mag ik jullie voorstellen,laila mijn noorse boskat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:13

Ze ziet er nu super uit! Wat een mooi poezenkind is het geworden! Wat zag ze er vreselijk uit op de foto van dag 1. Gelukkig is dat voorbij en heeft ze nu een gouden mandje gevonden!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:16

Waauw.. wat een verandering zeg +:)+
Noorse boskatten vind ik écht ge-wel-dig, ooit bij een kattenshow gezien en sindsdien echt wel een fan *\o/*

tinkert_tje

Re: mag ik jullie voorstellen,laila mijn noorse boskat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:19

zo he die is opgeknapt zeg goed gedaan hoor ze ziet er weer top uit

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:28

wow wat is die mooi opgeknapt!! Die eerste foto was wel even slikken, afschuwelijk dat mensen dit beesten kunnen aandoen. Heb je het volle pond voor haar moeten betalen?
Echt geweldig dat je meer katten wilt gaan opvangen. Het is jammer dat mijn (ex-zielige opvang)kat geen andere katten verdraagd anders had ik graag een heilige birmaan van je overgenomen.
Ik woon niet zo heel ver van jou vandaan (delft), als je ooit sponsering nodig hebt in vorm van kattebak grind of voer, PB dan maar, dan kan ik wat langsdroppen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:59

Zitten er eigenlijk papieren bij?
Dan zal de fokker het wle leuk vinden om te horen waar de poes gebleven is, en zet meteen die mensen op een zwarte lijst.
Ik weet niet of jij de namen van die mensen hebt, maar je kunt in elk geval bij de dierenbescherming melding doen van mishandeling, met de foto's
En de dierenasiels krijgen dan in hun bestand deze naam als zijnde zwarte lijst-mensen en verkopen er dan geen dieren meer aan.

Fokkers onderling doen dit idem dito.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 13:32

crossmonster schreef:
Zitten er eigenlijk papieren bij?
Dan zal de fokker het wle leuk vinden om te horen waar de poes gebleven is, en zet meteen die mensen op een zwarte lijst.
Ik weet niet of jij de namen van die mensen hebt, maar je kunt in elk geval bij de dierenbescherming melding doen van mishandeling, met de foto's
En de dierenasiels krijgen dan in hun bestand deze naam als zijnde zwarte lijst-mensen en verkopen er dan geen dieren meer aan.

Fokkers onderling doen dit idem dito.

ik heb het al gemeld bij de dierenbescherming en die gaan er werk van maken. waarschijnlijk krijgen ze een boete en mogen ze geen huisdieren meer houden. en ik ben met mijn advocaat bezig om mijn geld terug te krijgen want ze hebben me een zieke kat verkocht, ze had immers een verborgen gebrek ( eiwit allergie). als die mensen zelf met haar naar de dierenarts waren gegaan was laila een hoop leed bespaard gebleven. ik heb overigens 175 euro moeten betalen, de dierenarts rekening was ook nog eens 225 euro dus al met al een dure kat. ze heeft als het goed is stamboom, alleen vertelde die vrouw ten tijde dat ik daar was dat die nog in de verhuisdoos zat. ze woonden er op dat moment namelijk nog maar net. ik heb bij mijn advocaat aangegeven dat ik de stamboom graag wilde hebben en hij zou het meenemen in de rechtszaak die tegen hun opgestart word. mijn advocaat het hen verschillende malen geschreven (aangetekend) en ook gebeld. ze hebben nergens op gereageerd dus nu gaat hij een gerechtelijke proceduren opstarten. ik ben benieuwd wat een rechter hiervan vind.
Update: heb net de db even gebeld maar omdat er verder geen katten werden aangetroffen bij die mensen en ik zelf had kunnen weten dat dit dier ziek was kan de dierenbescherming niets tegen ze beginnen helaas.

_Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:47

mooie kat is dat geworden zeg!
je mag trots op jezelf zijn dat je haar zo heb kunnen helpen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:52

Wauw, goed dat je haar mee hebt genomen, wat is het een mooie beest geworden zeg, en super opgeknapt, zo zie je maar weer he, als het wat mankeert helpen en ermee naar de dierenarts gaan, dan komt het wel goed, maar mensen die dat niet doen en dan lekker ervanaf maken door het te verkopen, onvoorstelbaar zeg.

Ik ben erg blij dat je haar meenam en opknapte, 8-)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:57

ik heb veel respect voor je,dat je deze kat zo mooi hebt opgeknapt!Super!:D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:40

Je kunt even proberen een oproepje te plaatsen op het kattenforum, wellicht herkend iemand de poes , vertel er ook bij welk dorp je haar hebt gehaald, dan kan een fokker meteen zien of het zijn of haar kitten kan zijn.

Via de stamboekorganisatie kun je dan een duplicaat stamboom aanvragen. Want ik heb er een hard hoofd in dat die mensen jou de stamboom nog gaan geven.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:33

Jeetje wat een verschil, die is wel opgeknapt zeg!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:43

woww zeg wat is ze prachtig geworden. super dat je dat gedaan hebt ! :D
maar nu heb je echt een pracht kat :) ben benieuwd naar meer fotos van haar

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:10

heb je wat betere foto´s van dr toevallig, ze lijkt nl heeeeeel erg op een poesje die ik twee jaar terug tijdelijk in huis had vanwege vakantie van haar baasje, ik schrok echt toen ik de eerste foto´s zag!
dit is haar topic van toen: [BB] Memoires van een oppaspoes
de foto´s staan daar niet meer in maar ik heb ze nog wel!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:12

En lila en laila lijkt ook wel erg veel op elkaar....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:13

precies!
kreeg net ook kippenvel toen ik de foto´s zag, ik heb nog meer info van dr.

Het is dr hoor!
Sjorsje @ [BB] Mijn tweede noortje..
Ze is van Sjorsje geweest en moest herplaatst worden samen met dr dochter, ik heb er toen nog over gedacht om dr te halen omdat ze het zo naar dr zin had bij mij, heb het toen niet gedaan en ze had een ander adres gevonden.
Sjorsje zelf is niet meer op bokt geweest sinds okt 2006 dus of die nog te bereiken is, moet nog wel ergens haar telnr hebben....

edit, moet ook nog ergens misschien een kopie van haar stamboom hebben die ik indertijd van Sjorsje had gekregen, maar dat is even zoeken, ga ik vanavond even naar kijken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:32

Ik zie het, Cis...

Zo zie je maar hoe klein dit wereldje is.
IK hoop dat je haar kan bereiken, ze zal blij zijn als ze hoort dat ie nu goed terecht is gekomen, bah wat een rotlui die het zover laten komen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:55

Wauw, het is haar inderdaad. Wat een kleine wereld, leuk dat je nu weet waar ze zit en bij wie.
Succes ermee Lonneke (enneh, niet élk zielige katje houden he, hoe aantrekkelijk dat ook is ;) )! Fijn dat je zo iets goeds kon doen voor het dier, hopelijk kun je nog iets tegen die mensen beginnen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:01

Proficiat meid... je hebt goed werk verricht!!!!

Wat een prachtige kat heb je nu!
+:)+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:51

Ik heb een reactie van de oude eigenaar, ze is ook geschrokken van hoe Lila er uit zag en wil Lonneke bedanken voor de goede zorgen en wenst haar ook veel geluk met Lila.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 15:27

ohhh wat leuk dat ik nu weet waar ze vandaan komt. ze is echt een schat van een kat en ik wil haar voor geen goud meer missen. en ze heette inderdaad lila maar dat vond ik zo'n rare naam dat ik er een lettertje tussen gezet heb.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:33

goed dat je dit hebt gedaan :j ze ziet er super uit! echt mooie kat :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:26

ik kan de kopie van de stamboom nergens meer vinden, Sjorsje had m indertijd voor me ingescand maar ik heb m niet op mijn backups staan helaas.

We zijn indertijd samen naar de kittendag van de Noren geweest, ik met Seleentje en zij met Lila. Daar heb ik nog wel info van! Ze heet officieel geen Lila maar Amy. Volledige stamboomnaam en nummer heb ik dus ook nog (uit de catalogus van de kittendag) dus mocht je dat nog willen weten dan hoor ik het wel.