plant giftig voor een kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 00:18

smokey17 schreef:
patserke schreef:
mijn kat eet ook graag planten, hij heeft er eigenlijk nog nooit van overgegeven...
die anit haarbal pasta. komt dan alleen de haren eruit? of ook gewoon uit zich zelf?

@smokey17 kan ook wel vriendelijker toch die laatste zin :?

Kan mij gewoon groen en geel ergeren aan dit soort topics.
Een kat hoort buiten. En omdat mensen veel te bang zijn om hun dier te verliezen wordt een kat maar in huis opgesloten.
En maar zeuren over vlekken in hun tapijtje.

Ja joh ga er lekker chemische zooi in stoppen. Kun je bezig blijven. 1 van de grootste bezigheden van een kat is wassen. En ja dan krijgt de kat haarballen.

helaas is het voor mij niet mogenlijk om mijn katten buiten te laten. ben ik dan gelijk een slecht mens geworden? wat een onzin, een kat hoeft helemaal niet buiten te komen.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:21

mijn kat wilt niet naar buiten, en we hebben 2boerderijhonden lopen hier van de buren die hem de boom injagen, dus ik wacht tot de blaadjes zijn aangegroeit, en dan ga ik samen met hem naar buiten, en zo oefen ik met hem tot dat hij zelf de bosjes ingaat en niet meer angstig is...
vorig jaar heeft hij een heledag in de boom gezeten omdat wij weg waren

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:22

lonneke schreef:
smokey17 schreef:

Een kat hoort buiten. En omdat mensen veel te bang zijn om hun dier te verliezen wordt een kat maar in huis opgesloten.

Ja joh ga er lekker chemische zooi in stoppen. Kun je bezig blijven. 1 van de grootste bezigheden van een kat is wassen. En ja dan krijgt de kat haarballen.

helaas is het voor mij niet mogenlijk om mijn katten buiten te laten. ben ik dan gelijk een slecht mens geworden? wat een onzin, een kat hoeft helemaal niet buiten te komen.

Welnee, de kat is zielsgelukkig in huis. Vast. Geen bomen om in te klimmen. Geen vogels en muisjes om achter aan te jagen. Geen bomen om hun nagels aan de scherpen. Geen gras om die nare haarballen weg te halen.
Nee wat heeft een kat nou buiten te zoeken. Helemaal niks toch?

Als ik een kat niet buiten kan laten, dan neem ik geen kat.

Als een kat niet naar buiten wil. Dan is het wat anders. Dan heeft hij/zij de optie om naar buiten te gaan maar wil het niet.
Mijn barones komt ook zelden buiten. Veel te bang om vies te worden. Maar ligt zomers heerlijk in de deuropening in het zonnetje met een briesje door haar vacht.

patserke

Re: plant giftig voor een kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:25

de mijne geniet ook gewoon van lekker voor de vensterbank te liggen voor het raam, maar wie weet heeft de ts wel een goede reden, woont ze in een drukke straat of stad, je weet toch niet.
dus dan vind ik het altijd stom om gelijk zo vijandig te reageren

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 00:26

ik heb een hele grote kattepaal waar ze zich heerlijk op kunnen uitleven, en ze kunnen wel het balkon op voor de dagelijkse frisse lucht. nee, achter vogeltjes aan kunnen ze niet maar er leven duizenden katten op een bovenhuis dus wat is je probleem? ze zitten bij mij heel de dag op mijn grote ( 7x2,5) balkon en ik heb niet de indruk dat ze het buitenzijn missen. ze zijn niet anders gewent als binnen en wat je niet kent kun je ook niet missen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:33

lonneke schreef:
ik heb een hele grote kattepaal waar ze zich heerlijk op kunnen uitleven, en ze kunnen wel het balkon op voor de dagelijkse frisse lucht. nee, achter vogeltjes aan kunnen ze niet maar er leven duizenden katten op een bovenhuis dus wat is je probleem? ze zitten bij mij heel de dag op mijn grote ( 7x2,5) balkon en ik heb niet de indruk dat ze het buitenzijn missen. ze zijn niet anders gewent als binnen en wat je niet kent kun je ook niet missen

Als ik in de sloot spring doe jij het ook?

Ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen hun eigen welzijn verkiezen boven die van de kat of wat voor dier dan ook.. Het zit in de kat zijn genen om te jagen en bomen klimmen enz. Terretorium drift enz enz

Een veulen staat toch ook meteen op na de geboorte?Dit zit ook in zijn genen gebrand. Dat is het oerinstict. Veulen heeft geen enkele reden om op te staan, er is niks gevaarlijks.

Ik zou nooit in een stad gaan wonen. Grotendeels omdat mijn katten daar vrij weinig te klimmen en te jagen hebben.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:39

die plant is niet giftig!!kan ff niet op de naam komen. maar je poes heeft duidelijk behoefte aan kattegras. koop een bakje regelmatig, en ze laat de planten met rust.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 00:52

spicegirl schreef:
die plant is niet giftig!!kan ff niet op de naam komen. maar je poes heeft duidelijk behoefte aan kattegras. koop een bakje regelmatig, en ze laat de planten met rust.

hoe weet je dat dan dat ie niet giftig is? ik zag bij de bloemenzaak kattegras staan, dat ga ik dan wel voor ze kopen. hebben ze toch een stukje natuur binnen want ja.... een kat op een flat, dat kan eeeeecht niet! dan ben je eccht geen liefhebber ;)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:55

Spicegirl: als je even terugleest kun je zien wat de naam van de plant is én dat hij wél giftig is. ;)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 00:55

smokey17 schreef:
lonneke schreef:

Als ik in de sloot spring doe jij het ook?

Ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen hun eigen welzijn verkiezen boven die van de kat of wat voor dier dan ook.. Het zit in de kat zijn genen om te jagen en bomen klimmen enz. Terretorium drift enz enz

Een veulen staat toch ook meteen op na de geboorte?Dit zit ook in zijn genen gebrand. Dat is het oerinstict. Veulen heeft geen enkele reden om op te staan, er is niks gevaarlijks.

Ik zou nooit in een stad gaan wonen. Grotendeels omdat mijn katten daar vrij weinig te klimmen en te jagen hebben.

ik woon niet in de stad, maar wel op 1 hoog in een afgesloten traphuis, dus ik heb gewoon de ruimte niet om ze buiten te laten, ben ik daarom geen liefhebber? wat een onzin :(

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:44

smokey17 schreef:

Wie bepaalt dat een kat buiten hoort? Jij?
De mensen die hun katten binnen houden zorgen er i.i.g. voor dat ze niet in de tuin bij de buren poepen en niet worden overreden door een verkeer!

http://www.kattenplaza.nl/page/infohaarballen.php

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:49

Smokey; lekker offtopic en ontzettend onvriendelijk.

TS; ik zou inderdaad goed uitkijken met je planten.
Goed dat je hem erghaalt.
Onze DA is trouwens niet zo'n fan van kattengras, kon ook juist weer verkeerd schieten zei ze?
Misschien ook handig om je katten regelmatig te borstelen, dat scheelt weer een heleboel haar wat ze binnen kunnen krijgen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:51

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:03

Moderatoropmerking:
Er wordt hier nogal heftig gereageerd op een vraag over een plant giftig is of niet. Hou je reacties graag on-topic en misschien een beetje genuanceerd, dan krijgen we ook nog de indruk dat jullie enig respect hebben voor elkaars woonsituatie.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:48

wat is het hier weer gezellig geworden zeg!!! ook goeiemorgen :D

1 van mijn katten gaat ook niet meer naar buiten, ze heeft nierziekte en beginnende suikerziekte. Als zij naar buiten gaat wordt het haar dood. Dus dit kan gewoonweg niet meer..

En als je nou in de stad woont? Laat je je kat toch ook niet buiten ??Tenminste ik niet...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:17

@ cille205; lees even de modopmerking, wil je? ;).

Kattengras kan er voor zorgen dat ze je planten met rust laten! Er zijn echt een hoop giftige planten.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 13:20

ik heb die planten net weggegooid. had ze vannacht uit t raamkozijn gehaald en op t aanrecht gezet, maar ze hebben ze naar beneden gegooid en er alsnog van gegeten. ik ga dinsdag maar eens van die antihaalbalpasta kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:06

Kattengras verkopen ze als het goed is bij de dierenwinkel of gewoon bij een plantenzaak Lonneke, hopelijk lukt dat en/of de antihaarbalpasta.

Overigens, Smokey, vind ik jouw onderschrift ook niet bepaald het toonbeeld van een diereneigenaar weergeven. Spullen verkopen... :')

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:13

Ffortuna schreef:
Kattengras verkopen ze als het goed is bij de dierenwinkel of gewoon bij een plantenzaak Lonneke, hopelijk lukt dat en/of de antihaarbalpasta.

Overigens, Smokey, vind ik jouw onderschrift ook niet bepaald het toonbeeld van een diereneigenaar weergeven. Als mijn paard, kat, of andere dieren ziek worden hoef ik geen spullen te verkopen :')

En wat er te koop is, een muilkorf, haha lekker diervriendelijk.

Ik heb een langharige kat die ook niet buiten kan (ivm te drukke straat).

Maar ene goede anti-haarbal voeding bevat vezels (net als zandweg bij paarden)
die haar mee afvoeren door de darmen.

http://www.agradi.nl/cat_view?sc=Kattenvoer&catnr=80%2C02%2C32&ssc=Hairball&hc=Voer