeft 3 weken naast het bed in haar bench geslapen, zodat ik ze snachts nog een keer kon buiten laten indien nodig; wanneer dat niet meer nodig was, is ze naar de keuken verhuisd. Ik stond dan nog wel ong een maand lang om 6u op om haar meteen weer even buiten te laten... 2 nachten heeft ze me wakker gehouden toen ze van ons weg moest slapen, maar sinds dien alles prima!
pas op haar 9 maanden ongeveer hebben we voor het eerst geprobeerd de bench open te laten snachts en ze slaapt er nog steeds (vrijwillig) in

ook kranten leggen zou ik echt niet doen! krant-zindelijk blijkt bij veel honden echt niet te werken...

slopen is dan weer een teken van stress of verveling, maar vermits het om een jong beestje gaat, zou ik op stress gokken. ook alleen zijn moeten ze leren en als ze daar een probleem mee heeft, dan zul je daar extra aandacht aan moeten besteden denk ik...

edit: oja en uitlaten deed ik tot haar 3 maanden elk uur en vanaf dan stilaan om de 2 a 3 uur...
heeft ie trouwens speelgoed? anders zou ik ook gaan zoeken tot je iets vind waarmee hij echt speelt (bij ons was dat een oude t-shirt van mij met een knoop in)
Laatst bijgewerkt door kynshiri op 20-04-09 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:49

Ja, misschien is het voer wat je voert voor deze specifieke pup toch niet voldoende voedzaam? Als honden bepaalde stoffen tekort komen, dan zoeken ze dat in andere dingen en als haar poep het enige is wat voorhanden is, dan zal ze dat opeten. Ik zou dan toch even verder kijken naar een ander voer.

Ik zou haar ook meer psychisch werk geven, commando's leren. Je kan haar wel genoeg lichamelijk te doen geven, maar als een hond geestelijk niet vermoeid is, dan zal het ook niet slapen ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:50

Tja dit ras....het ligt er ook een beetje aan in hoeverre dat oerinstinct eruit is gefokt. Misschien was dat bij jullie andere Kangal wel het geval of is het een kruising.

Ik denk dat je je pup voornamelijk denkspelletjes moet laten doen en elke dag een aantal nieuwe indrukken moet laten op doen zodat ze geestelijk moe wordt.

Ik persoonlijk zou haar voorlopig s'avonds meenemen naar de slaapkamer of als dat niet kan een poosje op een matras bij de hond slapen. Op die manier gaat ze zich veilig voelen in de ruimte waar ze moet verblijven.

Een cursusje kan ook geen kwaad.

Haar alleen opsluiten zal haar onzekerder maken en dan heb je straks echt een enorm gedragsprobleem.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:54

ze slaapt wel hoor snachts, want als je snachts beneden komt, dan ligt ze in coma!
Ik denk toch dat het "slopen" haar tanden zijn want de DA (zijn we ook naar toe geweest voor advies e.d.) zijn flink aan het wisselen.. en ze is volgens hem "vraatzuchtig"

we kunnen haar niet mee naar boven nemen, a: omdat het niet goed is voor grote honden ook om zo veel trappen te lopen, b: ze gaat ook niet vrijwillig de trap op, en ze weegt nu ong. 22 kilo. C: in mijn kamer is daar ook niet genoeg ruimte voor haha

Ze voelt zich absoluut niet onveilig in huis.. ze is ook niet eenzaam, want ze is zoiezo altijd met onze andere hond, ze heeft nog nooit eenzaamheid/stress of andere dingen laten tonen.

Die cursus is aangevraagd, nu wachten totdat ik mag opkomen!

en alle 2 onze Kangals ( die vorige kwam bij fokker vandaan, ouders gezien, 100% echte ) en deze is ook 100% echt, heb beide ouders gezien.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:59

Maar waarom zou ze zich nu niet vertrouwd voelen dan? Onze pup slaapt al vanaf kleins af aan alleen en als we 's avonds naar bed gaan en hij nog een koekje en een kus krijgt ( :o ), dan rent hij vrolijk de bijkeuken in en slaapt netjes de hele nacht door. (Modelpup :D).

Misschien is deze pup helemaal niet onzeker?

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:02

XoNo schreef:
Maar waarom zou ze zich nu niet vertrouwd voelen dan? Onze pup slaapt al vanaf kleins af aan alleen en als we 's avonds naar bed gaan en hij nog een koekje en een kus krijgt ( :o ), dan rent hij vrolijk de bijkeuken in en slaapt netjes de hele nacht door. (Modelpup :D).

Misschien is deze pup helemaal niet onzeker?

nee, je begrijpt het verkeerd. Ze voelt zich hartstikke vertrouwd. Daar is niets mee aan de hand.

Deze pup is ook helemaal niet onzeker. Ze speelt met iedere hond die ze tegen komt, groot klein, stoer minder stoer.. maakt haar niets uit!
Mensen is ze iets voorzichtiger maar dat zit in het ras.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:10

Ze voelt zich in elk geval niet fijn.

Dat lijkt me wel duidelijk. Ik heb het even op onzekerheid gegooid maar het zou ook frustratie kunnen zijn.
Om het zeker te weten zou je iemand moeten laten komen die er verstand van heeft.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:21

wij hebben onze hond in het begin ook in een bench gehad maar die functioneerde ook als mand op dat moment, dus daar voelde ze zich heel veilig in. Volgens onze dierenarts moet een hond ook languit kunnen liggen in zijn mand dus ik denk wel dat het in jou geval erg lastig word om een bench te vinden(zelfs in de grootste maat kan een grote herderniet languit volgens mij, voor onze golden is het al lastig en die is eigenlijk helemaal niet zo groot voor een golden)

bij ons heeft de bench wel erg geholpen in het begin poepte ze er nog wel eens in maar dat was eigenlijk zo over. Haar eigen poep opeten heeft die van ons ook nooit gedaan dus daar weet ik zo ook niks op, ze at wel paardenpoep toen ze klein was (zal wel lekker geroken hebben) maar dat was met een paar keer straffen wel over.

Onze hond heeft vanaf het begin een grote kluif gehad en heeft eigenlijk nooit iets gesloopt tijdens het wisselen dus bij haar hielp het wel (ze begon met wisselen wel heel enthausiast te knagen op die kluif ineens maar dat was de bedoeling dus.) Maar die van ons heeft nooit de kans gehad om iets anders te slopen dus ik weet niet of het nog helpt bij een hond die overal zijn tanden al in heeft gehad.

(knauwen tijdens het wisselen duid volgensmij niet perce opstress gewoon op enigzins gevoelige tanden, als de hond ermee doorgaat als hij helemaal uitgwisseldis zou ik me er misschien wel zorgen over gaan maken)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:22

HBVisser schreef:
Ze voelt zich in elk geval niet fijn.

Dat lijkt me wel duidelijk. Ik heb het even op onzekerheid gegooid maar het zou ook frustratie kunnen zijn.
Om het zeker te weten zou je iemand moeten laten komen die er verstand van heeft.

waarom zou ze zich niet fijn voelen dan volgens jou? Want hier merken wij niets van!
Het is een hartstikke vrolijke hond, ze is niet onzeker.
Frustratie, waarom? De hele dag door is er wel iemand thuis, savonds altijd. Ja alleen snachts is ze ff alleen.
We zijn geen vroege slapers.. en de eerste die beneden komt gooit er buiten, altijd blij, niets aan de hand.

Ik denk dat dat stuk maken met haar tanden wisselen te maken heeft, dus daarom halen we gewoon alles uit haar buurt.
Ze heeft genoeg speeltjes waar ze wél op mag bijten, maar die zijn niet interessant.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:28

Misschien helpt het trouwens om een speeltje altijd apart te houden. hiermee kan ze dan alleen spelen als jij het toelaat en dat wordhet vaak ineens veel spannender. Onze hond is ook heel fel op het touw dat altijd in kast ligt en er alleen uitkomt als we gaan trainen. Omdat ze hier niet de hele dag toegang tot heeft zeg maar. (hoewel je ook niet aan de giraffe knuffel moet komen die ze wel de hele dag heeft, maar dat is een beetje retriver eigen volgensmij een lievelings knuffel)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:21

IK begrijp uit je verhaal dat jullie meer honden hebben??
Ik neem aan dat ze ook gewoon bij elkaar slapen, of zitten de volwassen honden apart?