zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:02

Ik vind dat t in amerika enzo veel beter geregelt is als je dat op animal police bekijkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:04

Cinnepin schreef:
Ik vind dat t in amerika enzo veel beter geregelt is als je dat op animal police bekijkt

tsja maar die worden ook opgeleid en betaalt.

Dat zijn geen bijstandsmoeders met een grote bek en te veel vrije tijd.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:05

Ik heb ze ook wel eens gebeld voor een duif, daar waren er al genoeg van zeiden ze, kwamen ze niet voor...

Loslopende honden idd, of je ze zelf even naar het asiel wil brengen. Wat doen ze eigenlijk nog wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:06

nee dat is ook zo, maar ook als je je vrijwillig voor de dieren inzet moet je er voor gaan! je doet t immers zelf ;)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:38

Het zijn vrijwillegers inderdaad, daarbij wil je mensen de kost niet geven die de dierenambulance bellen om zo zelf van hun dieren af te komen... Kan me voorstellen dat ze dan graag willen dat de melder er ook is als ze ze komen ophalen om er zeker van te zijn dat het niet jou dieren zijn.
Misschien heeft deze vrouw wat bot gereageerd, maar het is ook maar een mens, wie weet wat voor dag ze al had gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:26

Echwel schreef:
Wie weet waren ze met een trieste zaak bezig of iets anders, het blijven mensen he en waar mensen werken worden ook fouten gemaakt alleen is het zo makkelijk om met een beschuldigende vinger naar andere mensen te wijzen.

Daarna ook nog contact met ze opgenomen en gevraagd hoe het kwam dat er zo gereageerd werd? denk het niet

Nou blijkbaar niet verassend? Wie weet hoe de DB benaderd is dan is het an sich niet zo vreemd dat die niet komt. Heb zelf nog nooit last gehad met ze ze komen altijd als ik bel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:49

wij hebben beide keren netjes gebeld, ik heb uitgelegd wat voor hondje het was, dat hij agressief reageerde als ik toenadering zocht, en mij bijna pakte toen ik hem in zijn nekvel had, heb uitgelegd dat het beestje wss onder de schurft en vlooien zat, en hij er dus echt niet uitzag..
de vorige keer, met het kitten hebben we ook uitgelegd dat het beestje wss verdwaald was, en er wel goed uitzag, maar dat ze hier gewoon niet kon blijven.. de mensen die haar uiteindelijk kwamen halen waren wel heel vriendelijk, en zij begrepen ook dat ze niet kon blijven.. als wij zelf niet net een kitten hadden, had ik niet moeilijk gedaan en dan had ze die nacht wel kunnen blijven (of langer als nodig was, dan had de baas haar hier op kunnen halen) maar dat maltezertje wil ik hier absoluut niet binnen hebben, dan zitten mijn eigen honden en katten straks onder de schurft en vlooien, dat gaat me wat te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:53

Kan ik me goed voorstellen maar dat neemt nog niet weg dat je geen dierenvriend zou zijn toch?
Als ik honden langs de weg zie lopen stop ik ook niet hoor, weet niet wat die honden doen en met de honden van dit topic heb ik vrijwel niets dus zou ook doorrijden. Mss ook wel omdat ik anders te laat kom.
Maar dat neemt niet weg dat ik geen dierenvriend zou zijn dus vandaar dat ik tegen die generaliserende opmerking inga, dat gaat namelijk helemaal nergens over.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:57

Aranel schreef:
:x Wat een reactie van dat wijf... uhh die vrouw zeg :x

Net zo respectloos ;)

@cinnepin, jij geeft dus zelf ook niet om dieren?, gezien je iedereen aanvalt met je titel...

Mijn 2 honden zijn trouwens ook wel eens ontsnapt, waren we net verhuist, lette even een seconde niet op.
En toen zijn ze opgevangen door een hele aardige meneer, die niks van honden scheen te weten, maar ze wel water had gegeven omdat het zo warm was... dus ze bestaan wel hoor.
Ongelukjes kunnen afentoe nu eenmaal gebeuren...

edit; typo
Laatst bijgewerkt door Equidea op 17-04-09 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:59

ongelooflijk, maar ik heb een soort iets zelfde mee gemaakt.
Mijn buurvrouw belde savonds om te vragen of ik het telefoonnmr van de DB voor haar had.
Er liepen 3 honden om haar huis die we niet kende.
We hebben ze gevangen, een liep erg kreupel.
Belde we de DB; 'kunt u de honden niet opsluiten?' 'Dan komen we ze morgen ophalen'

Pardon, MORGEN? Echt niet dus. Hond had zichtbaar last van zn poot, en vond dat daar naar gekeken moest worden..
uiteindelijk zijn ze wel gekomen, maar had wat voeten in de aarde.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:03

@ chiqa: ik vind jouw reactie idd niet getuigen van dierenliefhebberij.. mevrouw heeft niets met die honden dus laat maar kapotrijden, rij gewoon lekker door?
Zeer apart als dat met dierenliefde te maken zou hebben....

Ook ik ben bij de db al regelmatig asociaal te woord gestaan. Dan kan zo;n persoon een rotdag hebben, maar daar heb ik geen boodschap aan. Die hebben we allemaal wel eens, maar die uit je maar thuis en niet op je (vrijwilligers)werk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:12

Caira schreef:
Tsja ik heb dit al zo vaak meegemaakt met de dierenambulance. Ze hebben helaas een chronisch gebrek aan inzicht en expertise. Van mij krijgen ze dan ook geen rooie cent.

Same here! Ik ben ook klaar met de dierenambulance, mijn ervaring is dat je beter zelf iets kunt doen.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:11

Als je toch geen moeite wilt doen om even honden op te halen.
(Wat dus blijkbaar niet veel moeite kostte? omdat jullie ze te te pakken had.) Waarom ga je dan uberhaupt dat werk doen?
Dat hoort er gewoon bij. ;)

Dat is met ieder werk zo. Ieder werk heeft iets wat ''minder'' is in je ogen.
Ik vind het hardstikke slecht dat ze die honden in de eerste instantie helemaal niet wouden ophalen.
In mijn ogen noem je dat ''zíelig''.

Maargoed. ;)

Hierdoor kan eventueel ook nog eens een ongeluk gebeuren. ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:30

heb dit ook zo vaak meegemaakt,

een loslopende angstige hond bij ons in de buurt, liep al uren alleen, ik al geprobeerd met koekjes ed de hond te vangen, lukte niet. dus DB gebeld, kreeg ook als antwoord "ja ik ga niet achter een hond aanrennen" beestje was behoorlijk vermagerd.

toen ik zelf een ongeluk had gehad en de DB nodig had omdat mijn hond ernstig gewond was (en dit nioet heeft gehaald) kreeg ik te horen "wij beginnen pas om 7 uur"

reed laatst over de A10, liep er een kat over de vluchtstrook, voor gebeld. "ja daar zijn we net voor" ????? huh?

ik vind het heel slecht geregeld.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:40

er was ooit een topic geopend om te kijken of "wij" per regio niet iets konden doen. is verder niet meer uitgewerkt helaas.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:51

Ik bel bewust de dierenambulance niet meer, maar de DA in de buurt heeft me vorig jaar een soort gelijke reactie gegeven toen we een Labrador vonden. We moesten 'morgen' maar komen om te checken of ie een chip had. Ik zei dat ik die hond niet de hele nacht bij mij thuis wilde houden, dat ik zelf honden en katten heb en de volgende dag moest werken. Ja, dan wist ze ook niet wat ik met de hond moest doen. Toen ik vroeg of ik hem dan maar aan een boom moest binden zei ze: 'dat moet je zelf weten'.

Uiteindelijk ben ik toen gewoon naar de DA gegaan hoor, had er eentje jankend aan de telefoon dat ze nachtdiensten moest draaien naast der studie. Sorry meid, part of the job.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:06

Ik vind het eigenlijk niet zo raar dat de dierenambulance je vraagt te wachten bij de honden of ze vast te binden? Je kan ze niet los laten lopen en de dierenambulance kan niet vliegen zover ik weet dus er zal toch even tijd over heen gaan.
Beetje jammer dat iedereen altijd verwacht dat een instelling die volledig op vrijwilligers en giften draait overal binnen 10 seconden kan zijn...
Natuurlijk zullen er soms mindere reacties tussen zitten, maar als ik vanuit mijn eigen perspectief kijk: wij rijden voor elk dier, ook duiven etc. Zelf een muis komen wij nog ophalen..
Op snelwegen mag de ambulance soms niet eens in actie komen vanwege de verkeersveiligheid overigens en moet sowieso eerst de politie komen.

Ik vind het wel heel tof van je dat je actie ondernomen hebt en de honden niet aan hun lot overgelaten hebt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:12

Er is helemaal niemand die zegt dat ze er binnen 10 sec moeten zijn.

Vorige week kregen we op mijn werk de melding dat er een hond vastgebonden stond in het bos. Collegaatje DAM opgebeld en zowaar na anderhalf uur waren ze er. Collegaatje plek aangewezen en gevraagd of ze even mee moest lopen. Nee dat hoefde niet, ze vonden het wel. Na 2 min was hij terug, iemand had gezegd dat de hond al weg was dus de plaats controleren was niet nodig.

Uur later arriveerde de politie, die waren inmiddels door iemand anders gebeld, en voila die kwamen 5 min later aan MET hond. Arme dier had daar dus nog steeds gestaan. DAM was niet eens wezen kijken.

Dat is nog maar 1 verhaal, de rest zal ik jullie besparen.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:14

Ik vraag me af waarom deze mensen dan voor dit beroep kiezen? :n
Zal wel aan mij liggen ... Ik heb ook al tal van dieren gevonden (overlaatst weer een konijn), heb deze gewoon bij mij thuis in de tuin gezet waar die nog steeds zit. Maar inderdaad met een hond doe je dit niet ... Wel goed dat je je hebt ontfermd zeg! +:)+

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:17

Tja, ik kan ook alleen voor mijzelf en onze eigen mentaliteit spreken, over DA's uit andere regio's weet ik niks. Maar het verhaal van Caira vind ik erg storend. Jammer dat er blijkbaar dus ook veel ongemotiveerde mensen zich aanmelden als vrijwilliger....

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:37

ik denk dat het probleem ook is dat het een vrijwilligers organisatie is, hierdoor kan je niet veel van iemand "verwachten en eisen"
zoals al eerder gemeld, in amerika (lijkt het) een stukbeter geregeld, maar daar wordt het ook betaald en zijn de middelen ook beter. zou wat zijn als daar hier ook actie op indernomen wordt.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:38

ik heb niet zozeer een ervaring met de DB, maar wel met mensen die keihard doorrijden op een 80km weg..

was een jonge koe door de sloot gegaan, en stond dus op dat moment op die ontzettend drukke 80 km weg.
wij (broer vader en ik) stoppen, broer politie bellen, pa en ik een touw pakken en koe proberen te vangen. maar dat arme beest was in paniek, dus rende een aantal keer over de weg. niemad die remt of stopt..
koe kreeg mij in t vizier, en kwam naar me toe (ik heb t absoluut niet op die beesten, dus moest me echt groot houden). toen mn vader een touw om zn nek had gekregen, kwam de boer er gelukkig al aan rijden! en met behulp van politie hebben we de koe weer in t land gekregen.
ik heb op die weg echt angst gehad, niet van die koe, maar van een touring bus die zo dicht langs mij denderde..
en ik bedoel maar een koe valt echt wel op! of van die ontzettende mensen die gingen toeteren... GRRR :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:25

Tuurlijk kan die vrouw van de dierenambulance haar dag niet hebben of er wat voorgevallen zijn.
Maar dat kan iedereen op t werk.
ik zit in de horeca, ik maak ook wel eens vervelende dingen mee of heb mn dag niet, Nou als ik dat op de gasten ga af reageren word ik ook op t matje geroepen. ( ok dit is wel betaald werk, maar mensen kiezen zelf voor vrijwilligers werk, ze worden niet gedwongen, en moeten dan niet gaan klagen dat het vrijwilligers werk is! ookal vind ik t wel tof dat ze er zijn uiteraard! )

@ Chiqa ik vind t idd ook niet overkomen dat jij een echte dierenvriend zou zijn als je honden die zo langs de weg lopen aan hun lot over laat. ookal heb je niets met deze dieren. Ik had er ook niets mee, maar zag de jackrussel wel tot 2 keer toe bijna onder een auto komen dat echt ene haartje scheelde! Ik laat zo'n beest dan echt niet aan hun lot over!
Ben zelfs zelf midden op de wg gaan staan om auto's af te remmen toen we ze nog niet aangelijnd hadden ( met onze eigen riemen van onze eigen honden die we zeer toevallig bij ons hadden ).

@ 19linda83 dat ze die dag misscien al veel meegemaakt zou hebben lijkt me sterk om 9 uu sóchtends. Volgens mij beginnen ze dan pas.

Overigens was de vrouw later wel aardig hoor :)

Maar ik snapte gewoon niet dat mensen die zowat een hond aan rijden niet eens ff afremmen maar gewoon stug doorrijden. Kom op zeg! T is misschien wel t geliefde dier van een ander!
ik wist tenslotte niet hoe ze daar terecht zijn gekomen.

En wat doen mensen moeilijk over de titel zeg! Is een beetje sarcastisch bedoelt en ik ik me voelde gistere ochtend! Er kwamen best veel auto's voorbij ( ligt paralel langs de snelweg dus wordt al gauw als sliuiproete gebruikt ) en NIEMAND die wat deed

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:08

Ook ik heb werkelijk geen goed woord over voor de DB.Heb er verschillende keren mee te maken gehad,maar in alle zaken ben ik behoorlijk afgebekt door deze mensen en met een kluitje in het riet gestuurd.
Ik vind ook al is het vrijwilligerswerk,dan zet jij je in voor dat gene waar jij je voor hebt opgegeven,anders moet je dat werk niet gaan doen.
Ik doe zelf ook vrijwillgerswerk (welleswaar op een ander gebeid,met ouderen),maar het zou een schande zijn als ik zo zou handelen als de DB doet.

Een voorbeeldje: Ik kwam een keer met mijn dochter langs een weg,waar het best wel druk was,en daar liep een zwaan midden op de weg heen en weer.Je zag dat het dier totaal de kluts kwijt was.
Hoop auto's stopte,wij dus ook,en hebben geprobeerd met elkaar het dier naar de kant te krijgen,maar dat lukte niet.
Dit keer was er wel veel samenwerking met de mensen onderling,maar heb het ook meegemaakt,dat iedereen gewoon deed alsof ze niets zagen en gewoon doorreden,daar kan ik dus echt niet met mijn pet bij als er een dier in grote nood is.
Ik vroeg of de DB al was gebeld,en er werd ja gezegd,maar dat het wel heel erg lang duurde voordat ze kwamen.Ik ben toen gaan bellen,er werd mij verteld door de betreffende persoon van de DB dat ze al zoveel telefoontjes hadden gehad van mensen over die zwaan,en dat ze daar dus echt niet voor kwamen.

Het is toen een hevige woordenwisseling geworden tussen ons,maar hij bleef erbij dat hij er dus niet voor kwam,ik heb gezegd dat ik dan de politie ging bellen en dat ik dit werkelijk schandalig vond,en waarvoor er dan een DB was,en dat ik dacht dat zwanen een beschermd diersoort waren,en ik heb boos opgehangen.
Heb de politie gebeld met mijn verhaal,en zelfs de politie vond dit dus niet kunnen, en zeiden dat ze hier dus echt wel voor moesten komen,en toen heeft de politie alsnog de DB gebeld.Maar de politie was zeer snel ter plekke,en we hebben met z'n allen de zwaan kunnen pakken,en is hij gered.
Een poos later na een telefoontje van de politie naar de DB kwamen ze dus alsnog,maar toen hoefde het al niet meer.
Er is toen door de politie een dierenarts ter plekke bijgeroepen,en die vertelde,dat de zwaan waarschijnlijk zijn partner was kwijtgeraakt,en dat hij daarom zo de kluts kwijt was,en dat hij inderdaad geholpen diende te worden.Niet de DB heeft de zwaan meegenomen,maar de politie en is bij de betreffende dierenarts thuis bezorgd,en die heeft hem verzorgd.

Dit is niet het enige wat ik heb mee gemaakt met de DB,dus ook van mij krijgen ze geen cent,daar ze totaal niet functioneren hier in Nederland ook al zijn het vrijwilligers,mijn mening is,als je je ergens voor inzet (wat het ook is) dan zet je je er ook voor in.
En dan ook nog hoe je wordt behandeld/te woord wordt gestaan door hun aan de telefoon,als jij als burger denkt dus goed te doen om de DB te bellen als er een dier in nood is,dat kan er bij mij al helemaal niet in!!!!!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:15

ongelooflijk zeg :\ ben het niet vaak met je eens :') maar vind dit echt niet kunnen, was zelf ook gestopt voor die honden :j