Mijn hondje Zoë

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:39

Ja normaal gesproken kun je dan het beste brokken geven op kip en rijst basis of lam en rijst basis. Dat betekent wel dat ze dan helemaal niks anders mag hebben, dus geen anders snoepje of wat dan ook, want als ze bv van het snoepje jeuk zou krijgen, heeft het ook geen zin om brokken op kip/lam en rijstbasis te geven.
Het is het proberen waard iig. Je moet het voer wel 4-6 weken geven voordat je met zekerheid kan zeggen dat het werkt ofniet.

Steffi_H

Re: Mijn hondje Zoë

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 20:54

Ik ga het mijn ouders eens voorleggen sé..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:56

Steffi_H schreef:
SecretLIN schreef:
is jullie hond wel optijd ontwormt ook?

onze honden zijn steeds op tijd ontwormt en hebben geen vlooien.
Wij hebben ook niet zo veel geld dat we een operatie van veel geld kunnen laten doen om het gezwel te laten wegnemen. Ik wil haar niet laten inslapen want het is een schat van een beestje, maar ze ziet zo veel af dat het misschien gewoon beter zou zijn dat ze een spuitje krijgt..
[quote]

Bij de meeste dierenartsen kan het ook op afbetaling hoor, ik had het geld ook niet zo liggen maar laat mijn hondje echt niet met een gezwel rondlopen of hem daardoor inslapen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:02

maltezers hebben vaak last van bepaalde voedsel allergieen je ziet dan ook van die rode voetjes. jeuk maar vooral ook ooronstekingen duiden in veel gevallen op een voedsel allergie en dat is dus eigenlijk simpel op te lossen, bij de dieren arts verkopen ze hier speciale dieet voeders voor honden met een allergie tot zelfs hypo allergeen voer. bij de dierenarts waarbij ik werk verkopen we voer speciaal voor maltezers met van die rode voetjes wat goed helpt maar als ik de klachten van jou hondje zo hoor zou ik voor een dieet gaan speciaal voor honden met een voedsel allergie.

ik zou vers voeren dus even uitstellen aangezien het best kan dat jou hondje misschien wel allergisch zou kunnen zijn voor 1 van de soorten vers vlees die je misshien gaat voeren, ik zou eerst een dieet van brokken gaan proberen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 00:06

En in dieetbrokken zit zeker geen vlees?
Als je vers vlees gaat voeren kan je het beste iets met eend voeren (bijv eend rijst van Carnibest). Dat wordt namelijk ook gebruikt bij het eliminatiedieet. Voor eend, geit ed zijn de meeste dieren niet allergisch.