Hond krijgt te weinig beweging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:56

Wij laten zelf de honden 2x per dag 15-20 minuten uit...

Mijn moeder komt wel tussen de middag lekker de hond halen en gaat dan samen met haar eigen hond naar het meer hier. Daar kunnen ze naar hartelust rennen spelen zwemmen enz. En na een uurtje/ 1,5 uur wordt ze dan weer thuis gebracht. In het weekend proberen we dat ook veel zelf te doen maar het komt er niet altijd van ... Vind ze volgens mij niet erg hoor :+

CandyQueen

Re: Hond krijgt te weinig beweging

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:59

Mijn hond(van 13) gaat minstens 4x per dag een 10-15 minuutjes wandelen. En in het weekend gaat hij af en toe ook wel mee naar de zee, daar loopt ie dan gewoon de hele dag mee op het strand. :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:44

jullie hebben het trouwens over uitlaatservice.
laatst zag ik hier in de buurt een busje van een uitlaatservice stoppen bij een vluchtstrookje, hond uit de auto, behoefte laten doen, weer in de auto en wegrijden. :=

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:59

Eigenlijk snap ik niet zo goed hoe het mogelijk is dat er korter als een uur per dag gelopen wordt.
Hoevaak per dag laten mensen hun hond dan uit? :\

Mijn hond gaat 's ochtends om 7.30 ongeveer 15 minuten.
Om 9.30 15 minuten.
Om 13.00 20 minuten. Om 17.00 uur 15 minuten. Om 19.00 uur 10-15 minuten en dan om 23.00 uur nog eens 20 minuten.
En dan heb ik het over een hele drukke dag. Dan zitten we dus al op meer dan anderhalf uur per dag. Als ik een minder drukke dag heb (wat vaak voorkomt) verandert het rondje om 13.00 van 15 minuten naar 60 tot 90 minuten...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:16

Ja hallo ik red het niet met mn baan om mn hond elke 2/3 uur uit te laten hoor, is imo ook helemaal niet nodig.
3x red ze het prima op, in het weekend wordt het vaak 4x. :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:18

als ik lima loslaat, dan valt ze de eerste de beste hond aan die ze tegen komt..
soms laat ik haar los op het grasveld hier voor onze deur.. maar dat is dan midden in de nacht om 2 uur.. als er niemand meer op straat is..
hier binnen krijgt ze genoeg beweging..

mambo kan niet verder lopen dan 10 minuten.. dan begint hij te manken en krijgt hij last van zijn artrose.. dus onze wandelingen zijn niet bijster lang helaas..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:01

Babsiej schreef:
Ja hallo ik red het niet met mn baan om mn hond elke 2/3 uur uit te laten hoor, is imo ook helemaal niet nodig.
3x red ze het prima op, in het weekend wordt het vaak 4x. :+

Tja sorry ik snap best dat niet iedereen 10 x per dag met zijn hond kan wandelen.
Maar 2 keer per dag wandelen vind ik echt héél erg weinig..... Of het moet twee keer 1,5-2 uur zijn, dat maakt het anders.
Maar 2 keer per dag een kwartiertje?!

Ik lees trouwens dat je hond die 3e keer wel flink kan ravotten dus dat is wel mooi.
Maar hoe kom je op twee keer? s ochtends 1 keer en 's avonds 1 keer neem ik aan?
Ik dacht altijd dat iedereen het wel minimaal 'sochtends en 's avonds deed zoals ik doe... Dus bij het opstaan naar buiten, later wat eten en voordat ik weg ga nog eens uit, en 's avonds... Bij thuiskomst wandelen, na het eten wandelen & voor het slapen gaan?
Dan kom ik al op 5 keer.

Enne je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, ik vraag het me gewoon af... 2 keer per dag met de hond uit vind ik gewoon veelste weinig.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:12

Ik ga 2 x ja.. Rond 06,30 gaat ze de eerste keer tot ongeveer 06.50. Dan komt mn moeder rond een uur of 13 die laat haar dan uit en is ze rond 14.30 weer terug, wij zijn rond 16.30 thuis en dan gaat ze rond 22.00 nog 15/20 minuutjes.

Wij gaan dus 2x maar zij 3x. In totaal komt ze dus zeker wel genoeg buiten hoor....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:25

Tja bij de mijne zou ik het niet moeten proberen, dan laat ze alles binnen lopen. :+
Maar als jou hond er happy mee is...

Snachts 8,5 uur binnen, ik neem aan dat ze sochtends ook eten krijgt? Dus dan weer 6 uur binnen, en weer 7,5 uur wachten (en eten tussendoor?) Mijn hond zou t niet kunnen...
Maargoed, ik heb ook altijd geleerd dat een hond sowieso na het eten naar buiten moet...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:02

Gadver, wat een treurig bericht. Minder dan een half uur, vind ik echt te zielig. :(

Mensen met meerdere honden die hun beesten de ruimte geven in en om het huis, vind ik op zich niet slecht bezig. Een hond in zijn eentje zal minder bewegen dan een hond in een roedel.

Nathalie schreef:
Maargoed, ik heb ook altijd geleerd dat een hond sowieso na het eten naar buiten moet...

Een hond met een volle maag laten rennen is juist helemaal niet goed. Als je een hond hebt die zich gedoseerd laat uitlaten (en dus geen kick-start geeft als je hem losklikt, maar gewoon een beetje sjokt) dan is het geen probleem. Het beste is om ze na de wandeling eten te geven. :)

Ik wandel (of eigenlijk 'we wandelen') een dikke 2 uur op een dag. (4 keer een half uur, maar in het weekend vaak 3 keer een half uur en een keer een uur.) Verder lopen mijn beesten de hele dag in huis en in de tuin, net wat ze willen. Ik vind wandelen dan ook geen straf. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:14

Ik wandel ook maar 2 a 3x per dag met de hond, zo'n 15-20 minuten maar hij komt er vaker uit, elke keer als ik ga roken gaat hij mee en doet hij een plasje en scharrelt wat voor het huis, dat is nog eens 4x en met mooi weer is hij minstens de halve dag buiten in de tuin.
Naast dat gaat hij ook geregeld mee naar de winkel ed.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:19

onze hond gaat erg veel naar buiten als ik iedereen zijn berichten zo lees.. de dag van mijn Hond ziet er ongeveer zo uit:

half 9 tot half 10 naar het park
tussen 2 uur en 3 uur nog driekwartier/ uur naar een ander park
rond 6/7/8 uur (ligt aan zijn bui :P ) nog half uur
rond 11 uur nog een kwartier

hij loopt altijd los en is bal en stokken fanaat dus zorgt er wel voor dat hij zich vermaakt :j minder dan dit kan hij niet lopen.. dan springt hij door het huis en dat willen we niet

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:25

[NM] > [BB]

kobus1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:41

Mijn hond zijn schema is als volgende:

's ochtends om 7.30 een kwartiertje
's ochtends om 11.00 anderhalf uur
's middags om 15.00 anderhalf uur
's avonds om 22.00 een kwartiertje

dus ik denk dat mijn hond wel genoeg beweging krijgt, het voordeel is dan ook dat er altijd wel iemand thuis is om de hond uit te laten.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:52

Arabesk schreef:
Meer dan de helft van de huishonden in Nederland krijgt op een doordeweekse dag te weinig beweging. Uit een onderzoek van de Hondenbescherming blijkt dat ruim zestig procent van de hondenbezitters op een doordeweekse dag minder dan een uur wandelt met zijn hond. Bijna één op de vijf hondenbezitters wandelt zelfs minder dan een half uur.

minder dan een half uur, arme beesten :(

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3699 ... tml?p=26,2

Niet alleen onze paarden hebben er dus last van.

Nog steeds een gat in de markt denk ik: hondenuitlaatservices :D

valt echt mee :S ik bied me al zolang aan maar helaas... en ik vraag niet eens echt iets..ik overleg en das echt bizar weinig..mensen geven dr het geld niet voor...heb nu in die hele tijd pas 4x iemand gehad..waarvan het bij 1 niet nodig was en de andere hoeft momenteel even niet meer tot operatie weer komt (en die komt wel nog) en de andere waren helaas te ver weg

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:53

kobus1980 schreef:
Mijn hond zijn schema is als volgende:

's ochtends om 7.30 een kwartiertje
's ochtends om 11.00 anderhalf uur
's middags om 15.00 anderhalf uur
's avonds om 22.00 een kwartiertje

dus ik denk dat mijn hond wel genoeg beweging krijgt, het voordeel is dan ook dat er altijd wel iemand thuis is om de hond uit te laten.

ja de meeste werken of hebben de handen vol aan de kids en de kinderen willen er niet mee lopen zodra ze geen pup meer zijn....dan is het dier maar lastig voor de meeste... sommige snappen niet eens wat ze doen als hun hond maar ff snel een blokje om gaat... nu heb je wel ook honden die niet ver mogen lopen...ivb ziektes ofzo daar ken ik dr 1 van:S

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:31

Mijn hond rent idd niet als een gek na het eten. Sowieso bij een korte wandeling kan ze niet los hier in de buurt. (ik heb dan wel zon uitschuif lijn) Maar bij korte wandelingen houd ze meer van rondsnuffelen. :D Als we een lange wandeling maken (en dit probeer ik toch elke dag wel te doen) dan kan ze wel los en dan gaat de bal ook mee.
Ik laat mijn hond ongeveer 20-25 minuten nadat ze gegeten heeft uit, en ik dacht eigenlijk altijd dat iedereen dat wel deed.

Eerder kwam mijn hond ook wat minder buiten, en toen was het een bommetje. Wilde alleen maar spelen, had vaak de gekke 10 minuten.. Nu ik meer tijd heb en ze dus veel meer buiten komt, is ze ontzettend rustig binnen. Ik zou dit wandel-schema dan ook nooit meer veranderen. :n

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:26

Mijn schema is nu :
Ikzelf sochtends 10/15 minuten.
Mijn moeder rond 12 uur 15/20 minuten.
als ik thuis kom gaat ie of nog een rondje lopen of hij gaat meteen mee naar stal waar hij loopt en speelt enzo..
Dan tussen 10 en 11 gaat hij nog mee..
Ook doet mijn broertje hem rond een uur of 3 af en toe nog.. en gaat de hond redelijk vaak mee naar het bos..

Al gaat mijn hondje het straks wel minder krijgen als ik uit huis ga,hij gaat met me mee..en zijn middag plasje zal dan komen te vervallen... Hij zou dus 8 uur alleen moeten blijven..
Wie weet vind ik als ik op mezelf zit wel iemand die mijn hond uit wil laten,maar daar ga ik in het begin niet van uit.. het is wel minder,maargoed..wat moet ik anders doen?
De hond wegdoen omdat zijn middagwandeling wegvalt? want ik vind dat hij verder genoeg aandacht een beweging krijgt...

Soms is het niet anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:30

Ik wil alleen een hond als ie mee kan naar de paarden en veel buiten kan lopen (als ik later in Texas woon :D )

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:35

Haha ja mijn hond gaat dus altijd mee naar de paarden,loopt daat los tussen de andere honden als die er zijn..
Gaat met mij mee de bossen in als ik op het paard zit..
Als ik alleen in de bak rijdt loopt ie er ook vaak naast..en anders zijn er altijd mensen die hem bezig houden met een balletje ofzo.. en anders rent ie gewoon steeds op en neer.. die vind het echt helemaal geweldig op stal.. Luisterd ook perfect als ik gevaar aan zie komen of iets dergelijks..
Stiekem heb ik daar wel een hond op uitgezocht.. hond is ook niet voor niks op proef geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:36

die van ons op stal ook :+ rent de hele dag achter me aan in de wei en op t erf.. :+ soms mag ze ook in de bak en dan gaan we ipv schapendrijven anna-drijven... hahah

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:36

Hier zijn de honden bij mooi weer de hele dag buiten in de tuin. De tuin is ing 600 vierkante meter groot en bijna alleen grasveld.
Dat nodigt uit tot ravotten, rennen en donderjagen. Doen ze ook naar hartelust.

Verder gaan we regelmatig met ze naar het park aan de overkant. Daar komen nog meer honden en wordt er ook flink gespeeld. In de weekenden pakken we ze vaak in de auto en gaan naar het bos of een meer.

Ook loop ik regelmatig een uurtje met ze aan de riem in het buitengebied hier. Nog niet eens omdat ze de beweging zo nodig hebben maar meer om het lopen aan de riem te oefenen en eens wat anders te zien.

Onze honden zijn s'avonds ook echt moe. Om 23 uur krijg ik ze met moeite nog even naar buiten om een plasje te doen. Ze slapen de hele nacht door en melden zich pas weer de volgende ochtend tegen achten.

1 keer per week gaan we ook nog naar cursus. Want we willen ze uiteraard ook geestelijk niet te kort doen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:55

hier gaan ze 's ochtends na half 9 een half uurtje lopen
tegen 13.00 uur ook een half uur tot drie kwartier
na het eten, tegen 6 uur gaan ze vaak drie kwartier
en tegen 10 uur nog een klein half uurtje, dan hebben ze net als bij HBvisser nooit zin om te lopen. :+

Helaas hebben ze hier in de buurt alle tereinnen zo gemaakt dat er geen honden meer mogen loslopen... en waar het wel mag, trap je op een m2 al 70x in stront.
dus wij laten ze gewoon stiekem los. :))

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:57

VivaLaVida schreef:
die van ons op stal ook :+ rent de hele dag achter me aan in de wei en op t erf.. :+ soms mag ze ook in de bak en dan gaan we ipv schapendrijven anna-drijven... hahah

haha ja dat is leuk!

Gisteren heb ik mijn hond springles gegeven }>

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:01

onze hond begint nu ouder te worden en wil niet meer zo ver lopen als vroeger.

Toen ze nog wat jonger was liepen we 1x per dag ruim 1 uur en 2x per dag 45 minuten en dan nog 1 of 2x tussendoor een rondjes van 15 min.

nu lopen we minder:

8.30 - klein uurtje
13.00 - 20-30 minuutjes
17.00 - 15 minuutjes
22.30 - 30 minuutjes