Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AlexandraM schreef:ik denk er zeker bij na wat is dat voor onzin!
het is nu eenmaal zo dat dit helpt, dit moet je ook niet doen zomaar bij een hond..maar zoals ik zei iemand met een beetje verstand weet wanneer men dit wel of niet kan/mag/kunt doen!!!
nja iig, ik weet wat ik zeg ik weet ook dat dit werkt. ondanks dat ik het zelf nooit heb hoeven doen daar mijn honden niet bijten en nooit gebeten hebben. maar ik ken dr genoeg. Kan ik dr wat aan doen dat dr echt wel prof's zijn die dit zeggen en ja die echt wel weten wat ze doen.. en ja ik verander wel, ik verander omdat ik zie dat ik dingen vergeten ben voor dat er een reactie is...als die dan net komt als ik verander tja...
tantjeuh schreef:Derde punt: niet meer op de schoot, niet op de zetel, niet in de slaapkamer. Hond is altijd de laagste in rang, en dat moet voor hem ook heel duidelijk zo zijn. Dus laat hem ook letterlijk laag zitten.
Nannes schreef:het is geen kind die je op de gang kan zetten.
ik denk dat ze met dit probleem naar een goede hondenschool moeten gaan en ermee gaan trainen onder begeleiding. of anders zelfs een hondengedragsdeskundige
dees_daan schreef:je brengt mensen op het idee om dit te proberen met alle gevolgen van dien.. en van jou manier van schrijven heb ik niet het idee dat je je in honden verdiept hebt.. volgens mij besef je niet hoe gevaarlijk dit is.. als het niet bij deze hond werkt, en jij wist dat, waarom meld je het dan? een hond die aanvalt als je alleen maar iets zegt valt zeker aan als je jou idee wil proberen, lijkt me niet dat je het op je geweten wil hebben dat er een kind in het ziekenhuis ligt door de tip die je geeft
AlexandraM schreef:dees_daan schreef:je brengt mensen op het idee om dit te proberen met alle gevolgen van dien.. en van jou manier van schrijven heb ik niet het idee dat je je in honden verdiept hebt.. volgens mij besef je niet hoe gevaarlijk dit is.. als het niet bij deze hond werkt, en jij wist dat, waarom meld je het dan? een hond die aanvalt als je alleen maar iets zegt valt zeker aan als je jou idee wil proberen, lijkt me niet dat je het op je geweten wil hebben dat er een kind in het ziekenhuis ligt door de tip die je geeft
nee tuurlijk niet en nogmaals ik zeg ook dat dit niet de oplossing zal zijn voor deze hond... geloof me dat ik verstand heb (miss komt het verkeerd over maar kwa typen en dan dingen overbrenge...ik zorg altijd dat ze dan het verkeerde idee krijgen) maar ik heb leren lopen met honden, ik heb de speciaalste vriendschappen met honden gehad en dieren trekken altijd naar me toe...
dees_daan schreef:Nannes schreef:het is geen kind die je op de gang kan zetten.
ik denk dat ze met dit probleem naar een goede hondenschool moeten gaan en ermee gaan trainen onder begeleiding. of anders zelfs een hondengedragsdeskundige
nee, maar de hond moet wel weten dat het niet kan zonder aandacht te krijgen.. isoleer je hem even van de rest dan kan hij afkoelen, is hij afgekoeld dan laat je hem weer binnen.. negatief gedrag negeren, en hem dus even tot rust laten komen, en positief gedrag heel veel belonen.. de hond wordt dus echt genegeerd als hij probleem gedrag vertoond..
Nannes schreef:dees_daan schreef:nee, maar de hond moet wel weten dat het niet kan zonder aandacht te krijgen.. isoleer je hem even van de rest dan kan hij afkoelen, is hij afgekoeld dan laat je hem weer binnen.. negatief gedrag negeren, en hem dus even tot rust laten komen, en positief gedrag heel veel belonen.. de hond wordt dus echt genegeerd als hij probleem gedrag vertoond..
voor zover ik het eruit begrijp zet je hem op de gang en negeer je hem om 'af te laten koelen'..?
dus gaat die hond braaf voor jouw naar de gang en word ie voor dat goede genegeerd..
die tijd dat hij op de gang zit is hij allang vergeten waarvoor hij deze 'straf' heeft gekregen
Frances schreef:@wildgirl: Wat is er mis met naar een gedragstherapeut sturen? Waar denk je dat die voor zijn...? Maar jij hebt dus liever dat ze met adviezen van bokkers gaat aanklooienTerwijl sommige adviezen echt nergens op slaan! Een gedragstherapeut weet waar die over praat
En dat sommige hondenscholen agressieve honden weigeren is dom en heeft imo niets te maken emt een gedragstherapeut